افزایش 5 تا 7 درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران : مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از برقراری جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور طی پنج روز آینده اطلاع داد و گفت: طی این مدت دمای هوا در بعضی مناطق بین 5 تا 7 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

افزایش 5 تا 7 درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ،صادق ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا روز شنبه (18 تا 22 خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می گردد، اظهار کرد: طی این مدت در بعضی مناطق استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده و به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در دامنه و ارتفاعات استان های کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می دهد.

وی ادامه داد: در این مدت طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در بعضی مناطق استان های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی افزایش ابر همراه با رعد و برق، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و آدینه (20 و 21 خرداد) دمای هوا در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بین 5 تا 7 درجه سانتیگراد افزایش می یابد، توضیح داد: طی امروز و فردا (18 و 19 خرداد) در بعضی ساعات در شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل و از امروز تا اواخر هفته در بعضی مناطق خوزستان و ایلام وزش باد شدید و به نسبت شدید رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از این رو در نقاط مستعد مناطق ذکر شده خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست، گفت: از امروز تا آدینه (18 تا 21 خرداد) شرق دریای عمان و به تناوب خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (19 خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (20 خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1728

به "افزایش 5 تا 7 درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 تا 7 درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید