دنیا با سونامی بدهی روبرو خواهد شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، موسسه اقتصادی بین الملل مجموع بدهی کنونی دنیا را 272 تریلیون دلار گفت.

دنیا با سونامی بدهی روبرو خواهد شد

به گزارش خبرنگاران، موسسه مالی بین الملل در گزارشی با اشاره به طولانی شدن همه گیری کرونا و مسائل پیش آمده برای شرکت ها و دولت ها در بخش مالی پیش بینی کرد تا انتها سال جاری مجموع بدهی دنیای به سطح بی سابقه 277 میلیارد دلار برسد. طبق اعلام این موسسه که دارای 400 زیرمجموعه بانکی عظیم در دنیا است، در حال حاضر مجموع بدهی دنیای به 272 تریلیون دلار رسیده که این رقم 15 تریلیون دلار بیشتر از رقم ثبت شده سال قبل است.

موسسه مالی بین الملل در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اینکه بازگشت سطوح فعالیت های مالی به میزان قبل از بحران کرونا مساله ای زمان بر خواهد بود، ریسک مالی حال حاضر دنیا را بسیار قابل توجه ارزیابی نموده و افزوده است: مجموع بدهی دنیا اکنون بیش از چهار برابر کل فراوری ناخالص داخلی دنیا است یعنی نسبت به سال قبل حداقل 50 درصد رشد بدهی را تجربه نموده ایم و تداوم این فرایند می تواند اقتصاد دنیای را با یک سونامی ویرانگر دیگر روبرو کند.

در حال حاضر آمریکا عظیم ترین کشور بدهکار در دنیا محسوب می گردد و مجموع بدهی بخش عمومی و خصوصی آن به 80 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل بیش از هشت میلیارد دلار افزایش یافته است. در منطقه یورو نیز شرایط مشابهی حاکم است و با افزایش 1.5 تریلیون دلاری بدهی ها، این کشورها در مجموع و تا انتها ماه سپتامبر حدود 53 تریلیون دلار بدهی داشته اند.

طبق اعلام این موسسه، مجموع بدهی کشورهای در حال توسعه اکنون به حدود 2.5 برابر مجموع اندازه اقتصاد آن ها رسیده است که در این بین کشورهای چین، ترکیه و مالزی بیشترین افزایش بدهی را داشته اند. فرایند افزایش بدهی دنیای از سال 2016 بدین سو با سرعت بسیار زیادی ادامه داشته است و کرونا باعث تسریع این فرایند خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1382

به "دنیا با سونامی بدهی روبرو خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا با سونامی بدهی روبرو خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید