پارک هفت حوض؛ از دیدنی های جذاب سفر به مشهد، عکس

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مشهد علاوه بر جنبه زیارتی آن که بیشتر مردم نیز به همین منظور راهی آن می شوند، جنبه تفریحی نیز دارد، مشهد جاذبه های دیدنی فراوانی در خود جای داده است که شاید کمتر کسی آن ها را بشناسد و هر که به این شهر سفر می نماید تنها به زیارت بارگاه امام رضا و شاید تفریح کوتاهی در پارک کوه سنگی آن اکتفا کند، اما بر خلاف تصور اکثریت این شهر پر از جاذبه های تماشایی می باشد که بعضی از آن ها در هیچ کجای ایران دیده نمی گردد و مختص مشهد است.

پارک هفت حوض؛ از دیدنی های جذاب سفر به مشهد، عکس

برای سفر با تور پوکت لحظه آخر همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

یکی از جاهای دیدنی مشهد که شاید کمتر کسی از وجود آن با خبر است، پارک هفت حوض آن است. این پارک نسبت به پارک هایی که می شناسیم کمی متفاوت است چرا که در آن آنچنان خبری از فضای سبز نیست و کوهستانی می باشد، شاید برایتان سوال باشد که چرا این پارک هفت حوض نامیده شده است؟

در این پارک تعداد هفت حوض طبیعی قرار گرفته است که این حوض ها به مرور طی سالیان سال خود به وجود آمده اند و انسان در ساخت آن دخالتی نداشته است، این منطقه به دلیل داشتن زمینی از جنس آهک و نرم در طی سال ها دستخوش تغییر شده و جریان آب مداوم، باران های اسیدی و وزش باد دست به دست هم داده و این حوضچه های بسیار زیبا و منحصر به فرد را در طی مدت طولانی به وجود آورده است.

هفت حوض زیبای این پارک در امتداد هم قرار گرفته اند و به صورت پلکانی از بالای کوه تا پایین دست آن کشیده شده اند، این جهت آبی که به ترتیب از اولین حوض تا آخرین حوض ادامه دارد طول آن به حدود 1690 متر می رسد.

بعد از این که آب این جهت تقریبا دو کیلومتری را طی کرد، حالا به تک حوض های بزرگی می رسد که آن هام زیبایی های منحصر به فردی دارند. این پارک زیبا و متفاوتی به سبب این که هنوز ناشناخته مانده است مکانی بکر به شمار می آید که سکوت لذت بخشی دارد و شما را می تواند در آرامشی وصف نا شدنی غرق

گردشگرانی که قصد دارند با تور مشهد به این شهر سفر نمایند توصیه می گردد حتما از این پارک تماشایی دیدن نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1337

به "پارک هفت حوض؛ از دیدنی های جذاب سفر به مشهد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک هفت حوض؛ از دیدنی های جذاب سفر به مشهد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید