معرفی رنگ سال 2023 ، Viva Magenta با الهام از خاک خلیج فارس

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رنگ سال 1402/2023 چه رنگیه؟ چطور رنگ سال 1402 را ست کنیم؟ درست همچون هر سال قبل از شروع سال نو میلادی رنگ سال 2023 پنتون معین شد. رنگ سال 2023 Viva Magenta (قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز) معرفی شده است. رنگی که حتی با نگاه کردن به آن سرشار از انرژی و هیجان می شوید و قطعاً در مد و پوشاک و دکوراسیون داخلی سال جاری تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر دوست دارید بیشتر با رنگ سال 1402 آشنا شوید و در خصوص جزئیات این رنگ و دلیل انتخاب رنگ سال 2023 بدانید، بهتر است در این مقاله از سرویس در با ما همراه باشید.

معرفی رنگ سال 2023 ، Viva Magenta با الهام از خاک خلیج فارس

رنگ سال 2023 تعیین شد

هر سال با نزدیک شدن به سال نو میلادی شرکت پنتون رنگ سال را با توجه به شرایط دنیا و حس و حالی که مردم دنیا تجربه می نمایند، انتخاب می نماید. بعد از انتخاب رنگ سال 2023 پنتون بیشتر طراحان لباس و دکوراتورهای معروف با الهام گرفتن از این رنگ طرح های تازه را ارائه می دهند.

مردم ایران نیز با اعلام رنگ سال 1402 از این رنگ در ترکیب لباس و دکوراسیون داخلی منازل خود استفاده می نمایند و همگام با مردم دنیا مطابق با مد روز دنیا پیش می روند. اما رنگ سال 2023 چیست؟

سال جاری رنگ سال 2023 Viva Magenta (قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز) یا قرمز پرشین انتخاب شده است. این رنگ در مجموعه پنتون برگرفته از رنگ قرمز خاک خلیج فارس است و درواقع طیف خاصی از رنگ سرخابی است.

رنگ سال جاری رنگی برای ایجاد اشتیاق بیشتر به زندگی است و انرژی زیادی دارد. قرمز پرشین یا ویوا مگنتا رنگی بین قرمز و آبی است که هیچ طول موجی ندارد و از ترکیب دو رنگ اصلی پدید می آید، درواقع این رنگ نه ارگانیک است و نه مصنوعی. بعد از دو سال که پنتون رنگ بنفش و خاکستری و زرد را به عنوان رنگ سال تعیین نموده بود، حال زمان آن فرا رسیده بود تا به سراغ رنگی جسورانی از خانواده قرمز برود.

کد رنگ سال 2023 چیست؟

کد رنگ Viva Magenta یا قرمز آتشین مایل به زرشکی PANTONE 18-1750 است که ما را به سوی تقویت قدرت درونی مان سوق می دهد. برای اجرای رنگ Viva Magenta در فتوشاپ می توانید کد رنگ را در قسمت رنگ ها جستجو کنید و از آن برای طراحی های خود استفاده نمایید.

روند انتخاب رنگ سال در پنتون

پنتون (Pantone) نام یک شرکت معتبر در زمینه رنگ است که تمام کدهای رنگی را در خود جای داده و هر ساله رنگ سال را با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای دنیا انتخاب می نماید. برای انتخاب رنگ سال کارشناسان و نمایندگان در اتاق هایی با دیوارها و لوازم کاملاً سفید حاضر می شوند.

استفاده از رنگ سفید در اتاق فکر پنتون موجب می گردد تا هیچ ایده ای به آن ها تلقین نگردد و راحت تر روی انتخاب رنگ سال تمرکز نمایند. سپس افراد حاضر اشیایی را که رنگ های الهام بخش دارند، به سایر کارشناسان نشان می دهند و پس از تبادل نظر و آنالیز همه پیشنهادات، رنگ سال انتخاب می گردد.

ویژگی رنگ سال 2023

رنگ Viva Magenta رنگی برای خلق یک داستان تازه در دنیاست. رنگی از خانواده قرمز که ریشه در طبیعت دارد و نشاط و انرژی را ساطع می نماید. در این رنگ سیگنال هایی از قدرت احساس می گردد.

رنگ سال 1402 نشانه تعامل بین هوش مصنوعی و خلاقیت انسان است که شور، شوق، امید، هیجان و شجاعت را تقویت می نماید. رنگ سال 1402-2023 ما را به ابراز وجود تشویق می نماید و ما را به سمت جسارت، سرکشی و امیدواری سوق می دهد. از مهم ترین ویژگی های رنگ سال 1402 هماهنگی دنیای واقعی و مجازی است.

برای انتخاب رنگ ویوا مگنتا رگبار مشکلاتی که انسان ها در چند سال اخیر با آن روبرو بودند در نظر گرفته شده است. استفاده از رنگ سال 2023 در مد، فناوری و دکوراسیون می تواند در روحیه انسان ها تغییراتی ایجاد کند و امید و هیجانی وصف ناپذیر به دنیای کسل نماینده ما بعد از پشت سر گذاشتن دوران پاندمی ببخشد.

رنگ سال 1402-2023 موجب تسکین زخم های گذشته می گردد و حسی سرشار از امید، اعتماد به نفس و ارتباط را در دنیا زنده می نماید و به ما یادآوری می نماید که باید برای روی پا ایستادن کوشش کنید.

علت انتخاب رنگ سال 2023 پنتون

رنگ سال 2023 پنتون سایه ای از قرمز پررنگ است که بیانگر قدرت و سرزندگی مورد نیاز برای ایجاد آینده ای مثبت است. این رنگ نوعی سرخابی یا قرمز زرشکی است که از ترکیب رنگ گرم قرمز و رنگ سرد آبی پدید می آید. رنگ سال جاری با الهام از خاک سرخ خلیج فارس و حشره ای خاص به نام cochineals انتخاب شده است.

ایزمن، مدیر اجرایی موسسه پنتون می گوید که ما این رنگ را انتخاب کردیم چون حس کردیم یک سایه غیرمتعارف برای یک زمان غیرمتعارف ایده مناسبی است و منظره تازهی به ما ارائه می دهد.

ایزمن خاطرنشان می نماید که رنگ سال 2023 قدرت را القا می نماید، اما قدرتی قاطعانه؛ نه تهاجمی. رنگ سال جاری پنتون نشاط و انرژی زیادی دارد و سیگنال هایی از قدرت در آن حس می گردد و حسی سرشار از خوش بین بودن به آینده را به ما القا می نماید.

این رنگ نوعی قرمز متحرک و تپنده و پویا است که فرصتی برای بازنگری، احترام و ارتباط با تاریخ و آینده ای روشن را برای بشر فراهم می نماید. رنگ ویوا مگنتا شجاعانه و سرشار از حس خوش بینی و شادی است و ما می دانیم که مثل این روزها همه مردم دنیا به این احساسات نیاز دارند.

ایزمن می گوید ما امیدواریم که این رنگ به انرژی و پویایی بیشتر دنیا یاری کند و به ما قدرتی جسورانه ببخشد. رنگ سال جاری حس خوش بینی و شادی را تقویت می نماید و این دقیقاً همان چیزی است که مردم دنیا به آن نیاز دارند.

با پوشیدن این رنگ امکان ندارد وارد اتاقی شوید و کسی به شما توجه نکند. استفاده از رنگ سال 2023 روحیه سرکش و جسارت یک انسان را تقویت می نماید و این موضوع برای ساخت دنیایی تازه لازم است.

رنگ سال 2023 برای لباس

رنگ مد سال تازه 1402-2023 ترکیبی از رنگ های گرم و سرد است و تعادل بی نظیری را ایجاد می نماید. استفاده از رنگ ویوا مگنتا یا قرمز پرشین در ترکیب لباس موجب می گردد تا همه چشم ها به شما خیره گردد. این رنگ حسی سرشار از اعتماد به نفس، انرژی و مجذوب کنندهیت به شما می بخشد و شما را مرکز توجه قرار می دهد.

روش ست کردن لباس رنگ سال 2023

برای انتخاب رنگ لباس سال 2023 پیشنهاد می گردد حتماً از رنگ ویوا مگنتا یا سایه هایی از این رنگ بهره ببرید. برای ست کردن رنگ سال 2023 می توانید از سایه های تیره تا روشن آن در کنار هم بهره ببرید.

استفاده از رنگ های مکمل مثل آبی، طلایی، کرم نیز در کنار این رنگ جلوه آن را دوچندان می نماید. می توانید در کنار رنگ سال 1402 از رنگ های خنثی مثل سفید، مشکی و خاکستری نیز بهره ببرید.

برای ست کردن رنگ مد سال 1402 سعی کنید به همه جزئیات و رنگ های روی لباستان توجه کنید و با به کار بردن اکسسوری ها و طرح های هوشمندانه با رنگ های خاص در استایل یک ست بی نظیر و مجذوب کننده خلق کنید.

استفاده از رنگ سال 2023 پنتون در دکوراسیون

برای ست کردن رنگ مد سال تازه 1402-2023 در دکوراسیون داخلی گزینه های زیادی وجود دارد. طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می نمایند که این رنگ را در تناژهای مختلف تیره تا روشن در کنار هم بهره ببرید.

برترین گزینه برای رنگ سال 2023 استفاده از یک کاناپه مخملی است. می توانید این مبل را با اکسسوری های سرخابی رنگ ترکیب کنید و برای سایر بخش های دکوراسیون از رنگ های خنثی یاری بگیرید.

رنگ مد سال تازه 1402-2023 نمادی از جسارت است پس از ایجاد این تغییر نترسید و با استفاده از این رنگ ترکیبی جسورانی در دکوراسیون منزل و محل کار خود ایجاد کنید. در دکوراسیون داخلی منزل خود می توانید رنگ قرمز پرشین را با مشکی، رنگ چوب، طلایی، سفید، کرم، نقره ای، آبی تیره و سبز آبی ترکیب کنید.

استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری روشن تا تیره نیز گزینه فوق العاده ای برای ست کردن با رنگ سال 2023 است.

اجرای رنگ سال 2023 در آشپزخانه

برای ست کردن رنگ 2023 در آشپزخانه باید از رنگ های متضاد بهره ببرید تا جلوه فضا دوچندان گردد. برای این کار بهتر است از اکسسوری هایی به رنگ قرمز پرشین بهره ببرید و آن را با جزیره آشپزخانه به رنگ قرمز ست کنید.

در خصوص کابینت ها استفاده از رنگ تند می تواند موجب خستگی چشم ها و شلوغی محیط گردد. بنابراین پیشنهاد می گردد برای کابینت ها از رنگ های خنثی یاری بگیرید و در کنار آن از رنگ مد سال 1402 بهره ببرید.

تأثیر رنگ سال 2023 بر کسب و کارها

رنگ ویوا مگنتا 2023 از نظر روانشناسی موجب افزایش ارتباط و بهبود فراوری می گردد. استفاده از این رنگ می تواند روحیه جسارت و سرزندگی را در کسب و کارها زنده کند و امید به ساخت آینده ای بهتر را در کسب و کارها افزایش دهد.

بسیاری از برندهای مطرح دنیا هر سال لوگو و محیط کاری خود را با رنگ سال به روز می نمایند و با این کار انرژی بیشتری را به کسب و کار خود می بخشند. به خاطر داشته باشید که به کار بردن رنگ سال در تبلیغات و طراحی کارت و پوستر نیز می تواند جلوه ای از به روز بودن و پیشرو بودن به برند شما ببخشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره رنگ سال 2019 پنتون، مرجانی برای شادی

سوالات متداول

رنگ سال 2023 پنتون با چه رنگ هایی ست می گردد؟

برای ست کردن رنگ سال 2023-1402 می توانید از تن های مختلف این رنگ در کنار رنگ های خنثی یاری بگیرید. رنگ هایی مثل آبی، طلایی، نقره ای، سفید نیز از برترین رنگ ها برای ست کردن با رنگ سال هستند.

کد رنگ سال 2023 چیست؟

اگر برایتان سوال پیش آمده که کد رنگ سال 1402 چیست باید بدانید که کد رنگ سال جاری PANTONE 18-1750 است.

منابع: time، decoist، thefashionfrill، benjaminmoore

منبع: افق کوروش
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2225

به "معرفی رنگ سال 2023 ، Viva Magenta با الهام از خاک خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی رنگ سال 2023 ، Viva Magenta با الهام از خاک خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید