پخش منتخب آثار شناخته شده سینما به مناسبت روز ملی سینما از شبکه نمایش

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تهران (پانا) - شبکه نمایش تلویزیون، هم زمان با روز سینما (21 شهریور)، منتخبی از آثار سینمای ایران و دنیا را روی آنتن می برد.

پخش منتخب آثار شناخته شده سینما به مناسبت روز ملی سینما از شبکه نمایش

شبکه نمایش، برای هفته آینده (20 تا 26 شهریور)، پخش 42 فیلم را در جدول خود قرار داده است که از آن میان می توان به خانه دوست کجاست، پدرخوانده و دیوانه ای از قفس پرید اشاره نمود.

لیست فیلم های هفته پیشِ رو شبکه نمایش، به توضیح زیر است:

ساعت 13: فیلم و تله فیلم های ایرانی شبکه نمایش در این ساعت پخش خواهند شد که عبارتند از تو می مانی، کاغذ پرماجرا، یک بام و دو هوا، بیا می بخشیم، آزاد راه، زعفرانی و سلطان.

ساعت 15: بسته ویژه آثار تابستان شبکه نمایش، از امروز شنبه، 20 شهریور، بدین ترتیب خواهد بود: امنیت پرواز، روشنایی های اوزوماسا، حد نهایی، پیمانکار، چهره خوان، اتاق ماروین و قاضی.

ساعت 19: فیلم های منتخب خانوادگی، به ترتیب شامل این آثار خواهند بود: به خاطر خواهرم، شامیتاب، توطئه عظیم، من دیوید هستم، ماجرای سنت پیر، داستان خانواده مایرویتز و دور دنیا در هشتاد روز.

ساعت 21: در ایران، هر ساله روز 21 شهریور، به اسم روز ملی سینما شناخته می گردد. این هفته و هم زمان با این روز، شبکه نمایش منتخبی از فیلم های شاخص سینمای ایران و دنیا را در بخش مرور آثار خود در ساعت 21 پخش می نماید که عبارتند از: پرده آخر (ساخته واروژ کریم مسیحی)، پدرخوانده 1 (ساخته فرانسیس فورد کاپولا)، هفت سامورایی (شاهکار آکیرا کوروساوا)، دیوانه از قفس پرید (ساخته میلوش فورمن)، خانه دوست کجاست (اثر تحسین شده زنده یاد عباس کیارستمی)، باج (Lagaan) (از برترین ساخته های ضد استعماری سینمای هند) و به خاطر چند دلار بیشتر (ساخته سرجیو لئونه).

ساعت 23: فیلم های مجذوب کننده این هفته شبکه نمایش، عبارتند از: هوانوردان، او را به دام بینداز ، آبی و سیاه، ربوده شده، اتاق امن، سرقت قرن وبر فراز بال عقاب ها.

بر این اساس، فیلم بر فراز بال عقاب ها که برای نخستین بار در سیما روی آنتن خواهد رفت، آدینه، 26 شهریور، ساعت 23 پخش خواهد شد. این فیلم محصول سال 2016 چین و ساخته استیون شین و مایکل پارکر است. فیلم درباره اریک لیدل، یکی از قهرمانان دوومیدانی اسکاتلند است که در دوره جنگ دنیای به چین می رود تا به اسم آموزگار مشغول فعالیت گردد. او در آن جا گرفتار جنگ می گردد و …

یک بامداد: منتخب فیلم های کلاسیک این هفته شبکه نمایش که برای در نظر گرفته شده اند، به ترتیب عبارتند از اسپارتاکوس، مرد عوضی، دودسکادن، اتاق سبز، لاکی لوچیانو، شطرنج بازان و سرقت از برینک.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1843

به "پخش منتخب آثار شناخته شده سینما به مناسبت روز ملی سینما از شبکه نمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش منتخب آثار شناخته شده سینما به مناسبت روز ملی سینما از شبکه نمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید