اینفوگرافیک ، 280 هزار خانه روی آب در تهران ، وای به روزی که زخم کهنه مرکز سر باز کند ، کدام منطقه ها بیشترین بافت فرسوده را دارند؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بافت فرسوده،زخم کهنه ای بر تن تهران است. زخمی که بیم آن می رود روزی به واسطه زلزله یا سیل ویرانگر سرباز نمایند و خسارت های بی شماری را رقم بزند.زخمی که علاوه بر به خطر انداختن زیست اجتماعی در بعضی منطقه ها،هزینه های زیادی را در بخش خدمات شهری مانند فاضلاب، امدادرسانی بر دوش مدیریت شهری گذاشته است.

اینفوگرافیک ، 280 هزار خانه روی آب در تهران ، وای به روزی که زخم کهنه مرکز سر باز کند ، کدام منطقه ها بیشترین بافت فرسوده را دارند؟

خبرنگاران- مجید جباری: روند نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار شهری تهران با وجود اقداماتی که در سال های اخیر در جهت نوسازی و مقاوم سازی انجام شده است اما هنوز فاصله زیادی با آنچه که باید دارد. طبق آمار سازمان نوسازی شهرداری تهران حدود 1.8 میلیون نفر در بافت فرسوده مرکز حضور دارند؛ یعنی 21 درصد جمعیت تهران. شتاب گرفتن مقاوم سازی 7 درصد مساحت تهران کاری بزرگ اما لازم است که به تنهایی از عهده مدیریت شهری خارج است و مساعدت همه جانبه دولت را می طلبد.

انتشار آمار و ارقام مربوط به این بافت، می تواند تلنگری باشد به مسئولان برای اینکه همکاری بین بخشی با مدیریت شهری تهران را برای نوسازی پلاک هایی فرسوده سرعت ببخشند؛ برای روزی که به اذعان کارشناسان و مسئولان، دیر یا زود باید منتظرش باشیم.

اینفوگرافیک زیر، مساحت و جمعیت ساکن در مناطقی را به تصویر کشیده است که بیشترین بافت فرسوده تهران را دارند:

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2291

به "اینفوگرافیک ، 280 هزار خانه روی آب در تهران ، وای به روزی که زخم کهنه مرکز سر باز کند ، کدام منطقه ها بیشترین بافت فرسوده را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، 280 هزار خانه روی آب در تهران ، وای به روزی که زخم کهنه مرکز سر باز کند ، کدام منطقه ها بیشترین بافت فرسوده را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید