لیزر در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس دانشکده فنی شهیدشمسی پور درباره کاربرد لیزر در صنایع مختلف شرح داد.

لیزر در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

اردشیر عبدی رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگاران، درباره کاربرد لیزر در صنایع مختلف گفت: اهمیت لیزر در صنعت و خدمات کاربرد های زیادی دارد و جامعه به آن نیازمند است.

او اضافه نمود: موادی مانند چوب، چرم، پارچه و ... برای برش و ایجاد نقش و نگار می توانند از لیزر استفاده نمایند که در حوزه خدمات و فراوری کاربرد های گسترده ای دارد.

عبدی توضیح داد: دانشکده شهید شمسی پور در گروه های آموزشی برق، الکترونیک، کامپیوتر، حسابداری و مدیریت در تربیت تکنسین های فنی و کارآمد ایفای نقش می نماید و یکی از رشته های زیرگروه برق رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی است که از اینرو برگزاری رویداد ایده شو می تواندپل ارتباطی با دانشجویان این رشته و بعلاوه گروه الکترونیک و کامپیوتر با فناوری لیزر و فوتونیک را ایجاد کند.

رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور درباره مسئله محور شدن خاتمه نامه های دانشگاهی گفت: ایده ها و خاتمه نامه های کارشناسی دانشجویان این دانشکده تماما محصول محور بوده و نمونه های برتر برای استقرار در مرکز رشد دانشکده راهنمایی می شوند تا امکان نمونه سازی صنعتی و تعامل با حامیان را برای فراوری انبوه داشته باشند.

او گفت: از اهداف این رویداد می توان به مواردی نظیر: توسعه فرهنگ خلاقیت، ایده پروری، نوآوری و کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه ها و تشکیل اکوسیستم نوآوری، افزایش مشارکت کارگروهی و داوطلبانۀ دانشجویان در فعالیت های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و همکاری گسترده و مستمر با مرکز نوآوری لیزر ایران، توسعه کسب و کار و کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری و ... اشاره نمود.

عبدی در خاتمه افزود: نخستین رویداد ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور و با همکاری مرکز نوآوری لیزر ایران 29 آبان لغایت 12 آذرماه 1400 برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1963

به "لیزر در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزر در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید