دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز راه اندازی می گردد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از راه اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز اطلاع داد.

دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری روز 14 مردادماه 1399 اظهار کرد: در راستای برنامه های عملیاتی شهرهای جهانی، در اولین قدم بعد از ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، دستور کار ایجاد دبیرخانه شهر جهانی مورد آنالیز نهاده شد.

او گفت: بر اساس دستورالعمل وزارتخانه، از ابتدا قرار بر واگذاری دبیرخانه به شهرداری و انتصاب شهردار شیراز به عنوان دبیر بوده است که در این جلسه مورد موافقت اعضا نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایعدستی ادامه داد: پس از آماده شدن مصوبات قانونی ایجاد دبیرخانه جدید در ساختار شهرداری و صدور حکم شهردار به عنوان دبیر شهر جهانی صنایع دستی توسط وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز تجهیز و راه اندازی می گردد.

او بیان کرد: با راه اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز فصل جدیدی از فعالیت ها در راستای حفظ، احیا، آموزش، توسعه و ترویج صنایع دستی در شیراز شروع خواهد شد.

امیری گفت: روز 31 تیرماه 1398 شیراز عنوان شهر ملی صنایع دستی را در شورای عالی شهرها و روستاهای ملی کسب کرد و در تاریخ 9 دیماه 1398 پس از بازدید ارزیابان شورا و ارائه گزارش به شورای مرکزی، این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد.

او ادامه داد: شیراز دومین شهر جهانی صنایع دستی در ایران است. این عنوان به دلیل تنوع بالای رشته های صنایع دستی، ریشه دار بودن این رشته ها در جغرافیای شهری و نقش مهمی که در جامعه ایفا می نماید، اعطاشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان فارس گفت: در ایران تا به امروز 23 شهر و روستا واجد عنوان ملی شناخته شده اند، از این میان 14 شهر عنوان جهانی را به خود اختصاص داده اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1202

به "دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید