رئیس سرویس اطلاعاتی روسیه: واشنگتن مرکز دنیا نیست

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با بی بی سی، آمریکا را به کوشش برای تسلط بر دنیا متهم کرد.

رئیس سرویس اطلاعاتی روسیه: واشنگتن مرکز دنیا نیست

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل تشدید تنش های غرب و روسیه چیست، گفت: بعضی سیاستمداران غربی توقعات نابه جایی دارند. فکر می نمایند که می گردد دنیا را از یک مرکز اداره کرد و این مرکز هم واشنگتن است. همه ما از جمله سیاستمداران آن سوی اقیانوس اطلس باید این موضوع را به خاطر بسپاریم.

ناریشکین در پاسخ به اینکه سران غرب اغلب روسیه را به جنگ هیبریدی علیه خود آن هم با توسل به ابزارهایی چون دروغ پراکنی و حملات سایبری متهم می نمایند، گفت: چگونه آنها از (اتهام) رواج اطلاعات غلط حرف می زنند؟ واقعیت این است که روسیه صادقانه به ایتالیا برای مقابله با کرونا پیشنهاد یاری داد. این چه جور اطلاعات غلطی است (که آنها می گویند)؟

رئیس سرویس اطلاعاتی روسیه با اشاره به واقعه سالزبری که در جریان آن یک جاسوس دوجانبه روسی-انگلیسی مسموم شد؛ گفت: این عدم اعتماد میان روسیه و غرب دوجانبه است. ما به آنچه مقامات دولتی انگلیس درباره سالزبری می گویند؛ اعتمادی نداریم. اینکه بگویند به احتمال زیاد روسیه در این قضیه دخیل بوده، ما را قانع نمی کند. باید بگویم متاسفیم که این اعتماد به واسطه آنچه این روزها اتفاق می افتد در حال زایل شدن است.

ناریشکین اضافه نمود: تازه ترین رویداد سیاسی بیانیه آمریکا درباره معاهده آسمان های باز بود. این معاهده بخش کلیدی از آن چیزی است که تحت عنوان اعتماد می شناسیم. آیا واقعاً می توان چنین معاهده ای را پاره کرد؟

وی در پاسخ به این اتهام که روسیه با اهداف سیاسی به دنبال بازنویسی تاریخ است، گفت: ما هم مانند هر حاکمیت مستقلی به دنبال دفاع از منافع ملی مان هستیم فارغ از اینکه این منافع مربوط به حال، گذشته یا آینده باشد. ما با 27 میلیون کشته، بهای سنگینی برای پیروزی در جنگ دوم دنیای پرداختیم. اما خیلی از جوانان غربی و اروپای شرقی فکر می نمایند این (پیروزی) به تنهایی از آن آمریکا بود. چنین تجاهلی (درباره نقش روسیه) تصادفی نیست. آنها می خواهند این حس را ایجاد نمایند که هر اقدام خوبی در گذشته و آینده، فقط با یک کشور در ارتباط است: آمریکا.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1124

به "رئیس سرویس اطلاعاتی روسیه: واشنگتن مرکز دنیا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سرویس اطلاعاتی روسیه: واشنگتن مرکز دنیا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید