همه چیز درباره قرعه کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بعد از صعود دلچسب تیم ملی، اکنون همه نگاه ها به قرعه کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی است تا آخرین حریف های ایران در راه صعود به جام جهانی مشخص شوند.

همه چیز درباره قرعه کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا

به گزارش خبرنگاران، بعد از انتها دور دوم انتخابی جام جهانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، چندین بار به تعویق افتاد و در نهایت به صورت متمرکز برگزار شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که قرعه کشی مرحله انتخابی نهایی جام جهانی در تاریخ 3 تیر برگزار خواهد شد.

دور نهایی انتخابی جام جهانی همان جایی است که جزئیات کوچک ممکن است سرنوشت کشورها برای صعود به جام جهانی را مشخص کند. 12 تیم برتر آسیا در دو گروه 6 تیمی قرار می گیرند تا برای کسب 4.5 سهمیه قاره کهن در جام جهانی رقابت کنند.

قرعه کشی چه زمانی است؟

قرعه کشی مرحله انتخابی نهایی جام جهانی در تاریخ 3 تیر در هتل ماندارین اورینتال مالزی برگزار خواهد شد.

تیم های صعود کننده کدام ها هستند؟

قطر به نام میزبان جام جهانی، در این مرحله حضور ندارد و حضورش در جام جهانی قطعی است. بدون محاسبه حضور قطر، 4.5 سهمیه در اختیار سایر تیم ها است تا بتوانند به جام جهانی صعود کنند.

تیم های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، سوریه، ایران، عراق، عربستان، امارات، چین، عمان، ویتنام و لبنان تیم های حاضر در مرحله بعد خواهند بود.

(تیم هایی که در یک سید هستند با هم در یک گروه قرار نمی گیرند)

سید یک: ایران - ژاپن

سید 2: کره جنوبی - استرالیا

سید 3: عربستان - عراق

سید 4: امارات - چین

سید 5: سوریه - عمان

سید 6: ویتنام - لبنان

آسان ترین گروه احتمالی برای ایران: ایران- کره جنوبی- عراق - چین - عمان- لبنان

سخت ترین گروه احتمالی برای ایران: ایران - استرالیا - عربستان- امارات- سوریه - ویتنام

نحوه برگزاری بازی ها چگونه است؟

تیم ها در دو گروه شش تیمی بر مبنای رده بندی فیفا قرار می گیرند. از هر گروه دو تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شوند و تیم های سوم با هم دیدار می کنند تا سهمیه آسیا برای دیدار پلی آف بین قاره ای مشخص شود.

سیدبندی گروه ها چگونه است؟

12 تیم حاضر بر مبنای رده بندی فیفا طبقه بندی می شوند و بر این اساس به صورت برابر قرعه کشی صورت می گیرد. از بین تیم های اول و دوم رده بندی، یک تیم در گروه A و یک تیم در گروه B قرار می گیرد. از بین تیم های سوم و چهارم، یک تیم در گروه A و یک تیم در گروه B قرار می گیرد تا تیم های 11 و 12 چنین ساز و کاری لحاظ می شود.

این دور از رقابت ها قرار است از پنجشنبه 11 شهریور شروع شود. بعد از قرعه کشی، برنامه کامل بازی های تیم ملی ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی مشخص می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1791

به "همه چیز درباره قرعه کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره قرعه کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید