برای امحاء جوجه های یکروزه موازین علمی و جهانی وجود دارد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران/البرز معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: معدوم سازی جوجه خروس های یکروزه برنامه ای همیشگی در واحدهای مرغداری است و صرفاً به چند روزه گذشته محدود نمی گردد.

برای امحاء جوجه های یکروزه موازین علمی و جهانی وجود دارد

مجتبی تقی زاده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره فیلم های منتشر شده در مورد امحاء جوجه های یکروزه در فضای مجازی اظهار کرد: امحای این جوجه های یک روزه به هیچ وجه ربطی به کمبود نهاده های مورد احتیاج برای تامین غذای آنها نداشته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه تعدیل فراوری جوجه یکروزه در 17 فروردین به مزارع مرغ مادر و انجمن جوجه یکروزه اعلام شده، اضافه نمود: معدوم سازی بعضی از جوجه های یکروزه توسط مرغداری ها امری عادی است ولی نحوه امحا باید بهداشتی و اصولی باشد.

این مسئول با بیان اینکه معدوم سازی جوجه های یکروزه در دو صورت انجام می گیرد، اضافه نمود: در واحدهای جوجه کشی مرغ تخمگذار پس از تفریخ جوجه و معین جنسیت، جوجه خروس ها به دلیل عدم ایفای نقش در فراوری تخم مرغ، براساس موازین علمی و جهانی معدوم می شوند.

تقی زاده اضافه نمود: معدوم سازی جوجه خروس های یکروزه برنامه ای همیشگی در واحدهای مرغداری است و صرفاً به چند روزه گذشته محدود نمی گردد.

وی با اشاره به حالت دوم معدوم سازی جوجه های یکروزه گفت: اگر جوجه های یک روزه گوشتی فراوری شده در واحد مرغداری مشتری خرید نداشته باشند و بیش از 12 ساعت از فراوری آنها بگذرد، دچار افت کیفیت می شوند ودر این حالت حتی اگر به واحد پرورشی نیز منتقل شوند ارزش فراوری ندارند به همین دلیل چاره ای جز معدوم سازی اصولی آنها باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: برای مزارع مرغ مادر و مرغداری های گوشتی، پرورش جوجه خروس به هیچ وجه صرفه مالی ندارد چون این جوجه ها باید به طور مثال سه کیلوگرم دانه مصرف نمایند تا نهایت به وزن 500 گرم برسند.

معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: این جوجه های یکروزه پس از معدوم سازی تبدیل به پودر گوشت طیوری شده و به مصرف مرغداری ها می رسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1015

به "برای امحاء جوجه های یکروزه موازین علمی و جهانی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای امحاء جوجه های یکروزه موازین علمی و جهانی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید