افتتاح جشنواره فرهنگی وحدت در کرمانشاه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، جشنواره فرهنگی وحدت به مناسبت هفته وحدت و با حضور مسئولان استانی در بنای تاریخی سوری کرمانشاه افتتاح شد.

افتتاح جشنواره فرهنگی وحدت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه دیروز 29 آبان 97 در حاشیه آیین افتتاح این جشنواره نشان دادن جریان زندگی در ابنیه باززنده سازی شده را یکی از محورهای اصلی این جشنواره دانست و ادامه داد: دیده شدن بناهای تاریخی مانند خانه ها، کاروانسراها، حمام ها، محوطه های تاریخی، توجه به ارزش های فرهنگی و متمایز کردن آن ها در آثار تاریخی از دیگر مواردی است که در برگزاری این جشنواره مورد توجه قرار گرفته اند.

رنجبر با تاکید براینکه استفاده از ظرفیت های گردشگری راهکاری برای یاری به اشتغال و رونق اقتصادی است، اضافه نمود: در حوزه شهرستان کرمانشاه با وجود داشتن طاق بستان، تکیه معاون الملک، بازارهای سنتی و برخی اماکن تاریخی می توانیم زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم کنیم.

جلیل بالایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره از (29 آبان) آغاز شده و تا ششم آذر ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در طول مدت هفت روز برگزاری جشنواره، برنامه های مختلفی اجرا خواهد شد.

بالایی برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در محوطه خانه سوری را یکی از برنامه های جشنواره خواند و اضافه نمود: در این نمایشگاه صنایع دستی همچون گیوه، زیورآلات سنتی، چرم، چوب و ... و نان برنجی و روغن کرمانشاهی به عنوان سوغات عرضه می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه توضیح داد: در مدت برگزاری نمایشگاه تمام خدمات مجموعه پذیرایی سنتی خانه سوری کرمانشاه برای عموم مردم با 15درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

او ساعت آغاز جشنواره را هر روز از ساعت 15:30 تا 18 عصر بیان کرد و گفت: برگزاری نشست هم اندیشی فعالان حوزه صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی استان از دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود.

بالایی اظهار داشت: در روز پنجشنبه اول آذر 10 آشپز برتر جشنواره سال جاریِ غذای کرمانشاه، ارائه غذاهای سنتی را خواهند داشت.

او یادآورشد: همچنین طی روزهای جمعه دوم آذر و یکشنبه چهارم آذر نیز برگزاری شب شعر، مولودی خوانی و مراسم جشن را خواهیم داشت.

به گفته این مسئول مراسم اختتامیه این جشنوراه نیزسه شنبه آینده با حضور رئیس صندوق احیاء و مسئولان گردشگری میراث فرهنگی کشور و برخی از مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 92

به "افتتاح جشنواره فرهنگی وحدت در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح جشنواره فرهنگی وحدت در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید