موزه و خانه آتاتورک در آلانیا را در سفر نوروزی از دست ندهید

به گزارش مجله کوروش بزرگ، آیا می دانستید موزه و خانه آتاتورک یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا است؟ این موزه در جنوب ترکیه و در 135 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده و در حقیقت یکی از چندین شعبه موزه های آتاتورک در ترکیه است.

موزه و خانه آتاتورک در آلانیا را در سفر نوروزی از دست ندهید

کشور ترکیه به عنوان یکی از اصلی ترین مقاثد گردشگران ایرانی محسوب می گردد و سالانه تعداد بی شماری از ایرانیان شهرهای مختلف ترکیه را برای سفر در تعطیلات نوروزی انتخاب می نمایند. اگر سال جاری قصد سفر به ترکیه را دارید، بازدید از موزه و خانه آتاتورک در آلانیا را در سفر نوروزی از دست ندهید.

شهر آلانیا، واقع در آنتالیا، جاذبه های بسیاری دارد که ما در این مقاله به معرفی بخش کوچکی از آن خواهیم پرداخت. اگر به تاریخ ترکیه و گردش در موزه علاقه مند هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است؛ مطالعه آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

تاریخچه موزه و خانه آتاتورک از گذشته تا به امروز

آتاتورک در زمان حیات خود دو بار در دهه 30 میلادی به آلانیا سفر کرد و در دومین سفر خود این خانه را برای اقامت برگزید. پس از درگذشت آتاتورک، رفعت آزاک اوغلو این خانه را برای بازسازی و تغییر کاربری به وزارت فرهنگ اهدا کرد. موزه آتاتورک در نیمه دوم دهه هشتاد برای بازید عموم بازگشایی شد.

موزه و خانه آتاتورک یکی از مکان های محبوب در آلانیا است و گردشگران بسیاری به آن مراجعه می نمایند. در بازدید از این موزه با یکی از بزرگ ترین رهبرهای ترکیه آشنا خواهید شد. تور آنتالیا این امکان را برای شما فراهم می نماید تا یکی از مجذوب کننده ترین مکان های آلانیا را از نزدیک ببینید و درباره بخشی از تاریخ ترکیه اطلاعات کسب کنید.

در موزه آتاتورک چه چیزی انتظار شما را می کشد؟

در ساختمان خانه و موزه آتاتورک از چوب7، سنگ و آجر استفاده شده است. در طراحی پلان این بنا از الگوی کهن ساختمان های شرقی الهام گرفته شده است و کلیه اتاق ها به فضای مرکزی یا همان شاه نشین راه دارند. این خانه همچنان نمای سنتی خود را حفظ نموده و یادآور خانه های قدیمی ترکیه است.

در طبق اول موزه آتاتورک مجموعه ای از اسناد و تصاویر در ارتباط با آلانیا موجود است؛ بعلاوه اسکناس ها، سکه ها و تمبرهای زمان آتاتورک نیز در سالن به نمایش گذاشته شده اند. با ورود به طبقه دوم، اتاق کار و اتاق استراحت آتاتورک را مشاهده می کنید که لوازم شخصی او از جمله کفش، لباس و یک دست کت و شلوار نیز در اتاق ها موجود هستند. در سایر اتاق ها نیز انواع مجسمه های مومی با لباس های سنتی به چشم می خورند که نشان دهنده فرهنگ قدیمی ترکیه هستند. اگر با تور آلانیا به ترکیه سفر کردید، بازدید از این موزه را از قلم نیاندازید.

داخل موزه و خانه آتاتورک در آلانیا

ساعت بازدید از موزه و خانه آتاتورک

ساعت بازدید از موزه و خانه آتاتورک در نیمه اول سال از ساعت 8 صبح تا 19 عصر و در نیمه دوم سال از ساعت 8:30 صبح تا 17:30 عصر است. شما می توانید همه روزه به غیر از دوشنبه ها برای بازدید از این موزه باید به محله مرادپاشا در آلانیا، خیابان ایشیکلار مراجعه کنید.

هزینه بازدید از موزه آتاتورک آلانیا چقدر است؟

گردشگران برای ورود به اغلب اماکن تماشای در ترکیه و سایر کشورهای جهان باید هزینه مشخصی پرداخت نمایند؛ اما بازدید از موزه و خانه آتاتورک آلانیا کاملا رایگان است. شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، وارد محل اقامت آتاتورک شوید و از گشت وگذار در آن لذت ببرید.

آشنایی با اماکن تماشای اطراف موزه و خانه آتاتورک

اغلب افراد وقتی برای سفر به یک شهر یا منطقه مراجعه می نمایند، دوست دارند همه اماکن تماشای شهر ببینند و هیچ جاذبه ای را از دست ندهند. موزه حسین ازاک اوغلو و هتل ویلامون فلاور نیز در نزدیکی موزه و خانه آتاتورک قرار گرفته اند. پس از بازدید از موزه آتاتورک می توانید از این امکان نیز تماشا کنید.

سفر به آلانیا با تورهای مقرون به صرفه قیمت آژانس برسام سیر

در این مقاله موزه و خانه آتاتورک در آلانیا را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، بازدید از موزه آتاتورک را حتما در لیست خود قرار دهید. بازدید از این جاذبه گردشگری احتیاج به زمان چندانی ندارد و کاملا رایگان است؛ در عین حال نیز اطلاعات مفید و جالبی درباره آتاورک در اختیار شما قرار می دهد. اگر به تاریخ و زندگی پیشینیان علاقه مند هستید، تماشای موزه و خانه آتاتورک برای شما خالی از لطف نیست و مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارد.

آژانس مسافرتی برسام سیر آریا با سال ها سابقه درخشان در زمینه خدمات گردشگری، همیشه در کوشش است تا برترین امکانات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و تجربه شیرینی را برای آن ها رقم بزند. شما می توانید انواع تورهای مسافرتی به شهرهای مختلف ترکیه مانند تور کوش آداسی، تور مارماریس، تور آنتالیا و سایر شهرهای جهان را با مناسب ترین قیمت به وسیله سایت برسام سیر بخرید. اگر به سفر و بازدید از جاذبه های گردشگری جهان علاقه مند هستید، همین حالا اقدام به خرید تور موردنظرتان کنید و خاطره ای خوش برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه برسام سیر در تماس باشید. این افراد شما را هدایت می نمایند تا باتوجه به سلیقه و بودجه تان برترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. برترین قیمت تورهای نوروزی خارجی، رزرو هتل خارجی در تمامی شهرها را با برسام سیر آریا (www.barsamseyr.com) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:برسام سیر آریا|www.barsamseyr.com

منبع: اتاق
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2243

به "موزه و خانه آتاتورک در آلانیا را در سفر نوروزی از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه و خانه آتاتورک در آلانیا را در سفر نوروزی از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید