تور ارزان مالزی: موزه غذاهای عجیب پنانگ !

به گزارش مجله کوروش بزرگ، موزه غذاهای عجیب پنانگ در مالزی

از زیباترین و معروف ترین شهرهای تفریحی کشور مالزی، شهر پنانگ است که البته از غیر معمول ترین موزه هایی که شاید حتی فکرش را هم نکنید وجود داشته باشند را در خود دارد. از موزه روح بگیرید تا موزه هایی با عناوین عجیب و غریب دیگر. یکی از این موزه ها که هم خوشمزه است و هم عجیب، موزه غذاهای عجیب پنانگ است. با شنیدن نام این موزه، اول گشنه می شوید و بعد تردید می کنید که آیا این غذاها که عجیبند، خوشمزه هم هستند؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا گشتی در این موزه خوشمزه و عجیب بزنیم و پاسخ بسیاری از سوال هایمان را به اتفاق هم بگیریم.

تور ارزان مالزی: موزه غذاهای عجیب پنانگ !

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

پنانگ

در ابتدا بگذارید کمی از شهر پنانگ برایتان بگوییم. همانطور که بالاتر هم اشاره شد، این شهر از جمله شهرهای توریستی و تفریحی کشور مالزی است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می نماید. پنانگ در واقع یک جزیره باریک است که جز سرزمین اصلی به شمار میرود. مرکز شهر پنانگ جرج تاون است که بیشتر زیبایی ها یک جا در خود جمع نموده است. قدیمی ترین اثر تاریخی شهر پنانگ به قرن 4 میلادی باز می گردد و بر اساس منابع چینی ،این جزیره به وسیله دریانوردان چینی ساخته شده است. آب و هوای پنانگ گرم و مرطوب است. بعضی از جاذبه های پنانگ می توان از تپه پنانگ، مزرعه پروانه ها، جنگل بوکیت پانچو، پل پنانگ و موزه های این شهر است که در ادامه این مطلب ما سعی بر این داریم که موزه غذاهای عجیب پنانگ را به شما معرفی کنیم. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران می توانید به مالزی سفر کنید و ضمن بازدید از جاذبه های این شهر از این بودن دراین موزه عجیب و غریب لذت ببرید.

موزه غذاهای عجیب پنانگ!

موزه غذاهای عجیب پنانگ در واقع یک نگاه عمیق فرهنگی به فرهنگ غذایی مالزی و تقابل و تلفیقش با فست فود ها و عادات خوب و یا بد غذایی دارد. نمایش روزمره ای از دریچه غذایی مالزی با ظرف های مخصوص و شاید حتی بزرگ تر شاید خود شاهدی بر حرف ما باشد. ساختمان موزه غذاهای عجیب در یک ساختمان قدیمی که متعلق به سال های دهه 1940 است و در جرج تاون واقع شده است، مستقر شده است. این ساختمان زمانی دست استعمارگرانی بوده است که در مالزی حضور داشتند. موزه غذاهای عجیب پنانگ از 3 بخش به وجود آمده است. این 3 بخش عبارتند از 3 سالن که به نام های Education Zone، Wow Zone و Info Zone هستند. در واقع هر کدام از این سالن ها ماموریتی را به عهده دارند و برای مقاصد خاصی تشکیل شده اند. اطلاعات موزه، گالری دوم برای عجایب و دیدنی های موزه و سالن سوم برای قسمت آموزشی موزه است. گفتنی است که در این موزه تمامی مدل هایی که قرار دارند به شکل فوق العاده ای به صورت واقع گرایانه هستند.

در واقع صاحب این موزه، آقای سون لائو از تکنیک های ژاپنی برای طراحی و مدیریت بصری این موزه استفاده می نماید. نوبت به گشت و گذار در محیط موزه رسیده است. آماده اید؟ از بخش اول آغاز می کنیم. در سالن اول که همان Info zone است، اولین چیزی که به چشم شما می خورد نمایش بیش از 100 نوع غذای محبوب و سنتی کشور مالزی است که به وسیله سرخ پوستان و بومیان مالزی، چینی ها و مردمانی از قوم پراکانان آن ها را نیز طبخ می نمایند. جالب است بدانید که مجسمه های مومی این موزه نیز کماملا به شکا مردمانی از این نژادها که نام بردیم، ساخته شده اند. در مواردی که اشیای نمایشی داخل شیشه قرار گرفته باشند، توضیحات کامل و جامعی درباره آن ها نیز در کنارشان قرار گرفته است. در سالن اول بعلاوه اطلاعاتی درباره شکل تغذیه در شبانه روز، این که چکونه دور هم جمع می شوند و یک روز معمولی را با صبحانه خوردن آغاز می نمایند، به صورت کاملا نمایشی با استفاده از مجسمه های مومی داده می گردد. به طور مثال برای وعده صبحانه، در غرفه ناسای لانکا یک رستوران کنار جاده ای را نشان می دهد. برای ناهار فرنی چینی و در پی آن در یک محوطه بزرگ تر دیگر عادات غذایی را به صورت متنوع نشان می دهد. غرفه های غذایی دیگری همانند ماماک ، روتی کانائی و ته تریک نیز به شما درباره عادات غذایی مردم مالزی اطلاعات کاربردی و مفیدی می دهد.

از قسمت اول که گذر کنیم به سالن و گالری دوم یعنی Wow zone می رسیم. دراین بخش با مواد غذایی بزرگ تر از سایز اصلیشان روبرو می شوید. کیک شکلات را تصور کنید که میزان ای نصف جثه خودتان را داشته باشد و بخواهید آن را بخورید! یا غذاهای مورد علاقه خود را در سایزی بزرگ تر، یعنی واقعا خیلی بزرگ تر از سایز معمولش را ببینید و بخواهید که با آن عکس هم بندازید. جالب است نه؟ در حقیقت باید اعتراف کنیم که واقعا باعث گرسنگی می گردد. در این قسمت از موزه غرفه های کاندول، لکسا، کری مونه، روجاک، چویان کروی و آیس کاکان واقع شده است.

بعد از این که حسابی در بخش دوم گرسنه شدید و البته عکس های جالبی نیز گرفتید، دیگر زمان وارد شدن به بخش سوم و آموزشی موزه یعنی Education zone است. در این قسمت از موزه سیاست های موزه بر این بوده است که به مردم نشان دهد که چگونه یک سبک اشتباه غذاخوردن می تواند به محیط اطراف و محیط زیست آسیب وارد کند و تاثیر منفی هم بر روی شخص و هم بر محیط اطرافش بگذارد. قدیم تر ها در مراسم های عروسی مالزیایی ها یک نوع سوپ سرو می شده که شاید الان به نظرتان بسیار عجیب بیاید، سوپ گوشت کوسه! این رسم تا حد زیادی در جامعه مالزیایی ها از بین رفته ولی هنوز هم در بعضی از اقوام وجود دارد.

حالا بیایید تصور کنید که وارد غرفه ای می شوید که گوشه ای از یک مراسم عروسی را نشان می دهد و تمام ظروف غذاییشان را خون کوسه پر نموده است. در واقع در این بخش مذموح شمردن استفاده از گوشت کوسه را در سوپ بلغور و با هر غذای دیگری به این شکل بصری نشان می دهد تا اثر کافی را در چشم و فکر بیننده بگذارد.

  • موزه پنانگ در شماره 49 لبو پانتائی در خیابان جورج تاون پنانگ واقع شده است.
  • ساعات کاری موزه، هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر به وقت محلی مالزی می باشد.
منبع: الی گشت
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2000

به "تور ارزان مالزی: موزه غذاهای عجیب پنانگ !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: موزه غذاهای عجیب پنانگ !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید