تاکتیک خرید و فروش یک روزه خانه چیست؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بازار راکد مسکن، خریداران و فروشندگان را کمی نگران کرده است. به خصوص آن دسته از خریدارانی که می خواهند ملک خود را تبدیل به احسن کنند. یعنی افرادی که خانه دارند و می خواهند خانه بزرگتر و بهتری بخرند.

تاکتیک خرید و فروش یک روزه خانه چیست؟

به گزارش بلاگ خبرنگاران به نقل از دنیای اقتصاد، این گروه از مشتریان، باید همزمان، یک خانه را بفروشند و یک خانه تازه بخرند. اما گویا بازار راکد مسکن باعث شده آنها تاکتیک تازهی برای این کار انتخاب کنند و آن هم خرید و فروش همزمان ملک در یک روز است.

یعنی در یک روز همزمان خانه قبلی را به خریدار تازه می فروشند و خانه تازه را از مالک آن می خرند.

در پی آپارتمان هستید؟ اینجا کلیک کنید

دو علت برای خرید و فروش خانه در یک روز

روزنامه دنیای اقتصاد آن را تاکتیکی میداند که علتش به دو عامل بر میشود.

1- آن ها از اینکه فروشنده به یکباره قیمت را تغییر دهد، نگرانند و می دانند اگر از تغییرات پرسرعت قیمت مسکن باز بمانند و واحد خود را ارزان بفروشند، ممکن است نتوانند خانه جایگزین دلخواه خود را خریداری کنند.

وضعیتی که در سال 97 به ویژه در نیمه اول سال همزمان با روزهای پر رونق معاملات در بازار مسکن حاکم بود.

2- اما مسئله مهم این است که در چند ماه گذشته قیمت مسکن رشد عجیبی نداشته و در یک ایستگاه ایستاده است. تغییرات قیمت مسکن در مهر نسبت به شهریور در حد صفر بوده است. اما باز هم متقاضیان تبدیل به احسن اصرار دارند معاملات خرید و فروش واحد جایگزین را همزمان ترتیب دهند. چون آنها نگرانند که فایل خرید مناسبی پیدا نکنند. این همان عامل دوم استفاده از تکنیک خرید و فروش یک روزه است.

خریداران می دانند که فایل (ملک) مناسب و کم نقص برای فروش در بازار مسکن کم است. کسانی که قصد تبدیل به احسن دارند نگران هستند واحد مسکونی مطلوب فعلی خود را بفروشند و دیگر نتوانند واحد دلخواه خود را بخرند.

اگر در این رابطه ملاحظه کافی از سوی فروشندگانی که قصد خرید ملک جایگزین دارند، صورت نگیرد، طبعا ممکن است دست فروشنده از خرید واحد مطلوب کوتاه بماند. همچنین چون موجودی فایل فروش نزد بنگاه ها محدود است، برای یافتن واحد مناسب دیگر در منطقه مورد نظر خود با مشکل روبه رو شود.

به همین علت تاکتیک خرید و فروش همزمان در یک روز فعلا بهترین گزینه برای متقاضیان تبدیل به احسن به شمار می آید.

نظر شما چیست؟ آیا شما تجربه مشابهی در خرید و فروش یک روزه خانه دارید؟

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2158

به "تاکتیک خرید و فروش یک روزه خانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکتیک خرید و فروش یک روزه خانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید