زیباترین دریاچه های دنیا (1)

به گزارش مجله کوروش بزرگ، بر روی این کره خاکی تعداد زیادی دریاچه وجود دارند، دریاچه های زیبایی که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان به ورزش های آبی یا ماهیگری هستند. با توجه به تعداد زیاد دریاچه های دنیا انتخاب یکی از این دریاچه های کار اسانی نیست اما ما در این مطلب 10 دریاچه زیبای دنیا را به شما معرفی می کنیم:

زیباترین دریاچه های دنیا (1)

1- دریاچه تورکانا ، اتیوپی، کنیا :

دریاچه تورکانا در میان شکاف دره بزرگ کنیا واقع شده است و چهارمین دریاچه قلیایی جهان است. این دریاچه یکی از زیباترین مناطق برای عکس برداری است چرا که جزیره مرکزی جایی که است که بخار حاصل از فرآیند تبخیر از آن بلند می شود ، قسمت دیگی از این دریاچه دریاچه نمک است.

2- دریاچه توبا ، اندونزی :

این دریاچه زیبا که در نزدیکی دهانه آتشفشان سوماترا واقع شده است به عنوان بزرگترین دریاچه باقی مانده از آتشفشان جهان شناخته می شود . کوه هایی که در اطراف این دریاچه قرار دارند همگی آتشفشانی هستند و قسمت هایی از آن ها توسط سنگ های مذاب آتشفشان به وجود آمده اند.

3- دریاچه تاهوئه ، آمریکا :

این دریاچه زیبا که در میان قله بلند کوهستان واقع شده است به عنوان بزرگترین دریاچه آب تازه(روان) در آمریکای شمالی شناخته می شود و دارای یک اکوسیستم قوی است. این دریاچه به عنوان یکی از مشهورترین محل های تجمع آمریکا شناخته می شود .

4- دریاچه بایکال ، روسیه :

این دریاچه زیبا بزرگترین و قدیمی ترین دریاچه یخچال طبیعی در جهان است. این دریاچه که به آن لقب مروارید سیبری داده اند در میان دره ای زیبا با مناظری باور نکردنی واقع شده است. به دلیل وسعت زیاد بایکال بعضی آن را با نام دریای شمال نیز می شناسند.

5- دریاچه اوهرید ، آلبانی، مقدونیه :

این دریاچه زیبا به عنوان عمیق ترین دریاچه کوه های بالکان شناخته می شود و به دلیل وجود اکوسیستم منحصر بفردی که دارد در فهرست آثار یونسکو نیز ثبت شده است. این دریاچه در مرز میان کشورهای آلبانی و مغدونیه واقع شده است.

6- دریاچه بیوا ، ژاپن :

این دریاچه که به عنوان بزرگترین دریاچه آب پاک (روان) ژاپن شناخته می شود مکانی است که زیبایی و سنت ها با هم جمع می شوند و محیط زیبایی خلق می کنند. در ادبیات ژاپن این دریاچه اهمیت زیادی دارد چرا که الهام بخش تعداد زیادی از شاعران ژاپنی بوده و است. این دریاچه از لحاظ تاریخی نیز اهمیت دارد و بخشی از فرهنگ ژاپن به حساب می اید.

7- دریاچه تِشِک پوک ، آمریکا :

این دریاچه یکی از آبی ترین و پاک ترین دریاچه های آمریکاست اما متاسفانه در سال های اخیر آب های الوده دریا به این دریاچه وارد شده اند و اکوسیستم منطقه را دچار اختلال کرده اند. دلیل این اتفاق گرم شدن کره زمین و بدنبال آن ذوب شدن یخچال های قطبی است. اما با این حال دریاچع تشک پوک هنوز یکی از زیباترین دریاچه های جهان است وهر سال میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است.

8- دریاچه آتیتلان ، گواتمالا :

دریاچه آتیتلان که به عنوان عمیق ترین دریاچه در آمریکای جنوبی شناخته می شود در دامنه سه آتشفشان مختلف واقع شده است. به دلیل آب آبی رنگ و پاک دریاچه تصویر آسمان در آن منعکس می شود و یکی از زیباترین مناظر عکاسی را پدید می آورد. این دریاچه در پارک ملی گواتمالا واقع شده است.

9- دریاچه مالاوی ، مالاوی، تانزانیا، موزامبیک :

این دریاچه زیبا به دلیل وسعت و مکانی که در آن واقع شده است بین سه کشور تانزانیا، موزامبیک و مالاوی واقع شده است. متاسفانه به دلیل مشاجراتی که بین این سه کشور است دریاچه مالاوی به عنوان یکی از آثار ثبت شده در فهرست یونسکو آن طور که باید میزبان گردشگران نیست اما با این حال یکی از زیباترین دریاچه های جهان است. این دریاچه زیست گاه تعداد زیادی از ماهیان کمیاب سیکیلد است که در آب های شیرین زندگی می کنند.

10- دریاچه تی تی کاکا ، بولیوی، پرو :

این دریاچه که بزرگترین دریاچه آمریکای جنوبی است به عنوان پر ارتفاع ترین دریاچه از سطح دریا در جهان نیز شناخته می شود. در مورد این دریاچه افسانه های زیادی وجود دارد که مردم محلی به آن ها اعتقاد دارند.

منبع: لست سکند
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 591

به "زیباترین دریاچه های دنیا (1)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دریاچه های دنیا (1)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید