بودجه نداشتیم سوم شدیم، والیبال نشسته در 29 سال فقط 5 باخت دارد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با اصحاب رسانه صبح امروز چهارشنبه در محل فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان برگزار گردید.

بودجه نداشتیم سوم شدیم، والیبال نشسته در 29 سال فقط 5 باخت دارد

تیم ملی والیبال نشسته ایران در رقابتهای قهرمانی دنیا در لهستان مقابل برزیل با نتیجه سه بر دو متحمل شکستی ناباورانه شد و با فزونی مقابل تیم مصر در بازی رده بندی به عنوان سومی دست پیدا کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: من پس از رقابتهای پارالمپیک لندن که تیم ما مقابل بوسنی باخت، گفتم که حریف آینده ایران برزیل است و نه بوسنی. تیم برزیل سرمایه گذاری بسیاری برای والیبال انجام داده و در همین رقابت ها با 6 آنالیزور حضور پیدا نموده بود. در این تیم 4 بازیکن بالای 2 متر و 10 سانت حضور داشتند که این نشان می دهد آنها برای قهرمانی در پارالمپیک ریو برنامه دارند.

وی اضافه نمود: همه تیم ها در این رقابت ها 30 تا 40 درصد تغییر داشته اند، جز بوسنی که فقط یک بازیکن خود را تغییر داده بود. تیم های هند، چین و اوکراین با تیم های جوان آمده بودند. ضمن اینکه 10 روز قبل از همین بازی ها تورنمنتی در بوسنی برگزار گردیده بود که همه تیم ها جز ایران در آن تورنمنت حضور داشتند و با آمادگی پای به رقابتهای قهرمانی دنیا گذاشته بودند. بازیکنان ما در بازی با برزیل عملکرد خوبی داشتند. ما دو ست اول را به برزیل باختیم، اما در دو ست بعدی برنده شدیم. در ست پنجم و انتهای با نتیجه 15 بر 12 باختیم که این نشان می دهد بازیکنان ما به لحاظ بدنی کم آورده اند.

هادی رضایی در ادامه با توجه به بودجه ناچیزی که در اختیار فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان قرار داده می گردد، بیان نمود: من بر مبنای بودجه کار می کنم. ما در تاریخ 20 شهریور 1391 از لندن برگشتیم، اما اولین اردوی تیم والیبال نشسته در تاریخ 15 اسفند 92 برگزار گردید. همه از ما انتظار قهرمانی دنیا دارند، اما ما 18 ماه اردو نداشتیم و این به دلیل مسائل اقتصادی است. درا ین مدت هرگز سفرهای تدارکاتی نداشتیم و نتوانستیم اردوهای خوبی برگزار کنیم. ما با 4 ماه اردو که شامل 5 اردوی 6 روزه می گردد، از تاریخ 16 اسفند تا 16 تیر در این مسابقات شرکت کردیم.

سرمربی تیم والیبال نشسته ادامه داد: پس از رقابت های پارالمپیک لندن من می خواستم 5 بازیکن تیم را تغییر بدهم، اما آیا چنین کاری در عرض 4 ماه ممکن است؟ والیبال نشسته ایران اگر از فردا آغاز نکند شاید وضعیت از این هم بدتر گردد و نه در تنها در دنیا که در آسیا هم حرفی برای گفتن نداشته باشیم. من ِ مربی ابزار می خواهم و باید بودجه در اختیار داشته باشم. این در حالی است که ما به هیچ کدام از مربیان مان تا یک روز مانده به حضور در لهستان هیچ پولی پرداخت ننموده بودیم.

وی گفت: ببینید در وزرش ما باشگاه های فوتبال پول های میلیاردی هزینه می نمایند، اما حاضر نیستند یک صدم و یا یک هزارم آن را خرج ورزش معلولان نمایند. چطور می گردد که در تهران به این بزرگی حتی یک باشگاه والیبال نشسته نداشته باشیم؟ در ورزش باید کار کرد تا نتیجه گرفت. فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان متولی 18 رشته است و اندازه یک سازمان کار انجام می دهد، اما فقط به اندازه یک فدراسیون بودجه می گیرد.

هادی رضایی توضیح داد: سال گذشته یک فراخوان دادیم و به وسیله آن 130 ورزشکار در اردوی تیم والیبال نشسته شرکت کردند، اما استفاده از پتانسیل موجود در والیبال نشسته احتیاج به بودجه دارد. وقتی ما نتوانیم این اردوها را برگزار کنیم، طبیعتا استعدادها و بازیکنان جدید کشف نخواهیم کرد. ما 17 هزار نفر ورزشکار معلول داریم در حالی که جمعیت کل معلولان کشور 500 هزار نفر است این در حالی است که دانمارک 17 هزار معلول دارد و 17 هزار ورزشکار. انگلستان هم 120 هزار معلول دارد و 75 هزار ورزشکار. شعارها قشنگ است، اما باید بتوانیم عمل کنیم.

وی ادامه داد: اولین سفر تیم والیبال نشسته ایران در سال 1364 بود از آن موقع تا به حال 29 سال گذشته و این تیم فقط 5 بار باخته است البته بسیار خوشحالم که سومی ما در رقابتهای دنیای مصادف شد با رقابتهای جام دنیای فوتبال و لیگ دنیای والیبال و کسی چندان سراغی از ما نگرفت، اما صادقانه باید گفت اگر نجنبیم، پول نگذاریم و بودجه نیاوریم، نتایج بدی در انتظار والیبال نشسته است. ما تیم دهم پارالمپیک لندن هستیم و چهارم گوانجو. باید نگاهمان دنیای و بین المللی باشد.

سرمربی تیم والیبال نشسته در انتها گفت: ورزش معلولان دیگر حرفه ای شده است و مثل گذشته نیست که دو دقیقه کلیپ از تیم والیبال نشسته پخش کنیم و مادربزرگ ها گریه نمایند و بگویند اینها معلول هستند. با همین روند دو سال دیگر هم در آسیا حرفی برای گفتن نداریم. در گذشته کشورهایی مثل فنلاند، نروژ و هلند در والیبال نشسته بوده اند که دیگر نامی از این تیم ها در میان نیست. صندوق حمایت از ورزشکاران نیز باید نگاهی عادلانه به این بخش از ورزش کشور و به ویژه ورزش های تیمی داشته باشد تا مبادا وضعیتمان از اینکه هست بدتر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 349

به "بودجه نداشتیم سوم شدیم، والیبال نشسته در 29 سال فقط 5 باخت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه نداشتیم سوم شدیم، والیبال نشسته در 29 سال فقط 5 باخت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید