سفر فوق سری ترامپ به افغانستان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، در شب جشن شکرگزاری، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا همه را سورپرایز کرد زیرا به جای آنکه در اقامتگاه خود در فلوریدا باشد، بدون اطلاع قبلی سوار بر یک هواپیمای نظامی شد و 16 ساعت بعد، با چند نفر از مشاوران ارشد خود در خاک افغانستان فرود آمد.

سفر فوق سری ترامپ به افغانستان

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

او در خاک افغانستان هم یک سفر سه ساعته داشت تا به پایگاه نظامی بگرام در شمال کابل برسد و در جمع نظامیان امریکایی مستقر در این پایگاه رسماً از آغاز مجدد مذاکرات تعلیق شده واشنگتن - طالبان خبر دهد. این نخستین سفر رئیس جمهوری امریکا به افغانستان و دومین سفر او به یک منطقه جنگی به حساب می آید. سال گذشته میلادی ترامپ در شب کریسمس بدون اعلام قبلی به عراق سفر نموده بود.

به گزارش سایت شبکه خبری سی ان ان، عصر روز پنجشنبه به وقت محلی (عصر جشن شکرگزاری) ترامپ بی سر و صدا و در سکوت خبری کامل برای نخستین بار در کسوت رئیس جمهوری امریکا به افغانستان سفر کرد و خبرنگاران همراه او هم از انتشار خبر این اتفاق تا انتها سفر یعنی ساعت 14 روز پنجشنبه به وقت محلی منع شده بودند. نکته جالب آنکه خبرنگاران همراه ترامپ تا دو ساعت قبل از رسیدن به افغانستان حتی نمی دانستند که مقصد سفرشان کجاست. مقامات کاخ سفید هم در ساعاتی که رئیس جمهوری امریکا در افغانستان بود، از گفت و گو با رسانه ها امتناع کردند. این در حالی است که سفر ترامپ به افغانستان از چند هفته قبل برنامه ریزی شده بود.

رئیس جمهوری امریکا در این سفر پس از ملاقات و مذاکره با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، به همراه او به پایگاه نظامیان امریکایی در بگرام رفت تا ضمن برگزاری جشن شکرگزاری در جمع نظامیان امریکایی؛ به طور رسمی خبر دهد مذاکرات تعلیق شده امریکا با گروه طالبان دیگر بار از سر گرفته می گردد. این اعلام رسمی یک هفته پس از تبادل زندانیان دو طرف صورت گرفت. این اتفاق همچنین می تواند امیدها به حصول توافق نهایی واشنگتن - طالبان را افزایش دهد بویژه اینکه طالبان در واکنش به سفر ترامپ به افغانستان اعلام نمود، آمادگی از سرگیری مذاکرات با واشنگتن را دارد. این در حالی است که پیش از سفر ترامپ به افغانستان ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در جریان سفر روز چهارشنبه خود به این کشور، از احتمال رسیدن به یک توافق صلح با گروه طالبان در آینده نزدیک خبر داده بود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 594

به "سفر فوق سری ترامپ به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر فوق سری ترامپ به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید