تنش تازه میان امارات و قطر؛ این بار بر سر یک فیلم هالیوودی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، فراوری یک فیلم سینمایی با تأمین اقتصادی امارات علیه قطر و مقامات این کشور، عصبانیت دوحه را در پی داشته است.

تنش تازه میان امارات و قطر؛ این بار بر سر یک فیلم هالیوودی

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها و فضای فعالان مجازی قطری از ساخت فیلمی در هالیوود با سرمایه گذاری یک شرکت اماراتی که در آن قطر یک کشور تروریستی خوانده شده، عصبانی هستند.

به نوشته القدس العربی، فیلم سینمایی The Misfits با سرمایه گذاری شرکت اماراتی FilmGate Production (مستقر در ابوظبی) داستان دزدی را روایت می نماید که از یک زندان بشدت امنیتی در آمریکا فرار می نماید و به کار سرقت ادامه می دهد. نقش این فرد را پیرس برازنان ایفا نموده است.

در این فیلم به کشوری به نام جزیرستان اشاره می گردد که تمامی ساکنانش حامی تروریسم هستند. جزیرستان اشاره به قطر دارد. بعلاوه نیروهای وابسته به امارات را نشان می دهد که با تروریست ها مبارزه می نمایند.

یوسف القرضاوی رئیس سابق اتحادیه جهانی علمای مسلمان و از رهبران اخوان المسلمین (مقیم در دوحه) هم در این فیلم به اسم فردی حامی تروریسم جهانی معرفی شده است. رابطه امارات و گروه اخوان المسلمین بشدت بحرانی است و ابوظبی این گروه را تروریستی می داند.

محمد الکبیسی نویسنده و تحلیلگر قطری در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: خدا به رهبران امارات خیر ندهد. با هزینه پنجاه میلیون دلاری فیلمی به نام The Misfits در هالیوود ساخته اند تا قطر را بدنام نموده و جامعه قطر را به حمایت از تروریسم متهم نمایند.

روزنامه الشرق قطر هم گزارش مفصلی در این باره نوشته است. در این گزارش آمده است که تعدادی از وکلای قطری قصد شکایت از شرکت اماراتی دارند.

با اینکه بحران سه و نیم ساله قطر با کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در پنجم ژانویه در نشست سران شورای همککری خلیج فارس در شهر العُلا با صدور بیانیه ای ظاهرا سرانجام یافت، اما از همان زمان مشهود بود که رابطه ابوظبی و دوحه تیره تر و پیچیده تر از آن است که با یک بیانیه و واسطه گری جرد کوشنر (داماد ترامپ) سرانجام یابد.

از آن تاریخ تا به امروز رابطه قطر با مصر و عربستان شاهد رشد و توسعه بوده، اما امارات و بحرین تمایل چندانی برای بهبود روابط با قطر ندارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1757

به "تنش تازه میان امارات و قطر؛ این بار بر سر یک فیلم هالیوودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش تازه میان امارات و قطر؛ این بار بر سر یک فیلم هالیوودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید