اشیای هزاره اول قبل از میلاد در زنجان کشف و ضبط شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، سرهنگ حسنعلی فضلی چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان زنجان، در پی دریافت خبر مبنی بر فعالیت غیرمجاز فردی در امر تهیه و نگهداری اشیای عتیقه، پس از بازرسی پیروز به کشف هشت سنجاق سر، چهار سر پیکان تخت، چهار سر پیکان پره دار، یک سرپیکان نوک تیز و یک شیء نوک تیز دیگر عتیقه و تاریخی شدند.

اشیای هزاره اول قبل از میلاد در زنجان کشف و ضبط شد

فضلی اضافه نمود: برابر اعلام نظر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی، اقلام کشف شده بسیار با ارزش و با قدمت اولیه هزاره اول قبل از میلاد مسیح هستند که جزو ذخایر ملی محسوب می شوند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان اضافه نمود: یک نفر در این خصوص دستگیر شده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید و در حال آنالیز برای شناسایی دیگر عوامل هستیم.

او گفت: این استان با تاریخی کهن و داشتن آثار متعدد تاریخی از دوره های مختلف همیشه مورد طمع سودجویان بوده است که می طلبد با همکاری دستگاه های انتظامی و امنیتی جلوی سوءاستفاده افراد فرصت طلب گرفته گردد تا میراث کهن چند هزارساله گذشتگان که امانتی است برای نسل های آینده، از دستبرد و تاراج در امان باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1668

به "اشیای هزاره اول قبل از میلاد در زنجان کشف و ضبط شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشیای هزاره اول قبل از میلاد در زنجان کشف و ضبط شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید