گوگل در پی ارائه اینترنت نسل هشتم تا سال 2023

به گزارش مجله کوروش بزرگ، گزارش ها حاکی از آن است که گوگل فیبر میخواهد برنامه های اینترنت 5 گیگابیت و 8 گیگابیت بر ثانیه را در اوایل سال 2023 ارائه کند.

گوگل در پی ارائه اینترنت نسل هشتم تا سال 2023

احیای ناگهانی Google Fiber شامل افزایش چشمگیر سرعت اینترنت خواهد بود. گوگل فاش نموده است که در اوایل سال 2023 برنامه های 5 گیگابیت بر ثانیه و 8 گیگابیت بر ثانیه را با نرخ های ماهیانه 125 و 150 دلار ارائه خواهد نمود. هر دو سطح شامل نرخ های آپلود و دانلود متقارن، روتر WiFi 6 و حداکثر دو توسعه دهنده شبکه مش هستند. به گفته این شرکت، ارتقا ها باید به انتقال گسترده فایل ها یاری نموده و در عین حال تاخیر و لرزش را به حداقل برسانند.

کاربران در صورت ثبت نام برای تبدیل شدن به تست نمایندگان مورد اعتماد، می توانند برنامه های سریع تر را در ماه نوامبر امتحان نمایند. اگر واجد شرایط هستید، گوگل از شما می پرسد قصد دارید چگونه از پهنای باند اضافی بهره ببرید.

این یک جهش بزرگ از برترین سرویس قبلی 2 گیگابیت بر ثانیه است که گوگل در سال 2020 معرفی کرد و اگر گیمر هستید، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر دانلود 150 گیگابایتی Microsoft Flight Simulator 11 دقیقه با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه طول بکشد، طرح 8 گیگابیت بر ثانیه می تواند در شرایط ایده آل این انتظار را به کمتر از سه دقیقه کاهش دهد. مطمئنا این قابلیت باعث می گردد که برنامه های معمولی اینترنت کابلی گران به نظر برسند. به عنوان مثال، Comcast در حال حاضر سرویس 6 گیگابیت بر ثانیه را در بعضی منطقه ها ارائه می دهد، اما هزینه آن 300 دلار در ماه بر اساس قرارداد است و هنوز شامل آپلود متقارن نمی گردد.

در هر صورت، طرح های تازه بیانگر قصد هستند. در کنار اولین توسعه شبکه در پنج سال گذشته، سرعت های ارتقاء یافته نشان می دهد گوگل در حال بازگشت به ریشه های فیبر است. یعنی هم انتظارات برای دسترسی سریع به اینترنت را افزایش می دهد و هم تا حدی رقابت بین ارائه دهندگان فعلی را تحریک می نماید. البته این می تواند به گوگل یاری کند تا خدمات دیگر خود را ارائه کند، اما ممکن است برایتان مهم نباشد که به مخابرات انگیزه بیشتری بدهد تا 10G و ارتقا های مشابه را زودتر از آنچه در غیر این صورت انجام می دهند، عرضه نمایند.

بیشتر بخوانید

منبع: Engadget

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2206

به "گوگل در پی ارائه اینترنت نسل هشتم تا سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در پی ارائه اینترنت نسل هشتم تا سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید