نگاهی به طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، با نگاهی به طولانی ترین جهتهای پروازی دنیا در می یابیم که پرواز لس آنجلس به سنگاپور با 18 ساعت و 30 دقیقه طولانی ترین جهت پروازی دنیاست.

نگاهی به طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا

مدت زمانی که در جهت طی می کنیم یکی از عوامل مشخص نماینده برای انتخاب مقصد در سفرهای ماست. حتما برای شما هم پیش آمده است که به خاطر سریع رسیدن به مقصد برای سفرهایتان از هواپیما بهره ببرید اما بد نیست بدانید در بعضی از جهتها حتی مسافرت با هواپیما هم بسیار طولانی می گردد. در این مقاله با طولانی ترین جهتهای پروازی دنیا آشنا می شویم.

لس آنجلس به سنگاپور

جهت پروازی بین لس آنجلس تا سنگاپور توانسته است با ثبت رکورد 18 ساعت و 30 دقیقه از دیگران پیشی بگیرد و بدون چون و چرا عنوان نخست از فهرست طولانی ترین جهتهای پروازی را به خود اختصاص دهد. شاید بیان این عدد به ظاهر ساده باشد، اما تصور گذراندن این زمان در هواپیما برای سفر بسیار خسته نماینده است و تفاوت ساعت بین مبدا و مقصد در نهایت می تواند مسائل بسیاری را برای مسافران ایجاد کند. حتی با تدابیر بسیار جالب شرکت هواپیمایی یاد شده جهت سرگرم کردن مسافران مثل ایجاد سلف سرویس غذا در طول جهت نمی توان از سختی این سفر طولانی کاست به طوری که بسیاری از مسافران این جهت از مسائل مربوط به اختلاف زمانی گله دارند.

لس آنجلس به بانکوک

دومین رتبه فهرست طولانی ترین جهتهای پروازی مربوط به جهت پروازی بین قاره آمریکا و جنوب شرقی آسیاست که پروازی حدود 18 ساعت است. این میزان ساعت پرواز مستقیم بین 2 کشور می تواند کشنده ترین مسافرت برای مسافران باشد، اما جاذبه های گردشگری این دو کشور باعث شده که مسافران دل به دریا بزنند و این سفر را که جزو طولانی ترین جهتهای پروازی است تجربه نمایند.

دبی به لس آنجلس

با توجه به ازدیاد شرکت های تجاری آمریکایی در منطقه خلیج فارس به ویژه شهر دبی شرکت هواپیمایی امارات تصمیم به برقراری پروازی مستقیم از دبی به شهر لس آنجلس گرفت. این پرواز که حدود 16 ساعت و نیم طول می کشد یکی از طولانی ترین جهتهای پروازی بین منطقه خاورمیانه و آمریکاست. گرچه شرکت هواپیمایی یاد شده میخواهد سختی این پرواز را برای مسافرانش بکاهد، اما باز هم این سفر جزو سخت ترین و طولانی ترین جهتهای پروازی فهرست ماست و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

دوبی به هوستون آمریکا

این مقدار ساعت پرواز مطرح شده در جهتهای قبلی برای هر فردی خسته نماینده است و حتی دقایق خاتمهی آن شاید کشنده باشد. بنابراین وقتی می گویند در خاتمه سفر خود مجبور هستید 10 دقیقه بیشتر روی صندلی بنشینید تا به مقصد برسید چه حالی خواهید داشت؟ این دقیقا شرایطی است که در این جهت پروازی داخل هواپیمای ایرباس A380 امارات با آن روبرو خواهید شد. همین 10 دقیقه اضافه باعث شده تا رتبه چهارم جدول 10 تایی ما به این جهت اختصاص یابد هرچند در شرایط عادی این زمان اصلا مهم نیست، اما پس از یک سفر 16 ساعته هر ثانیه آن برای انتخاب طولانی ترین جهتهای پروازی مهم و تاثیرگذار است.

دوحه به هوستون آمریکا

پنجمین رتبه فهرست 10 تایی طولانی ترین جهتهای پروازی ما به جهت پروازی بین هوستون و دوحه قطر با خطوط هوایی قطرایرلاین رسیده است. این پرواز که کمی بیشتر از 16 ساعت طول می کشد با توجه به بعد مسافت طی شده و تغییرات ساعت یکی از طولانی ترین جهتهای پروازی در فهرست ما بین خاورمیانه و آمریکاست.

آتلانتا در آمریکا به ژوهانسبورگ

پرواز بین این فرودگاه که با بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی دلتا انجام می گردد حدود 8500 مایل را طی می نماید و در طول جهت تقریبا 40 هزار گالن سوخت مصرف می نماید. همچنین در طول پرواز این جهت حدود 70 هزار بطری آب و دیگر نوشیدنی ها، 100 هزار بسته بیسکویت و خشکبار، 200 هزار عدد چای کیسه، نسکافه، شکر بسته بندی شده و 500 هزار پوند یخ توسط مسافران مصرف می گردد. این مسافران 2 وعده غذای گرم در طول این پرواز صرف می نمایند که هر بار امکان انتخاب غذاهای محلی آمریکا یا آفریقا را خواهند داشت.

حالا با اطلاع از این اعداد و ارقام خواهیم دید که رتبه ششم برای این جهت بهترین رتبه در فهرست طولانی ترین جهتهای پروازی ماست.

نیوجرسی به هنگ کنگ

هرچند مدت پرواز این سفر همانند 3 رتبه قبلی بوده، اما شرایط سفری 16 ساعته در این گونه هواپیماها توانسته این رتبه را برای این جهت هوایی به دست آورد. به طور کلی شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاین با توجه به شرایط آمریکا و تعدد سفرهای این کشور دچار مسائلی از نظر سطح کیفیت خدمات بوده و از نظر رتبه بندی دنیای صندلی جالبی ندارد؛ به طوری که در نظرسنجی بین مسافران این شرکت توانسته 1/ 4 امتیاز را از 10 امتیاز کسب کند بنابراین با توجه به سختی این پرواز، این جهت مستحق دریافت رتبه هفتم فهرست طولانی ترین جهتهای پروازی ما خواهد بود.

ژوهانسبورگ به نیویورک

این شرکت هواپیمایی روزانه یک پرواز بین 2 فرودگاه انجام می دهد که همگی آنها با ایرباس A340 و 300 نفر مسافر انجام می گردد. مدت زمان این پرواز باعث شده که مسافرانش 3 وعده غذای اصلی خود را در هواپیما صرف نمایند. این موضوع بیانگر آن است که مسافران در این سفر تقریبا یک روز در هواپیما هستند.

16 ساعت در هواپیما بودن برای بعضی از مسافران مشکل ساز خواهد بود و گاهی تعدادی از آنها را از این سفر منصرف خواهد نمود.

دالاس به بریس بین استرالیا

هیچ تصور نموده اید 16 ساعت پرواز با هواپیما در ارتفاع 12 هزار متری از سطح زمین چه احساسی خواهد داشت؟ پس اگر علاقه مند به درک این موضوع هستید، جهت هوایی بین 2 فرودگاه دالاس تا بریس بانه را به شما پیشنهاد می کنیم که با آن می توانید تجربه 16 ساعته پرواز را به خودتان هدیه دهید البته اگر تحمل بی خوابی و اختلالات ناشی از تغییر زمان را دارید.

هرچند شرکت هواپیمایی ارائه دهنده این جهت سعی نموده با استفاده از پیشرفته ترین هواپیماها و ارائه خدمات بسیار با کیفیت سختی های این سفر را برای مسافرانش بکاهد، اما بیشترین ناراحتی از سوی مسافران اختلاف ساعت بین 2 شهر عنوان شده که همین موضوع باعث شده این جهت پروازی در فهرست 10 تایی طولانی ترین جهتهای پروازی ما یک رتبه بالا برود و به پله نهم صعود کند.

نیویورک به هنگ کنگ

این جهت پروازی بین 2 کشور به دلیل رشد مالی و تقاضای سفر مسافران آنها ایجاد شده است و این شرکت هواپیمایی با توجه به این رشد، 3 پرواز روزانه را بین 2 فرودگاه جان اف کندی (JFK) و فرودگاه مرکزی هنگ کنگ (HKG) برقرار نموده است. هرچند این شرکت هواپیمایی در بین مسافران آمریکایی خود زیاد شناخته شده نیست و به عنوان یکی از شرکت های معروف آسیایی شناخته شده، اما توانسته با توجه به رشد روزافزون مسافران این جهت و ارائه سرویس های مناسب، مدت طولانی این پرواز و سختی آن را برای مسافرانش بکاهد.

جهت پروازی بین هنگ کنگ و نیویورک دهمین رتبه یا در واقع آخرین رتبه از فهرست طولانی ترین جهتهای پروازی ما را به خود اختصاص داده است.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1279

به "نگاهی به طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید