در شوشتر از کجا خرید کنیم؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مراکز خرید شوشتر

شوشتر از کهن ترین شهرهای استان خوزستان است، شهری که قدمتی به بلندای حکومت هخامنشیان است و مطمئنا مملوء از جاذبه های تماشایی ست. شوشتر در دامنه رشته کوه های زاگرس از قدیمی ترین شهرهای ایران است و با آب و هوایی خوب و طبیعتی مجذوب کننده، گردشگران را به سوی خود فرا می خواند. مطمئنا سازه های آبی شوشتر یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی این شهر است، جاذبه ای که به خوبی دانش و هنر ایرانیان باستان را منعکس می نماید و تماشای آن هیجان انگیز و افتخارآمیز است. یکی از مجذوب کنندهیت های سفر، خرید است آن هم در شهرهای تاریخی! در این شهرها خرید می تواند تجربه ای متفاوت و جالب باشد به خصوص در مراکز خرید سنتی. می خواهیم درباره مراکز خرید شوشتر حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

در شوشتر از کجا خرید کنیم؟

کافیست فقط یک بار توصیف شوشتر را بشنوید تا دلتان بخواهد برای یک بار هم که شده راهی این شهر شوید و مهمترین جاذبه تاریخی اش یعنی سازه های آبی شوشتر را از نزدیک ببینید. اما می خواهیم این بار نگاهی متفاوت به شهر شوشتر بیندازیم و از منظر خرید به آن نگاه کنیم. مطمئنا در یکی از کهن ترین شهرهای ایران بازارهای سنتی خوبی پیدا می کنید که می توان در آنجا مقرون به صرفه خرید کرد و البته با تماشای مردم بومی، فرهنگ این شهر قدیمی را هم بیشتر شناخت. تعدادی از مراکز خرید شوشتر را معرفی می کنیم:

بازار سنتی شوشتر

در میان مراکز خرید شوشتر مطمئنا بازار سنتی شوشتر از همه معروف تر است، از همان بازارهای سنتی و تاریخی که جان می دهند برای گشت و گذار و خرید. این بازار سرپوشیده در قلب منطقه تاریخی شوشتر واقع شده است و همواره شلوغ است و پرهیاهو. اینجا سراسر شوق و روح زندگیست و به غیر از خرید، جایی عالی ست برای تماشای فرهنگ و طرز زندگی مردمان بومی این منطقه. مطمئنا با رفتن به شهری چون شوشتر دلتان می خواهد سوغاتی خریداری کنید تا یاد این سفر را برایتان زنده نگه دارد. اگر بیشتر تمایل به سوغاتی های خوراکی دارید خودتان را به بازار سنتی شهر برسانید؛ بازاری که قدمتش به دوران قاجار برمی گردد و در بخش اصلی اش خوراکی های خوشمزه ای به فروش می رسد. با رفتن به این بازار فروشنده های محلی زیادی را می بینید که خوراکی هایی مثل کشک، قره قوروت، کلوچه، شیرینی، موسیر، ترشیجات و … می فروشند. بوی این خوراکی ها چنان در فضای بازار پیچیده است که شما را ناخداگاه به داخل مغازه ها می کشانند.

حتما تا به حال تعریف نان های محلی خوزستان را زیاد شنیده اید پس حالا که به شوشتر رفته اید فرصت را از دست ندهید از بازار سنتی شوشتر نانی گرم و خوشمزه خریداری کنید تا طعم و عطرش خاطره سفر به این شهر را برایتان به یادماندنی کند. میوه کنار از خوراکی های منحصربفرد این بازار است که در شهرهای دیگر به ندرت پیدا می گردد پس اگر فصل بهار را برای سفر به شوشتر انتخاب نموده اید پیشنهاد می کنیم حتما این میوه را خریداری کنید و طعم بینظیرش را امتحان کنید. در کنار خوراکی های رنگارنگ گاهی به مغازه هایی می رسید که مثل نمایشگاهی از سبدهای حصیری هستند، هر کدام از این حصیرها با برگ درختان نخل درست شده اند و امکان ندارد که نگاهتان به سمت آن ها جلب نگردد.

پاساژ مهستان

نظرتان با خرید لباس محلی استان خوزستان چیست؟ در استان های ایران لباس های رنگارنگ و سنتی زیادی هست که برآمده از فرهنگ های قومی اند و خرید آن ها می تواند هیجان انگیز باشد. اگر در شوشتر در پی خرید این لباس ها هستید به پاساژ مهستان بروید، مرکز خریدی مدرن که تقریبا به تازگی درست شده و تجربه ای متفاوت از خرید را برایتان رقم می زند. پاساژ مهستان به عنوان یکی از مراکز خرید شوشتر اجناس مختلف با قیمت های مناسب دارد و می توانید یک ساعتی را به گشت و گذار در این پاساژ مشغول شوید. .

سرای افضل

شاید دوست دارید در این شهر کهن به جای مراکز خرید مدرن فقط به سراغ بازارهای تاریخی بروید در این صورت گزینه دیگری هم پیش رو دارید: سرای افضل، اینجا در واقع کاروانسرایی است که در زمان قاجار ساخته شده اما به خوبی محافظت شده است. مطمئنا در استان خوزستان در پی خرید صنایع دستی هستید و دوست دارید جایی را پیدا کنید که کلکسیونی از صنایع دستی مثل حصیر، گیوه، معرق کاری و … را به نمایش گذاشته باشد، سرای افضل باز هم شما را روسفید می نماید. با رفتن به این سرا اول از همه محو تماشای معماری مجذوب کننده و سنتی آن می شوید. در حیات از تزئینات و نقش های آجری استفاده شده که مجذوب کنندهیت خاصی را به فضای کلی این محل داده است. اینجا با مساحت 1000 متر مربع یک بخش آجری نوساز به وسعت 350 متر مربع هم دارد و به محلی برای فروش صنایع دستی استان خوزستان تبدیل شده است.

سایر مراکز خرید

شوشتر مراکز خرید دیگری هم دارد مثلا اگر در پی تجهیزات کامپیوتری هستید می توانید به مرکز خرید پرشین بروید، در اینجا می توان برترین ابزار کامیپوتری را با قیمت مناسب پیدا کرد. این روزها دیگر حتی در سفر هم ممکن است به ابزارهای کامپیوتری احتیاج پیدا کنید در این صورت راهی این مرکز خرید شوید. دیگر مراکز خرید مدرن و معروف شوشتر مرکز خرید قائم و آدامون است.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2125

به "در شوشتر از کجا خرید کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "در شوشتر از کجا خرید کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شوشتر از کجا خرید کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید