45 اثر از شهدا و رزمندگان قم در راه بازار نشر

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران ، انتشارات کتاب جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران، ناشر برگزیده سال 96، از مجموعه های پرکاری است که در سال های اخیر به واسطه آثار مجذوب کننده و خواندنی در حوزه معارف، ادبیات داستانی و کودک و نوجوان به مجموعه ای نام آشنا برای فعالان عرصه نشر تبدیل شده است. این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و با حمایت و همراهی کنگره شهدای استان قم، نگارش و تدوین 45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم را شروع کرد.

45 اثر از شهدا و رزمندگان قم در راه بازار نشر

این آثار با موضوع شهدایی است که محل تولد یا مزار آن ها در استان قم است. دعوت از نویسندگان با سابقه در کنار استفاده از استعدادهای نوقلم و بعلاوه برگزاری جلسات متعدد ارائه سوژه به وسیله رزمندگان برای نویسندگان از ویژگی های شروع به کار تألیف این آثار است.

رمان، زندگی نامه، داستان کودک، مجموعه خاطره، مجموعه طنز و کمیک استریپ ازجمله قالب هایی هستند که به وسیله کتاب جمکران و نویسندگان قمی در حال نگارش هستند.

یکی از شاخصه های رزمندگان قمی در هشت سال دفاع مقدس، پمپاژ روحیه در لحظات سخت و جانفرسا همراه با طنازی و شوخ طبعی بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. دفتر ادبیات مقاومت و پایداری کتاب جمکران ثبت و ضبط خاطرات طنز را در دستور کار قرار داده و با حضور رزمندگان و نویسندگان، 23 جلسه با موضوع طنز رزمندگان قمی برگزار نموده که ماحصل آن به زودی در آثار مکتوب طنز عیان می گردد.

مستند بودن روایات و حتی رمان ها با واقعیت های جنگ در این آثار مورد تأکید بوده است؛ به همین دلیل با همراهی دبیرخانه کنگره شهدای قم، زمینه ای فراهم شد تا ارتباط بسیار خوبی بین نویسندگان و خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان شکل گیرد. بازدید میدانی از لشکر زرهی، آشنایی با انواع سلاح های سبک و سنگین، بازدید از پایگاه یکم شکاری، جلسه با خلبانان و فرماندهان ارتش و... از دیگر برنامه هایی بوده که به منظور آشنایی نویسندگان جوان با مباحث و ادوات جنگی برگزار و با استقبال خوب نویسندگان روبرو شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1778

به "45 اثر از شهدا و رزمندگان قم در راه بازار نشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 اثر از شهدا و رزمندگان قم در راه بازار نشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید