هشدار درباره آبگرفتگی معابر و تندباد در بوشهر

به گزارش مجله کوروش بزرگ، هواشناسی استان بوشهر درباره بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در روز های دوشنبه و سه شنبه هشدار داد.

هشدار درباره آبگرفتگی معابر و تندباد در بوشهر

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز بارندگی در شمال و غرب خلیج فارس شروع و به تدریج فردا و پس فردا ضمن تشدید و تقویت ناپایداری های جوی، بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در نیمه شمالی خلیج فارس و مناطق شمالی و مرکزی به ویژه سواحل استان ادامه می یابد.

زهرا راستگو اضافه نمود: بر اثر بارش شدید باران، شمال و مرکز استان شامل دیلم، گناوه، بوشهر، خارگ و دشتستان در این روز ها شاهد آبگرفتگی معابر خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به بارش شدید باران در مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی که در استان کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه دارند و همچنین وقوع سیلاب در مسیر های منتهی به استان خوزستان وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی استان بوشهر بیان نمود: توصیه می گردد برای جلوگیری از خسارت های احتمالی، سازمان های امدادی و مدیریت بحران تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

راستگو با هشدار درباره وزش تندباد و تلاطم خلیج فارس، گفت: از عصر امروز تا سرانجام هفته به تناوب، به سبب وزش باد شدید و گاهی تندباد های لحظه ای به ویژه بر روی شمال خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان (از بندر دیلم تا مٌطاف)، ارتفاع موج در این مناطق افزایش می یابد و دریا متلاطم خواهد شد.

وی پیش بینی کرد، سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر برسد و از دریانوردان به ویژه صاحبان شناور های سبک و تفریحی خواست از تردد های دریایی غیرضروری خودداری نمایند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 76

به "هشدار درباره آبگرفتگی معابر و تندباد در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره آبگرفتگی معابر و تندباد در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید