ترفندهایی برای سفر جاده ای در کانادا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، کانادا پهناور و زیبا است، اما دشواری های آب وهوایی، فواصل طولانی و هزینه بالا شناختن این سرزمین را کمی سخت می کند.

ترفندهایی برای سفر جاده ای در کانادا

قرار دادن اثاث سفر در صندوق ماشین و عزیمت کردن، در حالی که از رانندگی لذت می برید، روشی مجذوب کننده برای کندوکاو این سرزمین منحصر به فرد است.

بزرگ راه ترنس-کانادا یکی از طولانی ترین جاده های جهان است که از سنت جان در نیوفاندلند تا ویکتوریا در بریتیش کلمبیا به طول 8030 کیلومتر گسترده شده است. جهت از تمامی 10 استان کانادا عبور می کند و در مرزهای خود به اقیانوس های اطلس و آرام می رسد.

این جاده از 4 جزیره، از میان دشت های تندرا، جنگل های شمالی، پارک های ملی، مرغزارها، توده های یخ و چندین دریاچه گذر می کند و زیر سایه قلل مرتفع پیچ و تاب می خورد. اما برای شروع سفر به چیزی بیش از اشتیاق به سیاحت نیازمندید: برنامه سفر و خودرو بسیار مهم است. در مورد تایرهای مخصوص زمستان چه فکری می کنید؟ هیچ نگران نباشید، این راهنمای عملی شما را در اعماق این سرزمین به پیش خواهد برد.

ماشین کرایه ای

این ساده ترین راه برای شروع سفر است، اما جریمه های یک-طرفه می تواند از چند صد دلار تجاوز کند و کرایه کردن در برخی جهت ها ممنوع است. بازگرداندن وسیله نقلیه به جای اولیه می تواند باعث کاهش هزینه شود.

بیشتر نرخ ها بیمه کامل را شامل نمی شوند و آژانس ها خواهند خواست که شما مبلغی روزانه را برای بیمه پرداخت کنید. بسکمک از کارت های اعتباری و ضوابط بیمه سفر، بیمه ماشین کرایه ای را شامل می شوند.

دقت کنید حتما کیلومترشمار را قبل از حرکت بررسی کنید. اگر انعطاف پذیر باشید، می توانید با انجام یک جا به جایی (Dislocation) وسیله نقلیه بین دو ایستگاه هزینه را به اندازه بالایی کاهش داده و سوخت رایگان دریافت کنید.

خرید ماشین کارنموده

گردشگران بلند مدت ممکن است به این سرمایه گذاری علاقه بیشتری نشان دهند. به بیمه اجباری دقت کنید، زیرا هزینه زیادی دارد. در انتاریو تا زمانی که ماشین بیمه نشود قابلیت فروش ندارد. در بریتیش کلمبیا، ساسکچوان و مانیتوبا، بیمه های خودرو تحت کنترل حکومت هستند. در باقی نواحی این موضوع وابسته به شخص است.

نرخ ها بسته به ناحیه، تاریخچه رانندگی، عمر وسیله و نوع آن متفاوت هستند. می توانید بدون گواهینامه کانادایی خودرو خریداری کنید، اما برای بیمه و ثبت نام به آدرسی ثابت نیاز دارید. با صرف نظر از تجربه رانندگی در وطن تان، شما راننده ای تازه کار محسوب می شوید.

البته این موضوع به نفع تان تمام می شود، زیرا دیگر نیازی نیست اثبات کنید عمر ماشین چقدر است.

این که کجا ماشین کرایه خواهید کرد به پیشامدها و محل عزیمت تان بستگی دارد. در انتاریو بازاری بزرگ برای خرید و فروش ماشین کارنموده وجود دارد. نکته مهم این که تورنتو بهترین تسهیلات بیمه ای را دارا است و اگر شما در آن جا خرید می کنید باید در هما ن جا هم آن را بیمه کنید.

نکات و ترفند هایی برای خرید خودرو

اطمینان به فروشنده بسیار اهمیت دارد. معامله ای خوب همه چیز را برای تان مهیا می کند اما هزینه می تواند شامل کمیسیون باشد و خودرو ها ممکن است آنچه که فکر می کنید نباشند. در برخی معامله ها، خودرو را همان گونه که هست می فروشند. از این دست معامله ها پرهیز کنید.

آن ها شاید نسبت به قیمت شان عالی به نظر بیایند، اما بدون گواهی قانونی زیاد نمی توان از آن ها استفاده کرد. خریدار مسئولیت دارد که سند خودرو را، با قیمتی نامعلوم، تهیه کند یا از فروشنده درخواست کند با پرداخت هزینه ای این کار را بر عهده بگیرد.

چنین خودروهایی ممکن است دچار برخی مسائل مکانیکی دور از نظر باشند. اگر شخصا خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید که هزینه سند در قرارداد لحاظ شده است. از طریق مشورت با مکانیکی موثق، اطمینان حاصل کنید که خودرو ایرادی اساسی ندارد.

فروشندگان موظف اند هرگونه قرض های مرتبط با خودرو را کاملا نشان دهند. از لحاظ قانونی، زمانی که خودرو خریداری می شود، تمامی قروض آن به مالک تازه منتقل می شود.

فروشندگان قابل اطمینان باید یک UVIP (پکیج اطلاعات خودرو دست دوم)، که شامل تاریخچه تملک خودرو، تصادفات و شرایط مالی آن است، به خریدار ارائه دهند. اگر چنین نکردند شما باید آن را درخواست کنید. با صرف 20 دلار می توانید این پکیج را از دفاتر وزارت حمل و نقل تهیه کنید.

جستجوی آنلاین به کمک عباراتی از قیبل تک مالک و تاریخچه سرویس می تواند در یافتن خودروهای کمیابی که از طریق صاحبان صادق آن ها به فروش گذاشته شده اند کمک کند. هر روشی را که پیش می گیرید حتما احتیاط پیشه کنید.

امکان خریداری خودرو یی قابل اطمینان با 3 هزار دلار کانادایی وجود دارد. در انتهای سفر می توانید خودرو را فروخته و اندازه قابل توجهی از سرمایه خود را بازپس گیرید.

خودروهای برند تویوتا هندا که پیش از سال 2000 ساخته شده اند، مصرف سوخت و قیمتی مناسب دارند و شانس فروش دوباره آن ها بسیار بالا است. فولکس واگن و ولوو هم خوب هستند اما قطعاتی گران قیمت دارند. خودروهای شاسی بلند ارزان برای سفرهای بلند مدت ایده آل هستند اما ممکن است ایرادات شاسی و سیستم تعلیق شان هزینه گزافی داشته باشد.

رانندگی در زمستان

جاده های کانادا در زمستان نمک پاشی می شوند. قطعات مرتبط را برای بررسی نشانه های خوردگی چک کنید. تسمه تایم برخی از خودروهای قدیمی را باید هر 100000 کیلومتر تعویض نمود. هرگونه تاخیر در تعویض ممکن است به سوختن موتور منجر شود. در صورت وقوع این مشکل بهتر است به مالک خودرو اطلاع دهید.

ترمزها و پیچ های تایر را قبل از حرکت بررسی کنید.

در آخر باید اندکی هزینه برای ثبت نام در کمک های جاده ای جامعه خودروی کانادا کنار بگذارید.

اگر قصد دارید که آشنایی نزدیک تری از کانادا کسب کنید کمی تحقیق و برنامه ریزی دقیق بهترین راه را پیش پای تان خواهد نهاد.

همه چیز را مقایسه نموده و به ریاضیات اطمینان کنید. قبل از حرکت هم برای جلوگیری از بیماری های قلبی هزینه های سفر را تا حدودی تخمین بزنید.

منبع : کجارو

منبع: پیکوبینو
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2170

به "ترفندهایی برای سفر جاده ای در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی برای سفر جاده ای در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید