گروه 7 ابزار جدید آمریکا برای افزایش فشار علیه چین

به گزارش مجله کوروش بزرگ، آمریکا میخواهد با اعمال فشار به اعضای گروه 7 و به بهانه شرایط حقوق بشر در سین کیانگ فشارها علیه چین را افزایش دهد.

گروه 7 ابزار جدید آمریکا برای افزایش فشار علیه چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یکی از مقامات ارشد کاخ سفید اعلام نموده که آمریکا از متحدان خود در گروه 7 خواهد خواست تا فشار به چین برای شرایط نیروی کار در منطقه سین کیانگ را افزایش دهند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار است در اجلاس گروه 7 که در ماه ژوئن با حضور اقتصادهای برتر جهان برگزار گردد، شرکت نموده و در این مراسم انتظار می رود تمرکز وی بر روی رقابت راهبردی با کشورهای اقتدارگرا بخصوص چین باشد.

دالیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی بایدن و معاون مدیر شورای ملی مالی گفت که نشست گروه 7 در کورن وال بر روی موضوعاتی چون امنیت بهداشت، واکنش هماهنگ مالی به همه گیری کرونا، اقدامات دقیق برای تغییرات آب و هوایی و همچنین ارتقاء ارزش های مشترک دموکراتیک در داخل گروه 7 خواهد بود.

سینگ در مصاحبه ای با رویترز گفت: اینها متحدانی هم فکر هستند و ما می خواهیم اقداماتی ملموس و دقیق انجام دهیم که تمایل ما برای هماهنگی با اقتصادهای بدون بازار آزاد مانند چین را نشان دهیم.

وی همچنین گفت که واشنگتن اقداماتی جدی علیه چین و شرایط حقوق بشر در سین کیانگ انجام داده اما به دنبال شدت بخشیدن به این کوشش ها با یاری متحدان گروه 7 است. ماه گذشته آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و کانادا تحریم های مشترکی علیه اقدامات چین در این منطقه اعمال کردند. این درحالی است که چین تمام اتهامات را رد نموده و اقداماتی تلافی جویانه علیه اتحادیه اروپا اعمال نموده است.

از سوی دیگر سینگ گفت که پیش از جلسه باید بر روی جزئیات توافقات بیشتری صورت بگیرد اما این نشست فرصتی برای متحدان آمریکاست تا اتحاد و اتفاق نظر خود در این موضوع را نشان دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1677

به "گروه 7 ابزار جدید آمریکا برای افزایش فشار علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه 7 ابزار جدید آمریکا برای افزایش فشار علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید