آشکار شدن نشانه های بهبود در اقتصاد چین

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران: رشد سود صنعتی چین سرعت یافته است. این مساله بیانگر تقویت اقتصاد این کشور است.

آشکار شدن نشانه های بهبود در اقتصاد چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سود شرکت های صنعتی چین برای دومین ماه متوالی با بیشترین سرعت در طول سال افزایش یافته است. این مساله بیانگر نشانه هایی از بهبود مالی این کشور پس از بحران همه گیری کرونا است.

دفتر آمار چین در روز دوشنبه خاطرنشان کرد سود شرکت های صنعتی چین در ماه ژوئن در مقایسه با سال گذشته، به میزان 11.5 درصد افزایش یافته است و به 95.27 میلیارد دلار رسیده است. این میزان نشان دهنده سریع ترین رشد سود از ماه مارس 2019 است.

اقتصاد چین پس از رکود در اوایل امسال، در سه ماه دوم سال بیش از حد انتظار رشد یافته است. زیرا خاتمه یافتن محدودیت های ناشی از کرونا و همچنین ارائه محرک های مالی موجب بهبود اقتصاد چین شده است. اما تحلیل گران هشدار می دهند که بهبود مالی به شدت به سرمایه گذاری های دولتی وابسته است، زیرا تقاضای داخلی و جهانی همچنان ضعیف است.

هنگ، یکی از مقامات دفتر آمار در بیانیه ای خاطرنشان کرد: شرکت های فولاد، استخراج نفت و گاز، پالایش نفت و همچنین فلزات در ماه ژوئن شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه سود، کاهش هزینه های فراوری و بهبود تقاضا بوده اند. اما هنگ در خصوص چشم انداز مالی هشدار داد، زیرا تقاضا در بازار به دلیل اثرات همه گیری کرونا همچنان ضعیف است و شرایط تجارت بین المللی پیچیده است. بنابراین پایداری رشد سود همچنان مبهم و نامشخص است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1188

به "آشکار شدن نشانه های بهبود در اقتصاد چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشکار شدن نشانه های بهبود در اقتصاد چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید