فرودگاه لئوناردو داوینچی؛ رم، ایتالیا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رم یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای دنیا است که که در کشور ایتالیا قرار گرفته است و جاذبه های بی نظیری مانند کولوسیوم، کلیسای سنت پیترز، موزه واتیکان، چشمه تروی و ... را در خود جای داده است. مجموعه ای از این زیبایی ها باعث شده است، هر گردشگری برای سفر به این شهر ترغیب گردد. از اینرو، فرودگاه بین المللی رم با نام فرودگاه لئوناردو داوینچی - فیومیچینو سالانه پذیرای خیل انبوهی از گردشگران خارجی است.

فرودگاه لئوناردو داوینچی؛ رم، ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

معرفی فرودگاه

فرودگاه لئوناردو داوینچی - فیومیچینو (Leonardo da Vinci-Fiumicino Airport) فرودگاهی بین المللی است که در شهر رم واقع بوده و مهم ترین فرودگاه ایتالیا محسوب می گردد. همچنین، فرودگاه لئوناردو داوینچی، نخستین فرودگاه ایتالیا و با جابجایی 41.7 میلیون نفر مسافر در سال 2016، ششمین فرودگاه اروپا به لحاظ ترافیک سفرهای هوایی است.

از نکته های جالب توجه اینکه فرودگاه فیومیچینو در تاریخ پانزدهم ژانویه سال 1961 شروع به کار نموده و در فاصله سال 1990 تا 2000 مورد بازسازی اساسی قرار گرفته است.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)
  • کد یاتا: FCO
  • کد ایکائو: LIRF
  • ارتفاع از سطح دریا: 4 متر
  • قطب اصلی خطوط هوایی: آیتالیا (Alitalia)، آلیتالیا سیتی لاینر (Alitalia CityLiner) و ویولینگ (Vueling)
  • فاصله هوایی تا تهران: 3422 کیلومتر معادل 4 ساعت و 45 دقیقه پروازی

پایانه ها

در مجموع، فرودگاه لئونارد داوینچی دارای سه پایانه اصلی است که پایانه A به پروازهای داخلی، پایانه B به پروازهای بین المللی و پایانه C به پروازهایی اختصاص دارد که بر فراز اقیانوس انجام می گیرند. کلیه این پایانه ها مجهز به امکانات رفاهی لازم برای مسافران مانند بانک، کافه ها و رستوران های متنوع و در حدود 130 فروشگاه برای خرید کالای مختلف از قبیل سوغات، پوشاک و ... هستند.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه لئوناردو داوینچی در 35 کیلومتری غرب شهر تاریخی رم و در شهری به نام فیومیچینو (Fiumicino) واقع شده است.

راه های دسترسی

دسترسی و تردد به فرودگاه لئوناردو داوینچی به وسیله ریلی و جاده ای امکان پذیر است. در صورت استفاده از قطار برای رفت و آمد به فرودگاه از ایستگاه مرکزی رم در حدود 30 دقیقه به طول می انجامد.

تاکسی های فرودگاه نیز به دو نوع زرد و سفید تقسیم می شوند. به مسافران توصیه می گردد تا پیش از سوار شدن حتما از کارکرد تاکسی متر خودرو اطمینان حاصل نمایند. فاصله فرودگاه تا شهر رم با تاکسی در حدود 60 دقیقه است.

همچنین، مسافران می توانند در صورت دلخواه به باجه های کرایه خودرو در پایانه های پروازهای داخلی و خارجی مراجعه نموده و برای سهولت تردد در طول مدت اقامت از خدمات آن ها استفاده نمایند.

اطلاعات پرواز

آلیتالیا: فرودگاه امام

ایران ایر: فرودگاه امام

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / rome-airport.info
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 548

به "فرودگاه لئوناردو داوینچی؛ رم، ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه لئوناردو داوینچی؛ رم، ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید