تصاویری از فضا که نوع نگاه شما به جهان را تغییر می دهد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، جهان آفرینش، زیبا، عجیب و گسترده در فضا و زمان است، شاید بیشتر از آن چیزی که شما تصور می کنید. تلسکوپ ها و کاوشگر های فضایی ناسا از سیاه چاله ها، و کهکشان ها تصویربرداری کرده اند.

تصاویری از فضا که نوع نگاه شما به جهان را تغییر می دهد

به گزارش خبرنگاران، در اینجا 25 عکس فضایی وجود دارد که می توانند نحوه دیدن ما به منظومه شمسی، کهکشان و دنیا را تغییر دهند.

مشتری بسیار، بسیار دورتر و بسیار، بسیار بزرگتر است. با این حال، خورشید تمام سیارات را کوتوله می کند.

سیارات منظومه شمسی ما حتی از آن چیزی که فکر می کنید بسیار مجذوب کننده و پیچیده تر هستند. زحل تنها سیاره ای نیست که حلقه دارد. نپتون مجموعه ای از حلقه ها نیز دارد. سیارات دیگر نیز شفق های قطبی دارند، درست مانند شفق قطبی در اینجا روی زمین.

برخی از قمر های زحل و مشتری نشانه های واضحی از اقیانوس های زیرزمینی را نشان می دهند، جایی که دانشمندان فکر می کنند حیات بیگانه می تواند در کمین باشد. در انسلادوس، توده های آب به وضوح از شکاف های یخ سطحی عبور می کنند.

این ها فقط دنیا هایی هستند که ما درباره آن ها می دانیم. به گفته ناسا، به طور میانه هر ستاره حداقل یک سیاره دارد.

ستارگان تازه همچنین هنگام برخورد کهکشان ها شکل می گیرند و به آرامی به سمت یکدیگر حرکت می کنند و گاز و غباری را که فضای بین ستاره ای آن ها را پر می کند فشرده می کنند.

ستارگان نیز به طور منظم منفجر می شوند و می میرند و ابرنواختر های قدرتمند و درخشان ایجاد می کنند. تلسکوپ فضایی هابل به تازگی سه مرحله از یک ابرنواختر را به طور همزمان ثبت کرده است.

ابرنواختر ها اغلب در سیاهچاله ها فرو می ریزند. گاهی اوقات سیاه چاله ها نیز با هم ادغام می شوند و هیولا های بزرگی را ایجاد می کنند.

اخترشناسان تخمین می زنند که تعداد شگفت انگیزی از کهکشان ها وجود دارد، تا 200 میلیارد که هر کدام با ستاره ها و سیارات خاص خود پر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2296

به "تصاویری از فضا که نوع نگاه شما به جهان را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از فضا که نوع نگاه شما به جهان را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید