مسافرت ایرانی ها به عمان به وسیله سیستان و بلوچستان ، زیتون هایی به اندازه گلابی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، استاندار استان سیستان و بلوچستان از تحقق سفر مسافران کشورمان به پایتخت عمان به وسیله سیستان و بلوچستان در 3 ساعت اطلاع داد و گفت: گردشگران می توانند در باغ های گرمسیری این استان زیتون هایی به اندازه گلابی بچینند.

مسافرت ایرانی ها به عمان به وسیله سیستان و بلوچستان ، زیتون هایی به اندازه گلابی

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، علی اوسط هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سال 96 را برای استان سیستان و بلوچستان به سال گردشگری نامگذاری کردیم، گفت: پتانسیل های این استان آنقدر وسیع است که می توان از کویر آغاز کرد و به آتشفشان رسید و در منتهی الیه آن به دریا و کوه های مینیاتوری و جنگل های حرا رسید.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان 5 فرودگاه دارد که 4 فرودگاه آن عملیاتی شده و یک فرودگاه دیگر آن در مراحل نهایی است که یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور به حساب می آید که در چابهار قرار گرفته است و 2 هزار و 800 هکتار وسعت دارد. همچنین ما در این استان ایرلاین داریم و کمتر استانی اختصاصا هواپیما دارد.

هاشمی به راه اندازی خط کشتیرانی ایران و عمان گریزی زد و گفت: مردم می توانند با سفر به استان سیستان و بلوچستان در حدود 3 ساعت از چابهار به مسقط پایتخت عمان سفر نمایند. همچنین برای نخستین بار حضور کشتی های مسافرتی کروز را در بندر چابهار به مقصد مسقط خواهیم داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان در واکنش به کمبودهای این استان در زمینه پذیرایی از گردشگران علی الخصوص در حوزه اقامت و هتل ها شرح داد: ما کوشش کردیم سطح هتل هایمان را ارتقا دادیم ولی پتانسیل ما در سیستان وبلوچستان مهمان نوازی مردمان مان است. یعنی ما می خواهیم فرهنگ کپرنشینی را به مسافران نشان دهیم. یعنی کپرنشینی همواره معنای محرومیت نیست بلکه فرهنگ مردمان این سرزمین است.

وی با بیان اینکه این استان با 178 هزار کیلومتر بزرگترین استان ایران به حساب می آید به باغ های گرمسیری این استان نیز در راستای جذب گردشگر گریزی زد و گفت: در این استان گردشگران می توانند خودشان بروند و در این باغ ها موز، انبه و زیتون برداشت نمایند البته نه آن زیتون هایی که در شمال کشت می شوند بلکه زیتون هایی که به اندازه گلابی هستند و بو و عطر خاصی دارند.

پرخطرترین نقطه استان، امن ترین منطقه شده است

هاشمی با اشاره به اینکه هم اکنون پرخطرترین نقط این استان با تدابیر سیاسی، امنیتی و فرهنگی به امن ترین نقطه تبدیل شده است، گفت: ما درصدد هستیم تا با جلسه ای که روسای فدراسیون های ورزشی خواهیم داشت این فدراسیون ها را ترغیب کنیم در سال 96 همه آنها یک مسابقه را به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار نمایند.

جشنواره فیلم فجر در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با نقد اینکه چرا باید همواره جشنواره فیلم فجر در تهران برگزار گردد از آمادگی این استان برای برگزاری جشنواره فیلم فجر اطلاع داد.

وی با انتقاد از اینکه نباید فضاسازی های ناامن گذشته بر استان سیستان و بلوچستان حاکم گردد، شرح داد: به هر حال یک زمانی نیز در شهرهایی چون کردستان، مریوان، آذربایجان و... مشکلاتی از این دست وجود داشت ولی امروز شاهد آن هستیم که مریوان و بانه به مقصد گردشگری ملی تبدیل شده است و ما نیز امروز با اطمینان می گوییم امنیت داریم و به سمت توسعه نگاه ها در سطح ملی پیش می رویم زیرا ما بیشتر از آنکه به فواید اقتصاد احتیاج داشتیم به فواید برقراری ارتباط احتیاج داریم.

به گزارش خبرنگاران؛ سفر خبرنگاران 25 رسانه در راستای تأکید زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بر معرفی مسیرهای متنوع سفر و توزیع عادلانه سفر در کشور، برگزار گردید.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 434

به "مسافرت ایرانی ها به عمان به وسیله سیستان و بلوچستان ، زیتون هایی به اندازه گلابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت ایرانی ها به عمان به وسیله سیستان و بلوچستان ، زیتون هایی به اندازه گلابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید