معرفی جاذبه های گردشگری تهران و حومه به همراه آدرس دقیق

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تهران کلان شهر دوست داشتنی ایران مراکز گردشگری زیادی برای تفریح و سرگرمی دارد. بسیاری برای گردش عصرانه خود، یکی از پارک های جذاب و مفرح این شهر را انتخاب می نمایند و بعضی در جستجوی سکوت و آرامش، به یکی از رستوران ها و کافه های متعدد تهران می فرایند و ساعتی را با دوستان شان خلوت می نمایند. از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم به چند مورد از بهترین مراکز گردشگری تهران اشاره داشته باشیم تا زمانی که خواستید اوقات فراغتتان را در کنار دوستان و خانوادتان سپری کنید با جاذبه های پایتخت ایران آشنایی بیشتری داشته باشید.

معرفی جاذبه های گردشگری تهران و حومه به همراه آدرس دقیق

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران اینجا را کلیک کنید

روستاها و جاذبه های جهانگردی تهران

اگر برای تفریج و سرگرم کردن خودتان قصد دارید که به به جایی از خارج از شهر تهران بروید اما به تهران هم نزدیک باشید، می توانید روستایی که در اطراف تهران قرار بروید. این روستاها جز بهترین جاذبه های جهانگردی اطراف تهران محسوب می شوند و به دلیل آب و هوای خوشی که دارد می توانند سفرهای یک روزه شما به بهترین نحو ممکن تبدیل نمایند. گفتنی است که برای دسترسی به این مناطق تنها یک الی دو ساعت رانندگی ضروری است. در ادامه ما به چند مورد از بهترین و معروف ترین روستاهای تهران اشاره خواهیم کرد.

اگر ساکن شهر تهران نیستید و می خواهید چند روزی را در پایتخت سپری کنید، برای رزرو هتل به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید یا با شماره 8540 تماس بگیرید.

روستای زرین دشتاز جاذبه های جهانگردی تهران

تقریبا در 40 کیلومتری جنوب فیروزکوه و 120 کیلومتری تهران یکی از خوش آب و هواترین مناطق که جای خوش آب و هوا اطراف تهران محسوب می گردد روستای زرین دشت است. این روستا از لحاظ جهانگردی بسیار جالب بوده و جهانگرد های زیادی را به سمت خود جذب نموده است. از زیبایی های این روستا باید به رودخانه حبله رود با جاذبه های خاصش اشاره نمود و چشمه های آب معدنی مانند خمده و دریابک دیگر دیدنی های آن هستند. این آب ها خواص درمانی بسیار موثری نیز دارند. در فصل بهار و تابستان میوه های خوش آب و رنگ به وفور دیده می گردد و هر جهانگردی را بر سر شوق می آورد. ایامی را به دور از دغدغه های شهر در کوچه باغ های سبز آن قدم بزنید و از هوای پاک این روستا لذت ببرید.

روستای ابنیک، جای خوش آب و هوا اطراف تهران

دیگر روستایی که می توانید برای جهانگردی در یکروز به سمت آن بروید روستای ابنیک است. این روستا جز مناطق سرسبز و خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات محسوب می گردد که یکی از جاذبه های تهران محسوب می گردد. برای دسترسی به این روستا می توانید به 12 کیلومتری شمال شرقی فشم حرکت کنید و با گذر از روستاهای زایگان و لالان به این منطقه خوش آب و هوا برسید.

روستای افجه، ییلاقی در همسایگی پایتخت

در 30 کیلومتری شمال شرقی تهران و در جوار دشت های هویچ و گرچال و قله ساکا روستایی به نام افجه واقع شده است که بخشی از توابع شهرستان شمیرانات محسوب می گردد و یکی از جاذبه های تهران است. آب و هوای روستای افجه به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی البرز در بهار و تابستان مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است.

برای رزرو آنلاین تور تهران اینجا را کلیک کنید

روستای امامه از مکان های دیدنی اطراف تهران

از دیگر جاذبه هاى جهانگردى تهران می توان به روستای امامه اشاره نمود که روستایی بسیار خوش آب و هوا بوده و در خود جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر قلعه مازیار و چشمه های آب متعددی را جای داده است. این روستا از شکارگاه های قدیمی دوران قاجار و ییلاق های محبوب شاهان این دوره به شمار می رفته است؛ گفتنی است که بگوییم امامه راستاهای پیمایشی و کوه نوردی بسیار خوبی دارد. در دامنه های جنوبی البرز مرکزی پشت پیج و خم های بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات یکی از بزرگترین روستاها همین روستای امامه است.

آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، دهستان رودبار قصران، روستای امامه

آبشار کلوگان خنک ترین جاذبه جهانگردى تهران

یکی از جاذبه های طبیعی و زیبایی که در استان تهران وجود دارد آبشار کلوگان است، که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته و جزء بهترین جاهای دیدنی تهران و حومه برای گذراندن اوقات فراغت در فصل های بهار و تابستان محسوب می گردد. ارتفاع آبشار از سطح زمین حدود 30 الی 40 متر بوده که به شکل یک آبشار دو طبقه در آمده است. وسط آبشار یک سکو واقع شده است هم چنین در پایین آبشار نیز حوضچه کوچکی ایجاد شده که مکان مناسبی برای آب تنی و آب بازی است.

آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار و قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

برای رزرو آنلاین هتل در تهران اینجا را کلیک کنید

دربند، آشنا ترین جاذبه جهانگردی تهران

دربند مکانی عالی برای کوهنوردی، دورهمی و قرارهای محبت آمیز، تماشای مناظر زیبا و همینطور خوردن خوراکی های خوشمزه ای که قدم به قدم فروخته می شوند، است. این منطقه تفریحی با ارتفاعی 1700 متری از سطح دریا، اصلی ترین راستا برای صعود به بلندی های کوهستان البرز مرکزی است و هر ساله افراد زیادی با گذر از این راه زیبا و دیدنی، خود را به قله توچال و دیگر قلل مرتفع می رسانند. در نظرسنجی های مختلفی که اجرا شده است، مردم تهران در اولین انتخاب خود برای پذیرایی از میهمانان دربند را پیشنهاد می دهند.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، منطقه یک شهری، محله دربند

باغ موزه های تهران

یکی از جاذبه های تهران که با رفتن به آن ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید باغ موزه هایی است که در این کلان شهر دوست داشتنی و جذاب وجود دارد. در این باغ موزه ها شما می توانید علاوه بر جهانگردی در زمینه فرهنگی از طبیعت زیبایی این باغ ها هم نهایت لذت را ببرید. این باغ موزه ها در فصل پاییز حس و حال متفاوت تری را دارند چرا که بیشتر این باغ موزه ها در باغ های قدیمی تهران که دارای درختان کهنسال هستند، واقع شده است و در این فصل زمین شان پر از برگ های پاییزی می گردد.

در صورتی که می خواهید از شهر دیگری به تهران بیایید برای خرید بلیط هواپیما تهران با بهترین قیمت ها به این صفحه مراجعه کنید.

کاخ موزه گلستان از جاذبه های جهانگردی تهران

یکی از معروف جاذبه هاى جهانگردى تهران کاخ گلستان تهران است که هم فال است و تماشا! شما می توانید در این موزه می توانید هم فضای بیرونی کاخ لذت ببرید و هم از بخش های دیدنی که داخل موزه واقع شده است بازدید کنید و روز خوبی را داشته باشید.

ساعت بازدید: این مجموعه در 6 ماه اول سال از ساعت9 صبح تا 17:30 و در 6 ماه دوم سال از ساعت 9 تا 16:30

آدرس: خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

کاخ سعدآباد، مشهورترین دیدنی تاریخی پایتخت

از دیگر مراکز جهانگردی که برای تهرانی ها بسیار آشنا است مجموعه تاریخی کاخ سعدآباد است که درست همانند کاخ موزه گلستان می توانید در آن هم به بازدید از درون کاخ و اشیای تاریخی آن بپردازید و هم در فضای بیرون ساعاتی بگذرانید و لذت ببرید.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 میزبان بازدیدنمایندگان است. فروش بلیت تنها تا ساعت 17

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، پایانی خیابان شهید کمال طاهری

کاخ نیاوران، انتخابی فوق العاده میان جاذبه های تهران

این کاخ درست همانند دو کاخی که در بالای به آن ها اشاره نمودیم می باشد و جز مکان هایی است که اغلب خانواده های در روزهای تعطیل تصمیم به بازدید از آن می گیرند.

ساعات بازدید: در نیمه اول سال از ساعت 9 تا 19 و ساعت فروش بلیط تا ساعت 18 است. در نیمه دوم سال نیز بازدید از موزه از ساعت 8 صبح تا 17 عصر، و فروش بلیط تا ساعت 16 است.

آدرس: میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مکان هایی برای قرار های محبت آمیز در تهران

همانطور که گفتیم در این کلان شهر دوست داشتنی مکان های زیادی برای جهانگردی وجود دارد که می توانید به راحتی اوقات فراغتتان را به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کنید. در ادامه ما به چند مورد از این مکان های دوست داشتنی اشاره خواهیم.

پارک آب و آتش یکی از بهترین مراکز جهانگردی تهران

یکی از بهترین گزینه های جهانگردی در تهران که برای همه قشرهای سنین مناسب به شمار می آید پارک آب و آتش است. این پارک راستاهای متنوعی برای قدم زدن دارد و برای اوقات خوشی را فراهم می آورد. همچنین چشم اندازهای زیبا و هوای مطبوع این پارک قطعا قرارهای محبت آمیز شما را برای شما خاطره انگیز خواهد نمود. هم چنین وجود امکانات رفاهی مناسب در این پارک جای کمترین نگرانی را برای شما باقی نمی گذارد.

آدرس: خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک و در پایانی کوچه ژوبین

پل طبیعت مدرن ترین دیدنی تهران

خوب زمانی که به پارک آب و آتش رفتید می توانید به سمت پل طبیعت بروید و بر روی این پل تماشایی پیاده روی کنید. این مکان برای قرارهای دو نفره بسیار عالی محسوب می گردد و علاوه بر این حتی اگر شما تنها هم باشید می توانید بر روی نیکمت های این پل بشنید و به حرکت بی وقفه اتومبیل های در اتوبان بنشنید.

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

باشگاه انقلاب، ورزش و تفریح در پایتخت

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران می تواند کمی متفاوت محسوب گردد و بیشتر برای جوان ها مناسب باشد باشگاه انقلاب است. امکانات تفریحی و رفاهی زیادی که در این مجموعه وجود دارد شما را در برگزاری یک قرار دیدار بی عیب و نقص کمک خواهد نمود. هوای مطبوع و چشم اندازهای زیبا که در کنار راستاهای پیاده روی واقع شده است قرار دیدار شما را تکمیل خواهد نمود.

آدرس: درب شمالی: خیابان سئول، کنار نمایشگاه بین المللی، درب جنوبی: کنار بوستان ملت

برج میلاد، مرتفع ترین سازه دیدنی تهران

بعد از پل طبیعت و باشگاه انقلاب که جز بهترین جاذبه های تهران محسوب می شوند، می خواهیم اینبار به سمت یکی از معروف ترین جاذبه های تهران برویم که آن هم برج میلاد است. این برج با ارتفاع 435 متر، بلندترین برج ایران ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است. این برج با 13 هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج های مخابراتی جهان مقام نخست را دارد. درون این برج فودکورت، سینما سه بعدی، فروشگاه و … وجود دارد که جذابیت بالایی برای بازدیدنمایندگان فراهم می آورد.

باغ پرندگان و جاهای بکر اطراف تهران

شمال شرقی شهر تهران در دل جنگل لویزان باغی برای پرندگان وجود دارد که در 2 فاز طراحی شده است. این باغ برای قرارهای دوستان و دونفره بسیار گزینه خوبی محسوب می گردد. در فاز اول این مجموعه پرندگانی که آنچنان قادر پرواز نیستند نگهداری می شوند و در فاز دوم پروندگانی که قدرتمند در پرواز هستند نیز نگهداری می شوند. زمان احداث این باغ 3 سال به طول انجامید.

آدرس: استان تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

سافاری پارک وحشت چیتگر، ترسناک ترین جای تفریحی تهران

خوب حال نوبت به یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های تهران می رسد که مجموعه ای از تفریحات هیجان انگیز می باشد و برای آن هایی که اهل تجربه هیجان هستند گزینه بسیار مناسبی محسوب می گردد. در مجموعه تفریحی پارک چیتگر بخش های مختلفی برای سرگرم کردن افراد وجود دارد که یکی از آن ها سافاری پارک چیتگر است که شامل فضایی ماژولار است که در هر کریدور از تعدادی ژانرهای وحشت انگیز برخوردار است و مراجعه نمایندگان در راستای که طی می نمایند چندین صحنه وحشتناک را تجربه می نمایند. تونل متحرک، اتاق سوسکی و حشرات موزی، شکنجه گاه بدکاران، سرزمین مردگان، گذرگاه جهنم، اتاق گاز و… از جمله فضاهایی است که بازدیدنمایندگان را متحیر و ترسان خواهند ساخت.

آدرس: تهران، منطقه 22، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر، دریاچه چیتگر

اتاق فرار، فرصت تجربه هیجان در تهران

یکی از جاذبه های تهران که این روزها بسیار در بین جوانان بسیار محبوب شده است اتاق فرار نام دارد. تفریحی که هیجان را با سرگرمی های فکری در می آمیزد و فضایی متفاوت را پیش روی تان می گذارد. در این بازی شرکت نمایندگان باید با استفاده از سرنخ ها، نکات و استراتژی ها، به حل معماها و پازل ها بپردازند و بازی را به پایان برسانند.

آدرس: میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، بعد از چهارراه سرچشمه، کوچه نصرالهی، کوچه فخرالملک، پلاک 11، عمارت دبیرالملک، منزل عالیجناب میرزامحمد حسین خان فراهانی

گفتنی است که جاذبه های تهران این کلان شهر دوست داشتنی به این جا ختم نمی گردد و با توجه به تقاضای بالای ساکنان پرشمارش هر روز بیشتر و بیشتر می گردد. پارک های مختلف شهر محل مناسبی برای گردش و تفریح هستند، در مطلب 10 تا از بهترین پارک های تهران می توانید با برخیشان آشنا شوید. همچنین در صورتی که شما هم جاهایی را می شناسید که برای گذراندن اوقات فراغت جالب است، آن ها را با در میان بگذرانید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 999

به "معرفی جاذبه های گردشگری تهران و حومه به همراه آدرس دقیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری تهران و حومه به همراه آدرس دقیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید