بلیط هواپیما چارتر خارجی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بلیط هواپیما چارتر خارجی

حتما تا به حال کلمه چارتر را بارها شنیده اید اما معنی لغوی آن را ندانید. معنای کلمه چارتر یعنی دربست اجاره دادن. این چارتر کردن در خصوص هر محصول و خدماتی ممکن است اتفاق بیفتد اما بیشتر این اصطلاح در صنعت گردشگری استفاده می گردد. چارتر کننده ممکن است هر بخشی را چارتر کند.

بلیط هواپیما چارتر خارجی

مانند چارتر هتل، چارتر هواپیما، چارتر قطار یا اتوبوس که همه اینها موجب می گردد محصول یا خدمات با قیمت کمتری به دست مصرف نماینده برسد و با استقبال بیشتری روبرو گردد. این اقلام چارتر شده ممکن است به صورت یک جا و یا یکی یکی به خریدار فروخته گردد.

طبق مبحثی که در بالا عنوان شد چارتر تنها در خصوص هواپیما و چارتر جایگاه های آن نیست بلکه در خصوص مباحث دیگر نیز هست . اما در اینجا و موضوع این مقاله تمرکز بر روی چارتر بلیط هواپیما است و چارتر هتل یا دیگر وسایل نقلیه در این مطلب نمی گنجد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در خرید بلیط چارتر چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

همانطور که گفته شد سازمان یا شرکتی به وسیله ایرلاین ها بلیط چارتری هواپیما و جایگاه های آن را به صورت یکجا چارتر می نماید یعنی همه آنها را می خرد و بعد به قیمت مصوب خودش آنها را می فروشد. در این حالت به ایرلاین چارتر دهنده و به شرکت خریدار چارتر نماینده گفته می گردد و برای خرید بلیط چارتر، مسافران باید به چارتر نماینده مراجعه نمایند و دیگر ایرلاین یا چارتر دهنده مسئولیتی در قبال مسافران ندارد.

مسئله مهمی که این مطرح می گردد مشخص قیمت است که مسلما از طرف چارتر نماینده انجام می گردد و چارتر دهنده نمی تواند در این خصوص نظارت یا مسئولیتی داشته باشد. این مسئله ریسک را برای چارتر نماینده بالا می برد چراکه امام مسئولیت را خودش به عهده می گیرد.

یعنی اگر بلیط ها همانطور که چارتر نماینده می خواهد فروخته نگردد و بخشی از آن بماند برای چاردهندع قرقی ندارد و ما پول را از چارتر نماینده می گیرد، پس در این حالت است که چارتر نماینده کوشش می نماید که همه بلیط ها را حتی زیر قیمت و لحظه آخری به مسافران بفروشد تا ضرر نکند و یا بخشی از ضرر را جبران کند. درواقع بلیط های چارتری قیمت واحدی ندارند و ممکن است در یک هواپیما هر جایگاه یک قیمت داشته باشد چراکه چارتر نماینده قیمت ها را کم و زیاد فروخته تا همه جایگاه ها به فروش برسد و بتواند سود خوبی نموده باشد.

قیمت بلیط چارتر

با این توصیفات مطمئنا دریافتید که چرا قیمت بعضی از بلیط های چارتر بسیار پایینتر از قیمت واقعی است. این مسئله در واقع مربوط به زمان پرواز می گردد. از آنجا که چارتر نماینده می خواهد همه بلیط ها را بفروشد هرچه به زمان پرواز نزدیک می شویم چارتر نماینده قیمت ها را پایین می آورد تا همه جایگاه ها به فروش برسد. البته برعکس این موضوع هم صادق است. گاهی اوقات چارتر نماینده می داند که یک مقصد هوایی در یک زمان خاص هواداران زیادی دارد و افراد زیادی برای خرید بلیط آن مقصد مراجعه می نمایند. در این حالت چارتر نماینده قیمت های بالایی را روی بلیط هایش می گذارد و جایگاه ها را به فروش می رساند.

در نتیجه شما نمی توانید همواره و در هر حالت انتظار قیمت پایین از چارتر نماینده داشته باشید و باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که ممکن است بلیط چارتری را با قیمت بالایی تهیه کنید. مثلاً در راستاهای پر رفت وآمد و شلوغ یا در زمان های خاص مثل مناسبت های مذهبی و فرهنگی قیمت بلیط چارتر افزایش پیدا می نماید چرا که تعداد مسافران بیشتر است اما در زمان های نامناسب و بیشتر در لحظه آخر قیمت بلیط چارتر پایین می آید.

مسئله دیگری که در اینجا مطرح است این است که عموما راستاهای پرتردد به صورت دائم به وسیله چارتر نماینده ها خریداری می شوند و بلیط شهرهایی مانند مشهد، کیش و کشورهای پر رفت وآمد همواره چارتری است. پر واقع ایرلاین مربوط یا همان چارتر دهنده با سود خوبی بلیط ها را به شرکت چارتر نماینده می فروشد و تمام مسئولیت را به او واگذار می نماید. با این روش شرکت چارتر دهنده بدون مشکل و دردسر استرس هالی بودن جایگاه ها و برگشت خوردن بلیط ها، به راحتی همه را به چارتر نماینده می فروشد.

ویژگی های بلیط چارتر

شما برای خرید بلیط چارتر و در واقع بلیط مقرون به صرفه هواپیما باید راه و رسم آن را بدانید. این کار چندان سخت نیست . شما مقصد مورد نظرتان را مشخص کنید و قیمت بلیط هواپیما مورد نظر را به دست آورید و سپس طی یک مدت مشخص قیمت ها را زیر نظر داشته باشید. به این روش به مرور تجربه بیشتری کسب خواهید کرد و قیمت مناسب را به دست خواهید آورد.

اگر مدتی این کار را انجام دهید متوجه می شوید بلیط چارتر و بلیط هواپیما در زمان های مشخصی کاهش قیمت پیدا میکند. به طور معمول شما بلیط مقرون به صرفه هواپیما را زمانی پیدا می کنید که راستاها کم رفت وآمد شده است و یا مدت کمی به پرواز مانده است. در این صورت قیمت بلیط چارتر به صورت بسیار محسوسی پایین می آید.

بلیط چارتر خارجی

همانطور که گفته شد بلیط ها به دونوع سیستمی و چارتری تقسیم می شوند. بلیط هواپیما سیستمی را خود ایرلاین ها به فروش می رسانند و بلیط هواپیما چارتر را شرکت ها مسافری چارتر نماینده. حال در این میان بلیط های چارتر به دوبخش خارجی و داخلی تقسیم می شوند که فروششان چندان تفاوتی ندارد اما بعضی از راستاها بسیار پررفت وآمدتر هستند. مانند راستاها دبی و استانبول که بلیط هایشان در بیشتر موارد به وسیله چارتر نماینده به فروش می رسد. همانطور که در بالا گفتیم برای اطلاع از قیمت بلیط چارتر این دو راستا بهتر است مدتی این راستاها را رصد کنید تا متوجه تفاوت قیمت ها بشوید در بهتر زمان بلیط مقرون به صرفه آن را تهیه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2043

به "بلیط هواپیما چارتر خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما چارتر خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید