رئیس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری منصوب شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر سید احمد فاضل زاده را به سمت رئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری منصوب کرد.

رئیس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری منصوب شد

در حکم انتصاب سید احمد فاضل زاده آمده است:

پس از حمد خدا، درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم پژوهشی و معاون محترم فناوری و نوآوری، به موجب این حکم به مدت 4 سال به سمت رئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری منصوب می شوید.

امید است با توجه به ر اهبردهای اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به ویژه توسعه زیر ساخت های پایش و انتشار نتایج علم و فناوری و حل مسائل پیش روی نمایه سازی نشریات علمی، پژوهشی و ترویجی ایفا نمائید.

انتظار می رود موارد ذیل در اولویت کارهای اجرایی جنابعالی قرار گیرد:

ایجاد زیرساخت لازم جهت توسعه کمی و کیفی نمایه سازی مجلات، اختراعات و فناوری ها و رتبه بندی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری

پیاده سازی کامل سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) و برنامه ریزی برای استفاده کامل از ظرفیت های قانونی در توسعه و تکمیل آن

تدوین سند و پیاده سازی سکو ی ملی آموزشی، تربیتی، فرهنگی، پژوهشی، فناوری و نوآوری در راستای اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی با تعامل مؤثر با سایر بازیگران

بستری سازی برای معرفی و توسعه دامنه نمایه سازی و انتشارات ISC در سطح دنیا

فراهم سازی بستر مناسب برای توسعه نمایه سازی، علم سنجی و سنجش فناوری در کشورهای اسلامی

ارتقا ء جایگاه نظام ایده ها و نیازها به عنوان بستر اصلی پیاده سازی نظام ملی نوآوری در چارچوب نقشه جامع علمی کشو ر و برنامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی

راه اندازی سکوی ارتباط علمی دانشمندان در سطح ملی و بین المللی

ایجاد درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا)

معین اثر بخشی آثار علمی، فناوری و نوآوری در رشته های موضوعی مختلف

تعامل و تکامل هم افزا با دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، پژوهشگاه ها و سایر دستگاه های اجرایی و صنعتی خصوصی و دولتی

تدوین سازوکار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری در حوزه مأموریت های مؤسسه

ساماندهی، نظارت و ارزیابی کنفرانس های علمی ملی و بین المللی

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با سایر رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمائید.

سید احمد فاضل زاده حقیقی (متولد 1346 - شیراز) استاد تمام مهندسی هوافضا در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز می باشد.

وی دارای عنوان رتبه اول کنکور سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف در سال 70 در رشته مهندسی مکانیک و اولین دانشجوی ممتاز دانشگاه و اولین دانش آموخته دکتری هوافضا در کشور در سال 1380 است.

ترجمه و چاپ یک جلد کتاب تخصصی، تألیف و ویراستاری دو جلد کتاب انگلیسی به وسیله انتشارات اشپرینگر، انتشار 135 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ارائه 130 مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی، یک مورد ثبت اختراع، و تجاری سازی چند طرح تحقیقاتی کاربردی ملی از نتایج فعالیت های پژوهشی و فناوری ایشان و همکارانشان بوده است.

کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز، پژوهشگر برتر استان فارس، مدیر فناور برتر و مدیر اجرایی نمونه از دیگر افتخارات دکتر فاضل زاده است.

لازم به ذکر است فاضل زاده یکی از سه مؤلف کتاب مکانیک محیط های پیوسته محاسباتی ساختارهای نانومقیاس است که ازسوی انتشارات بین المللی اشپرینگر در سال 2019 منتشر شد و جایزه برترین کتاب علمی کامستک 2021 را کسب کرد.

سوابق اجرایی

از سوابق اجرایی دکتر فاضل زاده می توان به فعالیت اجرایی به عنوان رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز، رئیس پارک علم و فناوری فارس، دبیر هجدهمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری آسیا (ASPA-2014)، اشاره نمود.

عضویت در هیئت مؤسس، هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن علمی پارک ها و مراکز رشد ایران، عضویت در هیئت مدیره انجمن پارکهای علم و فناوری آسیا، عضویت حقیقی در هیئت امنا ء دانشگاه شیراز (دانشگاه شیراز، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام)، دانشگاه صنعتی شیراز و پارک علم و فناوری فارس، عضویت در انجمن مهندسان مکانیک ایران و انجمن مهندسان هوافضا ایران از دیگر فعالیت های اجرایی و علمی وی بوده است.

وزیر علوم در نامه جداگانه ای از خدمات و زحمات محمد جواد دهقانی رئیس سابق مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری در زمان تصدی مسؤلیت این مؤسسه قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2179

به "رئیس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید