هرآنچه درباره گوشی گلکسی A36 سامسونگ می دانیم

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سامسونگ طبق برنامه هر سال خود میخواهد اوایل سال آینده میلادی از برترین گوشی های میان رده خود یعنی سری سری گلکسی AX6 رونمایی کند. این گوشی ها شامل گوشی سامسونگ A36 و A56 می شوند که از جمله میان رده های مجذوب کننده و قدرتمند شرکت کره ای به حساب می آیند. در یک مطلب به آنالیز شایعات و خبرهای پیرامون برترین گوشی سامسونگ در بخش میان رده یعنی گلکسی A56 پرداختیم. اما در این مطلب قصد داریم نگاهی بیندازیم به تمام آنچه که درباره گوشی A36 می دانیم. محصولی که قطعا برای هواداران سامسونگ یک گوشی بسیار ارزشمند خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم در سال آینده باید منتظر چه میان رده ارزان ای از سوی سامسونگ باشیم.

هرآنچه درباره گوشی گلکسی A36 سامسونگ می دانیم

توجه داشته باشید آنچه که قرار است در ادامه بخوانید، صرفا شایعات و خبرهای احتمالی پیرامون گووشی A36 هستند. هیچ یک از این خبرها را سامسونگ نه رسما تأیید نموده و نه تکذیب. بنابراین پیشنهاد ما این است که این اطلاعات را فعلا در حد یک شایعه در نظر بگیرید. این مطلب مرتبا با انتشار خبرهای مهم و موثق بروز می گردد تا شما همیشه نوترین اطلاعات را پیرامون سامسونگ A36 داشته باشید.

شایعات و اخبار پیرامون گوشی سامسونگ A36

محتویات درون بسته بندی گوشی A36 سامسونگ

مثل تمام گوشی های دیگر سامسونگ، قطعا نباید خبری از شارژر، قاب محافظ، هندزفری و… درون بسته بندی گوشی A36 باشد. این محصول قطعا درون بسته بندی بسیار باریک راهی بازار خواهد شد چرا که درون جعبه جز خود گوشی و یک کابل دو سر Type-C چیز دیگری وجود نخواهد داشت. در زیر می توانید تصویر بسته بندی گلکسی A35 را مشاهده کنید که قطعا سال آینده تصویر مشابهی را برای A36 شاهد خواهیم بود.

کیفیت ساخت و طراحی

طراحی و کیفیت ساخت گوشی های سری A3X سامسونگ همیشه به عنوان گوشی های میان رده، بیشتر بر قیمت ارزان متمرکز بوده است. اما این بدان معنا نیست که سامسونگ از کیفیت ساخت چشم پوشی نموده باشد. گوشی A36 نیز به عنوان یکی از برترین میان رده های ارزان از این سری، احتمالاً کیفیت ساخت مطلوبی خواهد داشت.

در نقد و آنالیز A35 دیدیم که سامسونگ از یک پنل پشتی شیشه ای و فریم پلاستیکی باکیفیت استفاده کرد که تجربه کاربری خوبی را ارائه می داد. پنل شیشه ای به گوشی حس لوکس و ظاهری مجذوب نماینده می بخشید، در حالی که فریم پلاستیکی به خوبی توانست تعادل بین وزن کم و استحکام مناسب را حفظ کند. انتظار می رود گوشی A36 نیز از این رویکرد پیروی کند، با این تفاوت که سامسونگ ممکن است در این مدل بهبودهایی نیز اعمال کند.

از جمله ویژگی های مهم گوشی های سری A35 می توان به استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب اشاره نمود که احتمالاً در A36 نیز حفظ خواهد شد. این ویژگی به کاربر اطمینان می دهد که گوشی می تواند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب بدون آسیب باقی بماند. در نتیجه، A36 به عنوان یک گوشی میان رده می تواند این ویژگی ضد آب را همچنان در اختیار داشته باشد.

یکی از مسائلی که در طراحی A36 مطرح می گردد، احتمال استفاده از فریم آلومینیومی به جای پلاستیکی است. این تغییر می تواند به مجذوب نمایندهیت بیشتر گوشی یاری کند و حسی لوکس تر به کاربر منتقل کند. البته سامسونگ ممکن است برای ایجاد تفاوت بین مدل های A36 و A56، همچنان از ترکیب پلاستیک و شیشه در این مدل استفاده کند.

در نهایت، باید دید که سامسونگ چه رویکردی را برای طراحی گوشی A36 انتخاب می نماید. اما با توجه به سابقه این شرکت، انتظار می رود این گوشی همچنان کیفیت ساخت مناسب با ویژگی هایی مثل مقاومت در برابر آب و پنل شیشه ای را ارائه دهد، در حالی که فریم دستگاه نیز بسته به تصمیم نهایی سامسونگ می تواند پلاستیکی یا آلومینیومی باشد.

پنل های پشتی و جلو گوشی Galaxy A36

گوشی A36 احتمالاً با تغییراتی در طراحی همراه خواهد بود که می تواند مجذوب نمایندهیت بیشتری به آن ببخشد. پنل جلویی در نسل کنونی، یعنی A35، از محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس بهره می برد که مقاومت مناسبی در برابر خط و خش و ضربه داشت. انتظار می رود در گوشی A36 شاهد ارتقا به گوریلا گلس ویکتوس 2 باشیم، که محافظت بیشتری را برای صفحه نمایش فراهم می نماید.

از سوی دیگر، احتمالاً سامسونگ همچنان از همان حفره کوچک در بالای پنل جلویی برای دوربین سلفی استفاده خواهد نمود. این طراحی را در بیشتر گوشی های میان رده سامسونگ مشاهده می کنیم. در واقع باید گفت گلکسی A3X آخرین گوشی هایی هستند که این طراحی را دارند. از A2X به پایین تمام گوشی های سامسونگ دوربین سلفی U شکل دارند.

یکی از مشکلاتی که در نسل قبلی A35 مشاهده می شد، مقدار حواشی صفحه نمایش بود. نسبت نمایشگر به بدنه در این مدل به حدود 85 درصد می رسید که برای یک گوشی میان رده در سال 2025 مجذوب نمایندهیت چندانی ندارد. در نتیجه انتظار می رود سامسونگ در A36 این حواشی را کاهش دهد.

برای بهبود تجربه کاربری و رقابت با سایر گوشی های میان رده، این نسبت باید حداقل به 88 درصد برسد. البته معین نیست که آیا سامسونگ در نهایت این تغییر را در A36 اعمال می نماید یا خیر. اما این کاهش حاشیه می تواند یکی از ارتقاهای مهم در طراحی گوشی باشد.

در پنل پشتی گوشی A36 احتمالاً همچنان شاهد حضور سه دوربین خواهیم بود، اما طراحی دقیق آن ها معین نیست. ممکن است سامسونگ تصمیم بگیرد طراحی نوی را برای این دوربین ها در نظر بگیرد یا همچنان از همان طراحی نسل قبلی استفاده کند. در چند نسل اخیر، سامسونگ دوربین های گوشی های خود را بدون ماژول طراحی نموده است، اما شاید این روند در A36 تغییر کند و پس از چند سال دوباره شاهد استفاده از ماژول دوربین باشیم.

از لحاظ سخت افزاری نیز احتمال تغییرات بزرگ در بخش دوربین کم است. انتظار می رود که همچنان از ترکیب دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی استفاده گردد. با توجه به بهبود پردازنده در این مدل، قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K@30fps همچنان در A36 حفظ خواهد شد. دوربین سلفی نیز به احتمال زیاد تغییر سخت افزاری خاصی نخواهد داشت و سامسونگ همچنان بر همان ترکیب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با کیفیت خوب تمرکز خواهد نمود.

ابعاد و وزن گوشی Galaxy A36

فعلاً نمی دانیم که گوشی A36 قرار است چه مقدار ای داشته باشد، بنابراین پیش بینی دقیق ابعاد و وزن آن کار سختی است. بعلاوه شایعات و اخبار موثقی پیرامون این موضوع وجود ندارد که بتوان به آن ها استناد کرد. با این حال، بر اساس مدل قبلی یعنی A35، که 209 گرم وزن و ابعادی معادل 8.2 × 78 × 161.7 میلی متر داشت، می توان حدس هایی زد. البته آخرین شایعات از این موضوع حکایت دارند که این گوشی اندکی از A35 باریک تر و بلندتر خواهد بود؛ یعنی ابعاد آن به 77.9 × 162.6 × 7.4 خواهد رسید. این در حالی است که A35 از ابعاد 78 × 8.2 × 161.7 میلی متر برخوردار است.

بدین ترتیب، می توان انتظار داشت گلکسی A36 یک گوشی 6.7 اینچی باشد؛ 0.1 اینچ بزرگ تر از A35. در غیر این صورت سامسونگ هیچ علتی ندارد آن را بلندتر طراحی کند چون اگر نمایشگر همچنان 6.6 اینچی باشد و باز هم شاهد افزایش مقدار کلی باشیم، یعنی شرکت کره ای در کنترل حواشی اطراف نمایشگر بد عمل نموده است.

اگر A36 از نظر مقدار کوچک تر یا بزرگ تر باشد، انتظار می رود وزن آن بین 200 تا 220 گرم قرار بگیرد. این تفاوت به علت تغییرات احتمالی در ابعاد گوشی است که تأثیر مستقیمی روی وزن دستگاه خواهد داشت. اما چرا گفتیم 200 تا 209 گرم؟ گلکسی A55 با مقدار مشابه اما فریم آلومینیومی 213 گرم وزن داشت. حتی گوی کوچک تری هم بود (حدودا 0.6 میلی متر). نهایتا تغییرات احتمالی در ابعاد گوشی A356 می تواند در حد 1 اینچ باشد، که این تغییرات معمولاً چند گرم به وزن گوشی اضافه یا از آن کم می نمایند. بنابراین، هرچند ابعاد دقیق معین نیست، اما 200 تا 220 گرم محتمل ترین گزینه برای وزن این گوشی است.

قیمت گوشی A36 سامسونگ

گلکسی A35 سامسونگ با دو گزینه رم 6 و 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی در دسترس نهاده شد. قیمت پایه این گوشی برای نسخه ای با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی حدود 380 یورو در زمان عرضه بود که با توجه به قابلیت های آن، مناسب به نظر می رسید.

در مقابل، گلکسی A34 که قبلاً معرفی شده، از قیمت پایه 390 یورو برخوردار بود. این مدل با طراحی مجذوب نماینده و معینات مشابه A35، توانسته تا به امروز توجه تعداد زیادی از خریداران را به خود جلب کند.

با توجه به قیمت گذاری گلکسی A34 و A35، انتظار می رود که قیمت گلکسی A36 نیز بسیار نزدیک به این محدوده باشد. بعید به نظر می رسد سامسونگ قیمت این مدل نو را بیش از 400 یورو معین کند، زیرا برای رقابت در بازار میان رده ها باید همچنان قیمت های رقابتی حفظ گردد.

قیمت گوشی های سامسونگ در بخش میان رده پریمیوم و مالی به ترتیب معمولا کمتر از 500 و 400 یورو است. با این حال اگر سامسونگ قیمت گوشی A36 را بیش از 400 یورو معین کند، ممکن است این شرکت در رقابت با دیگر برندها با چالش هایی روبرو گردد. با این حال، سامسونگ به خوبی از اهمیت حفظ جایگاه خود در بازار میان رده ها مطلع است و احتمالاً قیمت این گوشی را در حدی نگه می دارد که همچنان بتواند در این دسته رقابتی بماند.

آیا خرید گوشی سامسونگ A36 در صورت افزایش قیمت منطقی خواهد بود؟

وقتی درباره قیمت گلکسی A56 صحبت می کردیم، یک احتمال افزایش قیمت برای آن گوشی هم در نظر گرفتیم. برای گوشی سامسونگ A36 هم شاید همین اتفاق رخ دهد. با توجه به اینکه سامسونگ قیمت A55 و A35 را مناسب تر از A54 و A34 در نظر گرفت، شاید با سری A36 بخواهد این کاهش قیمت را جبران کند. اگر این اتفاق رخ دهد، با توجه به میان رده های پریمیوم مجذوب نماینده شیائومی، وان پلاس، ریلمی و… که قیمت بسیار مناسب تری هم دارند، نماینده های سامسونگ قطعا ارزش خرید کمتری پیدا می نمایند. اما اگر هوادار سامسونگ باشید، این افزایش قیمت اصلا چشمگیر نیست و در واقع هیچ گوشی هم از سامسونگ وجود ندارد که بخواهد A36 را تهدید کند.

عکس گوشی A36 سامسونگ

تصویر لو رفته از گلکسی A36 نشان می دهد که سامسونگ احتمالا می خواهد برای این گوشی یک ماژول دوربین در نظر بگیرد. در واقع شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما بعد از تخت شدن فریم، تخت شدن نمایشگر سری S اولترا و منحنی شدن گوشه های تیز این سری (احتمالا در S25 اولترا) که همگی تغییراتی در راستای بیشتر شبیه به اپل شدن بودند، سامسونگ تصمیم گرفته یک گام دیگر هم در این مسیر بردارد.

ماژول اضافه شده به سامسونگ A36 خیلی شبیه به ماژولی است که اپل برای سری آیفون 16 در نظر گرفته با این تفاوت که حالا درون این ماژول سه دوربین نهاده شده اند. در واقع همان گلکسی A35 را شاهد هستیم با این تفاوت که دوربین ها دیگر مجزا از هم نیستند و یک ماژول آن ها را به هم پیوند می دهد.

معینات گوشی A36؛ سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ A36 یا بهتر است بگوییم دستگاهی موسوم به گوشی A36 اخیرا در گیک بنچ هم حضور پیدا نموده است. اما نکته جالب اینجاست که در این تصویر لو رفته از گوشی گلکسی A36 ما پردازنده ای را شاهد هستیم که معیناتش با اسنپدراگون 6 نسل 3 یا اسنپدراگون 7s نسل 2 شباهت دارد. دو پردازنده ای که قدرت پردازشی خوبی دارند اما انتظار می رفت سامسونگ از تراشه ای با هسته های نوتر در این گوشی استفاده می کرد. با این حال، این تغییر در تأمین نماینده پردازنده می تواند در افزایش قیمت گوشی A36 تأثیرگذار باشد.

امتیازی که گوشی گلکسی A36 سامسونگ در گیک بنچ کسب کرد، در بخش تک هسته ای 1060 و در بخش چند هسته ای 3070 بود. امتیاز خوبی محسوب می گردد و برای گلکسی A36 مناسب است. اما سامسونگ می توانست با توجه به قیمت نزدیک به 400 یورویی این گوشی، کمی شرایط را از این حیث بهتر کند. هرچند امیدواریم این اتفاق هم رخ دهد.

در بخش نرم افزار هم قطعا گلکسی A36 با اندروید 15 سوار بر رابط کاربری One UI 7 با پشتیبانی از امکانات مختلف راهی بازار می گردد. به احتمال زیاد این گوشی همچنان در برترین مدل خود 8 گیگابایت رم خواهد داشت. مگر اینکه سامسونگ بخواهد امکانات هوش مصنوعی را به این گوشی اضافه کند. هرچند حتی در این صورت هم می تواند این گوشی را با 8 گیگابایت رم عرضه کند. درست مثل گلکسی S24 FE و گلکسی S24 که فوق العاده قدرتمندتر و گران تر هستند، هوش مصنوعی را هم پشتیبانی می نمایند و فقط 8 گیگابایت رم دارند.

البته رقابت در بخش میان رده مالی خیلی زیاد است و چشم مردم هم فقط در پی اعداد و ارقام بیشتر است. سامسونگ این موضوع را خوب می داند و شاید همین هم سبب گردد شرکت کره ای 12 گیگابایت رم را در یک سری از بازارهای خاص برای A36 در نظر بگیرد.

یک مورد را از بخش نرم افزار جا انداختیم و آن هم این بود که سامسونگ قطعا گلکسی A36 را با پشتیانی نرم افزاری حداقل 6 ساله راهی بازار خواهد نمود. تصمیمی که آغاز نماینده اش گوشی گلکسی A16 بود تا همه به شدت غافلگیر شوند. اینه یک مالی تا این مقدار آپدیت گردد، صرف نظر از توانایی آن برای دریافت این همه آپدیت، یعنی شرکت ها بالاخره متوجه شده اند که آپدیت نرم افزاری چقدر اهمیت دارد.

گوشی A36 سامسونگ کی میاد؟

سامسونگ گلکسی A36 را در تاریخ 11 مارس 2024 رونمایی و در تاریخ 15 مارس 2024 یعنی فقط 4 روز بعد راهی بازار کرد. گلکسی A34 اما 14 مارس 2023 رونمایی و 24 مارس 2023 به بازار آمد. با این تفاسیر، می توان انتظار داشت گلکسی A36 هم در ماه مارس رونمایی و عرضه گردد. حال دقیقا در چه روزهایی از این ماه در سال 2025 شاهد این گوشی خواهیم بود معین نیست.

دوربین گوشی سامسونگ A36

شاید در بخش دوربین ماژول ها تغییرات کوچکی داشته باشند، اما تغییرات عمده در سخت افزار دوربین ها بعید به نظر می رسد. ممکن است دوربین فوق عریض از 8 به 12 مگاپیکسل ارتقاء پیدا کند، اما دوربین اصلی همچنان 50 مگاپیکسل خواهد بود، زیرا عملکرد خوبی دارد و احتیاجی به تعویض ندارد. البته این بدان معنا نیست که ما از تغییر مثبت استقبال نمی کنیم.

دوربین ماکرو نیز همچنان 5 مگاپیکسل خواهد ماند و احتمال کاهش یا افزایش آن کم است. حذف این دوربین از مجموعه نیز بعید به نظر می رسد، چرا که رندرها نشان نمی دهند که سامسونگ چنین تغییری در گوشی گلکسی A36 ایجاد کند.

نمایشگر سامسونگ A36

در بخش نمایشگر، گلکسی A35 پیروز شد در تست های Dxomark امتیاز بسیار خوبی را کسب نموده و در محدوده قیمتی خودش، بی نظیر ظاهر گردد. با همین روند و اعمال فقط یک سری تغییرات، گلکسی A36 هم می تواند از این حیث عالی ظاهر گردد. بنابراین بعید است سامسونگی که روی اعمال تغییرات کمی وسواس دارد و دیر به دیر اتفاقات مثبتی را رقم می زند، تصمیم دیگری بگیرد. چون در این صورت، گلکسی A56 هم باید ارتقا پیدا کند و اگر این اتفاق رخ دهد، گلکسی S24 FE که به پنل معمولی عرضه شده، از لحاظ کیفیت صفحه مورد سرزنش کاربران قرار می گیرد. بنابراین همان پنل +FHD با رفرش ریت 120 هرتزی بدون امکان تغییر رفرش ریت یک چیز قطعی به نظر می رسد.

اما تغییرات احتمالا در مقدار، مقدار حواشی و محافظ صفحه رخ خواهد داد. یعنی مقدار آن احتمالا 6.7 اینچی خواهد بود، محافظ صفحه از گوریلا گلس ویکتوس پلاس به ویکتوس 2 ارتقا پیدا می نماید (امیدواریم) و حواشی اطراف صفحه هم شاید چند درصدی کوچک تر گردد تا درصد پنل به بخش جلو به بیش از 85٪ برسد.

باتری و شارژر Galaxy A36

در بخش باتری و شارژر، هیچ تغییری در سامسونگ A36 ایجاد نخواهد شد و تا به امروز خبری مبنی بر تغییر در این زمینه منتشر نشده است. همچنان شاهد ترکیب باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 25 واتی خواهیم بود که به عنوان یک ترکیب مناسب و استاندارد از دید سامسونگ شناخته می گردد.

البته میان رده های نو بازار در حال بهبود هستند و بعضی از آن ها با سرعت شارژ بالاتری عرضه می شوند، اما سامسونگ با توجه به رویکرد محافظه کارانه اش، بعید است از این استاندارد چند ساله خود در گوشی گلکسی A36 فاصله بگیرد.

از گلکسی A36 چه انتظاراتی داریم؟

انتظارات ما از گوشی گلکسی A36 بسیار بالاست، اما بعید است سامسونگ تمام این انتظارات را عملی کند. در درجه نخست، احتیاج به 12 گیگابایت رم احساس می گردد، زیرا با توجه به پشتیبانی چند ساله سامسونگ، رم 8 گیگابایتی احتمالاً تا یکی دو سال آینده کافی نخواهد بود و ممکن است عملکرد دستگاه دچار کندی گردد.

بعلاوه انتظار داریم نمایشگر این گوشی حواشی کمتری داشته باشد و وضوح آن به 1220P ارتقا پیدا کند. بسیاری از میان رده های دیگر با همین قیمت از چنین وضوحی بهره می برند و این ارتقاء می تواند تجربه بهتری در نمایش محتوا فراهم کند. در زمینه دوربین، انتظار می رود حداقل لرزش گیر اپتیکال کیفیت بهتری داشته باشد و در فیلم برداری 4K به راحتی در دسترس کاربران قرار بگیرد.

علاوه بر این ها، انتظار داریم گوشی A36 از بدنه آلومینیومی و شیشه ای برخوردار باشد تا حس بهتری در دست کاربر ایجاد کند. بعلاوه، باتری باید 5500 میلی آمپر ساعتی باشد، زیرا با توجه به مقدار و قیمت این گوشی، چنین ظرفیتی منطقی به نظر می رسد. شارژر نیز حداقل 45 واتی باشد تا با توجه به رقبایی که حداقل 67 واتی هستد، کمی این فاصله ایجاد شده کمتر گردد.

گوشی موبایل A36؛ سخن پایانی

در این مطلب به آنالیز شایعات و خبرهای پیرامون معینات A36 پرداختیم. با انتشار خبرهای بیشتر، این مطلب هم آپدیت خواهد شد. نظر شما و انتظارات تان از گوشی گلکسی A36 چیست؟

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مهر 1403 بروزرسانی: 29 مهر 1403 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2396

به "هرآنچه درباره گوشی گلکسی A36 سامسونگ می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه درباره گوشی گلکسی A36 سامسونگ می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید