تور ارزان استرالیا: شرایط پذیرش تحصیلی در استرالیا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، راهنمای پذیرش تحصیلی در استرالیا

استرالیا در سال های اخیر به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین و از آن طرف هم پرطرفدارترین کشورها در بین کسانی که می خواهند در خارج از کشور به تحصیل، کار یا زندگی بپردازند تبدیل شده است. در این میانی کسانی که برای ادامه تحصیل استرالیا را انتخاب می نمایند به نسبت کسانی که این کشور را برای زندگی و کار انتخاب می نمایند از اولویت بالاتری برخوردار می باشد. گفتنی است که اقامت استرالیا به علت دارا بودن برترین متد آموزشی بعد از آمریکا و انگلیس سالانه پذیرای خیل عظیمی از دانشجویان می باشند، یکی دیگر از دلایل انتخاب استرالیا ارائه برترین خدمات شهروندی و همچین آب و هوای خوب و وجود فرصت های شغلی مناسب تقریبا برای همه گرایش ها و رشته ها می باشد. اما موضوعی که وجود دارد سوالاتی درباره شرایط پذیرش تحصیلی در استرالیا می باشد، که ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران اقدام به توضیح و توصیف آن کرده ایم و بسیار سپاسگذار هستیم در صورتی که اطلاعات کاملتری را شما مخاطبان عزیز دارا هستید را با هم در میان بگذارید.

تور ارزان استرالیا: شرایط پذیرش تحصیلی در استرالیا

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

برای کسانی که علاقه مند به تحصیل در استرالیا هستند، آگاهی از شرایط تحصیل در این کشور و بعلاوه شرایط پذیرش تحصیلی استرالیا، امری مهم و لازم است. شرایط پذیرش تحصیلی در استرالیا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد، از استان گرفته تا دانشگاه های این کشور که در ادامه به شرایط آن ها خواهیم پرداخت.

مدارکی که به طور کلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا مورد احتیاج است و در واقع می توان گفت که این موارد پیش احتیاج پذیرش شما در دانشگاه به شمار می فرایند و آن ها عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی
  • گذرنامه یا شناسنامه
  • سابقه کار
  • مدرک زبان

مواردی که باید برای پذیرش شما در استرالیا بسیار مهم قلمداد می شوند:

  • معدل
  • دانشگاه گذشته
  • دانشگاه آینده
  • رشته انتخابی
  • گپ تحصیلی و کاری
  • شهریه، هزینه زندگی و توان اقتصادی
  • زمانبندی و آغاز کلاس
  • مدارک و شرایط ویژه بعضی رشته ها مانند MBA

شرایط پذیرش تحصیلی در استرالیا

مدارک تحصیلی مورد احتیاج برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا

از جمله مدارک تحصیلی مورد احتیاج برای پذیرش تحصیلی در استرالیا بسته به مقطع درخواستی به وسیله متقاضی، متفاوت اند. مدارک مورد احتیاج برای مقاطع مختلف به توضیح زیر است:

منظور از سابقه کار چیست؟

زمانی که صحبت از سابقه کار می گردد، منظور سابقه کار از بیمه تامین اجتماعی در حیطه رشته تحصیلی درخواست شده می باشد.

حدنصاب نمره مدرک زبان انگلیسی

از جمله مهمترین مدارکی که برای پذیرش دانشگاه های استرالیا مورد احتیاج مدرک زبان انگلیسی است، میانگین نمره آیلتس شما باید 6.5 باشد و توجه داشته باشید که نمره هیچ یک از مهارت های ایلتس شما نباید کمتر از 6 باشد. این اندازه بیان شده به صورت میانگین است و برای بعضی رشته ها چون انواع رشته های پزشکی و معماری 7 است. البته این اندازه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت بوده و ممکن است کمی پایین تر باشد.

گفتنی است که اگر نمره آزمون آیلتس فرد متقاضی به حد نصاب مورد نصاب دانشگاه نرسید، ممکن است دانشگاه پذیرش را به همراه دوره های زبان به فرد ارائه کند. این دوره ها به طور میانگین به ازای هر نیم نمره ایلتس کمتر، بین دو و نیم تا سه ماه است.

گپ تحصیلی یا کاری چیست؟

آن فاصله تحصیلی که در بین تحصیل شما قرار گرفته است که به اصطلاح به آن گپ تحصیلی می گویند نیز به مدت زمانی گفته می گردد که فرد بعد از فارغ التحصیلی از آخرین مدرک دانشگاهی تا زمان درخواست پذیرش دانشگاه مقصد، گذرانده است. این اندازه در صورتی که کمتر از یک سال باشد گپ محسوب نمی گردد. اگر این مدت از یک سال بیشتر بوده ولی متقاضی در این مدت مشغول به کار در زمینه رشته تحصیلی خود باشد، می تواند با ارائه نامه ای از محل کار خود، این گپ تحصیلی را توجیه و پر کند.

اجازه کار حین تحصیل در استرالیا

گفتنی است که دانشجویان بین المللی در کشور استرالیا این اجازه را دارند که هر دو هفته حدود 40 ساعت کار نمایند، این امر به دانشجویان اجازه می دهد درآمدی از خودشان داشته باشند و کار مفید در یک کشور خارجی و ملاقات با افراد مختلف سبب می گردد که تجربه آن ها برای زندگی در کشور بیگانه بالا برود.

اطلاع درباره بیمه دانشجویی

بیمه دانشجویی برای تحصیل در استرالیا اجباری است و متقاضیان می بایست قبل از ورود به استرالیا خود را برای طول دوره تحصیلی بیمه نمایند. هزینه بیمه برای یک سال تحصیلی به توضیح زیر است:

  • دانشجوی مجرد سالی 500 تا 560 دلار استرالیا
  • دانشجوی متاهل سالی 2900 تا 3900 دلار استرالیا
  • دانشجویی که همسر و فرزند دارد سالی 5200 تا 6300 دلار استرالیا

شهریه مورد احتیاج برای تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه های تحصیل در استرالیا بسته به اینکه در چه مقطع و چه شهری تحصیل کنید متغییر است در مقطع کارشناسی برآورد تقریبی هزینه ها بین 23000 تا 29000 دلار در سال فقط هزینه دانشگاه و برای مقطع ارشد سالی 22000 تا 35000 دلار به طور سالانه می باشد، که البته در بعضی از رشته های خاص مثل رشته های پزشکی و زیر مجموعه آنها هزینه تحصیل بالاتر است. اگر می خواهید در اندازه هزینه هایتان در کشور استرالیا کاهش چشمگیری را ایجاد کنید می بایست که برای تحصیل دانشگاه های مقرون به صرفه قیمت استرالیا را نیز انتخاب نمایید.

اما به طور کلی اگر اندازه هزینه هایی که افراد برای زندگی در استرالیا را بیان کنیم به توضیح زیر هستند:

هزینه و مدت زمان ویزای تحصیلی استرالیا

گفتنی است که مدت زمان مورد احتیاج برای اخذ ویزای تحصیلی بین 1 تا 3 ماه است.

تغییرات فرایند درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

با توجه به تغییراتی که از جولای 2016 به منظور اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اعلام شده نیز شرایط دریافت ویزای به توضیح زیر است:

  • درخواست ویزای تحصیلی استرالیا برای همه مقاطع تحصیلی به صورت آنلاین امکان پذیر است . در این روش طی چندین مرحله اطلاعات لازم وارد می گردد و در سرانجام به صفحه پرداخت ختم می گردد . مدارک مورد احتیاج نیز باید آپلود گردد.
  • دیگر بحث subclass های مختلف برای مقاطع تحصیلی متفاوت از بین رفته است و تمام ویزاهای دانشجویی subclass 500 هستند.
  • با اینکه بحث assessment level ها براساس کشورها ازبین رفته است ، اما حساسیت مدارک اقتصادی و رعایت بعضی موارد در دال بر واقعی بودن هدف فرد به عنوان دانشجو و ادامه تحصیل همچنان وجود دارد.
  • احتیاج به انجام آزمایشات پزشکی نیست مگر برای رشته های خاص مانند رشته هایی که کار بالینی در بیمارستان دارند و یا رشته های آموزشی ای که در ارتباط با بچه ها و دانش آموزان باشند .
  • همچنان ویزا های استرالیا به وسیله سیستم الکترونیکی (بعداز تاریخ نوامبر2012) به صورت نامه کتبی به متقاصیان ارسال می گردد و احتیاجی به درج لیبل ویزا در پاسپورت نیست.

منبع: www.rad-iran.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور ارزان استرالیا: شرایط پذیرش تحصیلی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: شرایط پذیرش تحصیلی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید