بن: دیپلماسی آمریکا توسعه جاسوسی چین را کُند نموده است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا پیش از سفر به پکن طی روزهای آینده گفت که دولت بایدن گام های دیپلماتیکی برداشته است که کوشش چین برای نمایش قدرت نظامی در سراسر دنیا را کُند نموده است.

بن: دیپلماسی آمریکا توسعه جاسوسی چین را کُند نموده است

روز دوشنبه از آنتونی بن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص واکنش واشنگتن به گزارش اخیر روزنامه وال استریت ژورنال که به نقل از مقام های ایالات متحده از کوشش جاسوسی نو از سمت چین در کوبا خبر داده بود، سوال شد.

بن گفت که کوشش های چین در کوبا بخشی از کوشش جهانی پکن برای توسعه حضور فرامرزی خود است و اینکه اقدامات ایالات متحده برای رسیدگی به این موضوع از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه 2021 نتایجی را به همراه داشته است. البته این دیپلمات ارشد واشنگتن اشاره ای نکرد که آن نتایج چه بوده است.

بن با اشاره به جمهوری خلق چین گفت: کارشناسان ما ارزیابی می نمایند که کوشش های دیپلماتیک ما کوشش جمهوری خلق چین را کند نموده است.

چین روز دوشنبه گزارش هایی مبنی بر استفاده از کوبا به عنوان پایگاه جاسوسی را رد کرد.

بن گفت که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از ارتقای تأسیسات جمع آوری اطلاعات چین در سال 2019 در کوبا اطلاع داشت، اما کوشش ها برای رسیدگی به این موضوع پیشرفت کافی به همراه نداشت.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که مقامات دولت بایدن در خصوص کوشش های چین برای توسعه لجستیک، پایگاه و زیرساخت های جمع آوری در خارج از آن کشور، به منظور ارائه و حفظ قدرت نظامی در فاصله دورتر از جمله ارتقاء شرایط در کوبا، آگاه شده اند.

آنتونی بن گفت، بایدن به تیم خود دستور داده تا رویکرد مستقیم تری اتخاذ نمایند که شامل تعامل با دولت هایی است که میزبانی از پایگاه های چینی و تبادل اطلاعات با آنها را در نظر دارند.

بن گفت: ما از آن موقع این رویکرد را بی سر و صدا و با دقت اجرا می کنیم، اما به اعتقاد ما این ها نتایجی داشته است. من نمی توانم هر گامی را که برداشته ایم شرح دهم اما این استراتژی با دیپلماسی آغاز می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2310

به "بن: دیپلماسی آمریکا توسعه جاسوسی چین را کُند نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن: دیپلماسی آمریکا توسعه جاسوسی چین را کُند نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید