داروی ایلای لی لی مرگ بیماران ونتیلاتور را کاهش می دهد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، کارآزمایی بالینی نشان می دهد داروی کووید 19 شرکت ایلای لی لی خطر مرگ را در بیماران ونتیلاتور تا 46 درصد کاهش می دهد.

داروی ایلای لی لی مرگ بیماران ونتیلاتور را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران، کارآزمایی بالینی نشان می دهد داروی کووید 19 شرکت ایلای لی لی خطر مرگ را در بیماران ونتیلاتور تا 46 درصد کاهش می دهد.

یک مطالعه نو بر روی 101 بیمار بزرگسال کووید 19 که با تهویه مکانیکی یا دستگاه ECMO در بیمارستان بستری بودند، انجام شد؛ نیمی از آنها با داروی آرتریت، بارسیتینیب در کنار مراقبت های استاندارد و نیمی دیگر دارونما دریافت کردند. محققان دریافتند بیمارانی که باریسیتینیب دریافت نموده بودند در مقایسه با گروه دارونما 46 درصد کمتر احتمال مرگ داشتند.

اعتقاد بر این است که داروهای درمان آرتریت روماتوئید به کاهش طوفان سیتوکین یاری می نماید، زمانی که بدن نه تنها با ویروس مبارزه نمی نماید بلکه به سلول ها و بافت های خود هم حمله می نماید. شرکت ایلای لی لی گفت: این دارو خطر مرگ در بیماران تحت تهویه مکانیکی را به نصف کاهش می دهد.

این شرکت مستقر در ایندیاناپولیس روز سه شنبه داده هایی را از کارآزمایی بالینی در مراحل پایانی داروی آرتریت، بارسیتینیب که با همکاری شرکت دارویی اینسیت پیشرفته بود منتشر کرد.

E Wesle Ely، پروفسور پزشکی در دانشگاه وندربیلت و محقق اصلی این مطالعه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: با در دسترس قرار گرفتن داده های اضافی آشکار می گردد که درمان با بارسیتینیب ممکن است به جلوگیری از مرگ در بعضی از بیماران وخیم مبتلا به کووید 19 یاری کند؛ این دارو یک گزینه درمانی مهم برای این گروه آسیب پذیر از بیماران در این همه گیری دائما در حال پیشرفت است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1811

به "داروی ایلای لی لی مرگ بیماران ونتیلاتور را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی ایلای لی لی مرگ بیماران ونتیلاتور را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید