پیشرفت 70 درصدی بازسازی واحد های تخریبی در سیل

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از پیشرفت 70 درصدی بازسازی واحد های تخریبی در سیل ابتدای سال گذشته استان اطلاع داد و گفت: پرونده بازسازی این واحد ها خردادماه سال جاری بسته می گردد.

پیشرفت 70 درصدی بازسازی واحد های تخریبی در سیل

جهت دریافت خدمات نوسازی خانه های قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش ، فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به خسارت 3252 واحد مسکونی استان در سیل فروردین سال گذشته، گفت: از این تعداد 2185 واحد تخریبی و 1067 تعمیری هستند.

او یادآور شد: آمار بالای واحد های تخریبی به این معنی نیست که سیل این واحد ها را کامل تخریب نموده باشد، بلکه این واحد ها به دلیل فرسودگی بیش از حد و خسارتی هم که از سیل دیده اند عملا قابل سکونت نیستند و باید بطور کامل بازسازی شوند و به همین دلیل تمامی آن ها در شمار واحد های تخریبی ناشی از سیل آمده است.

فقیهی بیان نمود: از مجموع این 2185 واحد تخریبی، 2032 واحد در روستا ها و 153 واحد در شهر ها قرار دارند و عمده این واحد ها نیز مربوط به روستا های شهرستان های شرق استان از جمله کنگاور، هرسین، سنقر و صحنه هستند.

او با اشاره به فرایند مطلوب بازسازی این واحدها، گفت: تا به امروز کار بازسازی هزار واحد تخریبی به انتها رسیده و مابقی واحد ها نیز عمدتا در مرحله سقف و دیوار چینی هستند.

فقیهی بیان نمود: شیوع بیماری کرونا فرایند کار را قدری کُند کرد، اما مجددا از هفته گذشته کار بازسازی از سرگرفته شده و در مجموع می توان گفت پیشرفت فیزیکی بازسازی واحد های تخریبی سیل استان بیش از 70 درصد است.

او یادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و همکاری مردم، پفراینده بازسازی سیل استان تا انتها خردادماه سال جاری بسته می گردد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه اعلام کرد: در بحث واحد های تخریبی سیل در روستا ها مبلغ 55 میلیون تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و 21 میلیون تومان یاری بلاعوض و در شهر ها مبلغ 65 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و 29 میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت شده است.

او اضافه نمود: در مجموع تا به امروز بیش از 190 میلیارد تومان در بحث پرداخت تسهیلات و یاری های بلاعوض به واحد های سیل زده تعمیری و تخریبی هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه کار مرمت تمامی 1067 واحد تعمیری سیل استان نیز به انتها رسیده، گفت: برای تعمیر این واحد ها نیز 10 میلیون تومان تسهیلات باکارمزد چهار درصد و سه میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت شده است.

انتهای پیغام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 865

به "پیشرفت 70 درصدی بازسازی واحد های تخریبی در سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 70 درصدی بازسازی واحد های تخریبی در سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید