ملی پوش سابر: در المپیک به هر مدالی قانع نیستیم، مسئولان شمشیربازی را حمایت کنند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، محمد فتوحی گفت: ما در المپیک توکیو می خواهیم قدم را فراتر بگذاریم و مدال بگیریم بنابراین باید امکاناتمان نیز در حد مدال المپیک باشد پس مسئولان حمایتمان کنند.

ملی پوش سابر: در المپیک به هر مدالی قانع نیستیم، مسئولان شمشیربازی را حمایت کنند

ملی پوش شمشیربازی سابر ایران در گفتگو با خبرنگاران درباره عملکرد خوب خود در جام جهانی شمشیربازی لوکزامبورگ اعلام نمود: برعکس مسابقات قبلی که بیشتر دنبال امتیاز تیمی بودیم، در لوکزامبورگ می خواستیم امتیاز انفرادی بگیریم تا جایگاه ما در رنکینگ انفرادی هم برای المپیک خوب باشد. خدا را شکر در لوکزامبورگ هم من و هم آقای پاکدامن توانستیم هشت امتیاز المپیکی بگیریم.

او ادامه داد: در یک سال گذشته من نتوانسته بودم تا این حد در مسابقات بالا بیایم و خیلی برایم مهم بود که از این فرصت استفاده کنم و بازی های خوبی را انجام دهم. خدا را شکر در رنکینگ هم 7 پله صعود کردم.

فتوحی در مورد انتظار از مسئولان برای کمک به شمشیربازی شرح داد: ما می دانستیم باید قدم اول را برداریم و موفقیت هایی را کسب کنیم و بعد از مسئولان انتظار کمک داشته باشیم. ما قدم های خود را برداشتیم و به تمام قول هایی که داده بودیم عمل کردیم الان دیگر مسئولان باید ما را حمایت کنند. ما می خواهیم در المپیک توکیو یک قدم پا را فراتر بگذاریم و مدال المپیک بگیریم از این رو امکاناتمان هم باید در حد و اندازه های مدال المپیک باشد.

او ادامه داد: مسئولان ما را حمایت کنند چون امکانات ما قابل مقایسه با رقیبانمان نیست. کشورهای دیگر در کادرفنی حداقل شش نفر را دارند اما ما فقط آقای فخری را داریم که نقش بدنساز و روانشناس را هم باید داشته باشد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید حمایت خاصی داشته باشند تا ما هم جزو رشته های مدال آور در المپیک باشیم.

ملی پوش سابر در مورد شانس ایران برای کسب مدال المپیک گفت: ما از یک سال پیش می دانستیم قدرت دریافت سهمیه المپیک را داریم و دنبال مدال المپیک بودیم. شاید کمتر کسی باور می کرد شمشیربازی چنین روندی داشته باشد که مدعی کسب مدال باشد اما ما این را ثابت کردیم. اکنون هم برای المپیک توکیو تمام تمرکزمان بر این است که مدال المپیک بگیریم و خوش رنگ ترین مدال را می خواهیم و به هر مدالی هم قانع نیستیم.

او در پاسخ به این پرسش که در شرایط شیوع ویروس کرونا به چه صورت تمرین می کند، تاکید کرد: برنامه آقای فخری از یکسال پیش مشخص است و ما می دانیم باید چه کار کنیم اما این شرایط برنامه ریزی ها را برهم زده است و مجبوریم دوباره وارد تمرینات بدنسازی شویم.

فتوحی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به اولین حضورش در المپیک چه برنامه ای دارد که تحت تاثیر جو این رویداد قرار نگیرد، گفت: از این مسئله آگاه هستم و تلاش می کنم از تجربیات بقیه کمک بگیرم تا جو المپیک من را اسیر خود نکند. آقای فخری هم خیلی کمک می کند و مطمئن باشید تلاش می کنم که کم تجربگی در المپیک گریبان گیرم نشود.

او در انتها گفت: از آقای باقرزاده تشکر می کنم که در این شرایط بودجه به ما گفت در لهستان بمانیم. ما اردوی خوبی را در لهستان داشتیم که نتیجه آن را در جام جهانی لوکزامبورگ دیدیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 903

به "ملی پوش سابر: در المپیک به هر مدالی قانع نیستیم، مسئولان شمشیربازی را حمایت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش سابر: در المپیک به هر مدالی قانع نیستیم، مسئولان شمشیربازی را حمایت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید