همه چیز در خصوص شهر چشمه ترکیه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، شهر چشمه (Çeşme) ترکیه کجاست؟

شهر چشمه یکی از شهرهای ساحلی معروف ترکیه در کرانه دریای اژه است. شهر چشمه در استان ازمیر واقع شده و فاصله چندانی از کوش آداسی و جزیره یونانی خیوس ندارد. معروف است که در گذشته، ثروتمندان ازمیر تعطیلات خود را در این شهر می گذراندند. اما امروزه از سراسر جهان راهی این شهر ساحلی می شوند تا دیدنی های چشمه ازمیر را از نزدیک ببینند.

همه چیز در خصوص شهر چشمه ترکیه

دیدنی های اطراف شهر چشمه ازمیر کدامند؟

1. افسوس

یکی از مهم ترین جاذبه های اطراف شهر چشمه، افسوس نام دارد. این شهر ثبت جهانی در فاصله یک ساعته از شهر چشمه قرا دارد. افسوس پایتخت رومی آسیای صغیر بود و آثار یونانی-رومی بی شماری در آن به جای مانده است. طبق کاوش های باستان شناسانه افسوس کامل ترین متروپولیس کلاسیک اروپا را دارد. محال است بخواهید بازدید از آن را از دست بدهید.

2.جزیره خیوس

جزیره (Chios) نیز از دیگر دیدنی های چشمه ازمیر است. این شهر نیز در لیست جهانی یونسکو قرار گرفته است. حال و هوای یونانی جزیره خیوس از خاطرتان نخواهد رفت.

شکم گردی در شهر چشمه، ازمیر

شکم گردی در شهر چشمه یعنی چشیدن طعم اصیل و محلی غذاهای ترکی. مطمئن باشید طعم این غذاها زیر زبان تان خواهد ماند. یکی از ساندویچ های محبوب شهر چشمه کمرو (kumru) نام دارد که در سفر به شهر چشمه پیشنهاد می کنیم سفارش دهید؛ نوعی ساندویچ که با سوسیس، گوجه و پنیر سرو می گردد.

خرید در شهر چشمه، ازمیر

بعد از بازدید از دیدنی های چشمه ازمیر، نوبت به خرید می رسد. شاید فکرش را هم نکنید اما مغازه های لوکس و برندهای معروف ترکی را در بازارهای شهر چشمه می توانید پیدا کنید. قیمت اجناس در شهر چشمه ارزان است. البته اگر می خواهید خرید شما منحصر به شهر چشمه باشد، از جواهرات دست ساز، وسایل دکوری، ادویه جات و لباس های محلی خرید کنید.

هنر و تاریخ در شهر چشمه ترکیه

شهر چشمه برای هر سلیقه ای جذاب است. در میان دیدنی های چشمه ازمیر، گزینه های متعددی برای علاقه مندان به تاریخ وجود دارد. برای آشنایی با تاریخ، فرهنگ و هنر شهر چشمه سری به قلعه چشمه بزنید. قدمت این قلعه به سال 1508 می رسد. البته تاریخ این شهر به قلعه چشمه منتهی نمی گردد؛ در نزدیکی این شهر، مناطق باستانی ای قرار گرفته که قدمت آن را به سال ها پیش از میلاد مسیح نسب داده اند. این شهرهای باستانی ION و Erythral نام دارند.

تجربه هیجان در شهر چشمه

اگر فکر می کنید گشت و گذار در میان دیدنی های شهر چشمه ازمیر، کافیست و می خواهید کمی هیجان را چاشنی سفرتان کنید، راهی پارک آبی (Oasis) شوید. هیجان در استخر، وسایل بازی پارک و سرسره های پارک آبی شهر چشمه نظرتان را جلب خواهد نمود.

تفریحات شبانه در شهر چشمه ازمیر

فقط روزهای شهر چشمه نیست که تجربه ای خاطره ساز برای تان به همراه خواهد آورد. تفریحات شبانه نیز در شهر چشمه به پا هستند. شب های چشمه را میتوانید به کافه گردی و رستوران گردی سپری کنید.

بهترین زمان برای سفر به چشمه ازمیر

همه فصول در شهر چشمه زیبایی خودش را دارند. البته تابستان بهترین فصل برای لذت از تفریحات ساحلی شهر چشمه به شمار می رود. ماه جولای بهترین ماه سفر برای بازدید از دیدنی های چشمه ازمیر است. لازم به ذکر است در این ماه جشنواره موسیقی بین المللی در شهر چشمه برپا می گردد که بازیگران و خوانندگان معروف ترکی را روانه این شهر می نماید.

برای تفریحات آبی در شهر چشمه کجا برویم؟

برای تفریحات آبی در ترکیه، بهترین مکان تفرجگاه ایلیکا است. از آنجا که چشمه های آب سرد و گرم در این منطقه قرار گرفته گردشگران بی شماری را راهی خود می نماید. علاوه بر خواص درمانی آب های اژه می توان به تفریحاتی مانند شنا، قایق سواری، موج سواری و.. اشاره نمود. البته برای موج سواری در آب های اژه بهتر است به منطقه آلاچاتی بروید. این منطقه مدرسه آموزش موج سواری هم دارد. اگر خودتان موج سواری نمی کنید می توانید به تماشای جشنواره موج سواری بنشینید.

هتل های خوب چشمه ترکیه

هتل Sisus Hotel

یکی از هتل های خوب چشمه ترکیه، هتل Sisus از هتل های چهارستاره چشمه است. فضای رمانتیک و ساحلی بودن آن در میان گردشگران پرطرفدار است. این هتل در فاصله 4 کیلومتری شهر چشمه ترکیه و 110 کیلومتری فرودگاه ازمیر واقع شده و امکانات متعددی را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

هتل شراتون چشمه Sheraton Cesme Hotel

هتلی خانوادگی، لوکس و ساحلی. از دیگر هتل های خوب چشمه ترکیه می توان به هتل شراتون اشاره نمود. این هتل در بین چشمه و آلاچاتی واقع شده و از هر کدام سه کیلومتر فاصله دارد. امکانات این هتل 5 ستاره، شامل استخر، حمام ترکی، خدمات عروسی، خدمات نگه داری کودک و غیره می گردد.

هتل پریل چشمه Piril Cesme

هتل چهار ستاره پریل نیز در 80 کیلومتری ازمیر و 600 متری چشمه واقع شده. می توانید در کافه های رمانتیک آن غذای ترکی سفارش دهید یا در حمام ترکی آن حمام نموده و از ماساژی حسابی لذت ببرید. امکانات هتل پریل چشمه بی شمارند.

هتل رادیسون بلو چشمه Radisson blu Resort

هتل پنج ستاره رادیسون چشمه، لوکس و منحصر به فرد است. اگر به دنبال هتل خوب در چشمه می گشت، رادیسون می تواند انتخاب ایده آلی باشد. از دلایل اقامت در این هتل می توان به دسترسی مناسب، فضای شیک و امکانات بی شمار آن اشاره نمود. این هتل در فاصله 90 کیلومتری فرودگاه ازمیر واقع شده است.

هتل آنتیک ریدون

هتل آنتیک ریدون، برای کسانی که به دنبال اقامت ارزان تری هستند، مناسب است. هم چنین این هتل دسترسی مناسبی دارد و شما را از پرداخت هزینه های رفت و آمد بی احتیاج می نماید. این هتل بین آلاچاتی و چشمه و در نزدیکی اغلب دیدنی های چشمه ازمیر قرار گرفته است. نزدیکی به دریا و اسکله مهم چشمه از دیگر امتیازات این هتل است.

فاصله شهر چشمه تا استانبول

فاصله استانبول تا شهر چشمه، از جهت بورسا و balikesir حدود 576 کیلومتر است و با ماشین حدود 5 ساعت و نیم زمان لازم دارید تا به شهر چشمه ازمیر برسید. البته اگر می خواهید به صورت هوایی راهی شهر چشمه شوید باید از استانبول به فرودگاه ازمیر بروید. جهت هوایی استانبول به چشمه حدود یک ساعت و ربع است.

منبع: دالاهو
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 417

به "همه چیز در خصوص شهر چشمه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص شهر چشمه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید