مقاله: معبد لینگ یین هانگزو (چین)

به گزارش مجله کوروش بزرگ، در هنگام ورود به اولین سالن معبد لینگ یین هانگزو شما لوحه ای را می بینید که رویش گفته ای از پادشاه کانگ شی از سلسله کینگ (1644 تا 1911) حکاکی شده است. او تحت تاثیر زیبایی این مکان قرار گرفت: معبدی که در میان مه و درختانی که احاطه اش کرده بودند پنهان شده بود. او عنوان معبد بودایی جنگل ابر را به این مکان داد. اولین سالن بزرگ معبد (سالن پادشاهان آسمانی)، حدود 18 متر بلندی دارد. در روی در این سالن یک شعر کوتاه نوشته شده است: بگذار بنشینیم و در آستانه در انتظار بکشیم، جایی که قله ای پروازکنان از دور را خواهیم دید. بگذار با یک لبخند به بهار خوشامد بگوییم، همزمانی که برف ها آب می شوند و نهر دوباره به جریان می افتد.

مقاله: معبد لینگ یین هانگزو (چین)

یکی از بخش های مورد توجه مسافران تور چین در معبد لینگ یین، سقف نقاشی شده سالن پادشاهان آسمانی است. این سقف با نقاشی های بسیار زیبا از ققنوس ها و اژدهاها تزئین شده است. با گذر از این سالن و عبور از حیاط پشتی آن، به سالن قهرمان بزرگ وارد می شوید. این سالن یک طبقه، به اندازه هفت اتاق عرض و 5 اتاق عمق دارد. با داشتن یک سقف 33.6 متری، این سالن احتمالا بلندترین ساختمان یک طبقه در تمام چین است. سالن قهرمان بزرگ منزلگاه یک مجسمه چوبی حدودا 25 متری از ساکیامونی است.

ردپای وجود یک معبد در این مکان را می توان تا سلسله جین شرقی (317 تا 420 میلادی) دنبال کرد؛ اما در دوره 5 سلسله (907 تا 960 میلادی) بود که معبد لینگ یین هانگزو اهمیت ویژه ای کسب کرد، زمانی که پادشاه ایالت وو یوئه معبد را به عنوان نشانه ای از تعلق خاطرش به بودا، در ابعاد گسترده ای توسعه داد. در دوران اوجش معبد لینگ یین شامل 9 ساختمان، 18 آلاچیق، 77 قصر و سالن با بیشتر از 1300 اتاق بود که فضای کافی برای اقامت حدود 3000 راهب را فراهم می کرد. سخت است بتوان صومعه ای در این ابعاد را تصور کرد؛ و با مشاهده قسمت های باقی مانده از آن، می توان راحت فهمید که در طول قرن های مختلف معبد لینگ یین هانگزو تغییرات بسیاری را به خاطر جنگ ها، سرکوب های دینی و دیگر حوادث به خود دیده است. ساختمان اصلی که امروزه در تور چین می توانید ببینید، نتیجه یک بازسازی است که در سال 1974 و در پی انقلاب فرهنگی 10 ساله چین انجام شده است.

منبع مقاله: معبد لینگ یین هانگزو (چین)

انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1923

به "مقاله: معبد لینگ یین هانگزو (چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: معبد لینگ یین هانگزو (چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید