روند آنالیز پرونده اموال نامشروع در دادگاه معین شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روند آنالیز اموال نامشروع در دادگاه را مشخص کردند.

روند آنالیز پرونده اموال نامشروع در دادگاه معین شد

به گزارش ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه 4 تیرماه) و در جریان آنالیز طرح یک فوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان با ماده 7 آن موافقت کردند.

طبق ماده 7، متن زیر به عنوان ماده 22 به قانون الحاق می گردد:

ماده 22: پس از ارسال پرونده از سوی دادستان موضوع ماده 18 این قانون، دادگاه ضمن معین وقت رسیدگی از فرد مظنون دعوت به عمل می آورد. دادگاه باید از اطلاع فرد مذکور اطمینان حاصل کند. فرد مذکور شخصاً یا به وسیله وکیل منتخب خود می تواند مستندات و دفاعیات را ظرف مدت یک ماه از تاریخ جلسه اول به صورت مکتوب به دادگاه ارائه دهد.

این مدت تنها برای یکبار و حداکثر به مدت یک ماه قابل تمدید است. عدم حضور فرد مظنون یا عدم ارائه اسناد و مدارک مثبته، مانع از رسیدگی نخواهد بود. دادگاه نسبت به صحت اسناد و مدارک و دفاعیات ارائه شده، آنالیز لازم را انجام می دهد و با رعایت احکام مرتبط در قانون مبارزه با پولشویی، ظرف مدت یک هفته پس از ختم رسیدگی، عندالقتضاء حکم به اعاده اموال نامشروع به نفع دولت صادر می نماید.

طبق تبصره این ماده، درآمد های ناشی از اجرای احکام مقرر در این بخش در چارچوب بودجه سنواتی بر اساس اجرای احکام مدنی به مصرف خواهد رسید.

پیش از این در تبصره این ماده مقرر شده بود درآمد های ناشی از اجرای احکام، صرف فقرزدایی و ایجاد اشتغال گردد، اما با پیشنهاد غلامرضا کاتب و با تصویب نمایندگان، این بخش از تبصره حذف شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 233

به "روند آنالیز پرونده اموال نامشروع در دادگاه معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند آنالیز پرونده اموال نامشروع در دادگاه معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید