سیستم هوشمند پرورش ماهی در کشور بومی شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان، سیستم هوشمند پرورش ماهی در کشور را بومی سازی کرد.

سیستم هوشمند پرورش ماهی در کشور بومی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعدادی از جوانان همدانی با تاسیس یک شرکت دانش بنیان اقدام به بومی سازی سیستم هوشمند پرورش ماهیان، شیلات و کشاورزی کردند.

این سیستم هوشمند، یک شرایط ایده آل زیستی برای ماهی ها فراهم می نماید و شرایط مختلفی چون دما،PH آب و کاهش یا افزایش میزان آب را به صورت مداوم آنالیز می نماید و بهترین شرایط را برای زندگی ماهی ها انتخاب می نماید.

مهرام بیگلری خوشمرام، مدیر عامل شرکت سنجشگران صنعت روئین مدار، این سیستم ریسک تلفات در استخرها را به حداقل می رساند، سرریز شدن آب استخر (بر اثر گرفتگی مجرای خروج آب) را اعلام می نماید و تغییرات(کاهش یا افزایش) دمای آب استخر را اطلاع می دهد.

وی اضافه نمود: در مراکز پرورش ماهی اندازه گیری لحظه ای، پارامترهایی ازقبیل DO (اکسیژن)، PH وآمونیاک اهمیت زیادی دارند. PH پارامتری است که با اندازه گیری آن دریک نقطه از حوضچه می توان تصمیم کلی راجع به سایر نقاط گرفت.

این فعال دانش بنیان همچنین اعلام کرد: با توجه به اهمیت زیاد پارامتر DO بایدازاکسیژن رسانی به تمام نقاط حوضچه مطمئن شدکه برای این منظور از پمپ های هوادهی استفاده می گردد.ازآنجایی که انواع ماهی ها درسنین متفاوت از رشد به میزان مشخصی از اکسیژن احتیاجدارند برای صرفه جویی انرژی مصرفی می توان پمپ های هوادهی را با توجه به احتیاج ماهیان به صورت توالی روشن و یا ازمدار خارج کرد.

وی ادامه داد: دستگاهی که توسط شرکت طراحی شده است علاوه بر نشان دادن لحظه ای پارامترهای حیاتی، مجهز به تغذیه موازی به وسیله باطری است و می توان درصورت بروز مشکل آلارم مربوط به رخداد را فعال و پیغام های مناسب را برای اطلاع اپراتور ارسال کرد.

بیگلری درباره میزان فروش محصولات شرکت، توضیح داد: شرکت ما فعالیت خود را از تیرماه سال 97 شروع کرد و در این مدت حدود 50 تا 60 میلیون تومان فروش داشتیم. در حال حاضر نیز دستگاه های خود را با 3 نفر کارمند فراوری می کنیم.

وی با اشاره به دیگر فراوریات شرکت، گفت: یکی دیگر از سیستم های فراوریی شرکت، فراوری سیستم هوشمند برای آکواریوم است که این سیستم نیز فروش خوبی داشته است.

بیگلری درباره دیگر سیستم طراحی شده در شرکت، اعلام کرد: دستگاه هوشمندسازی کشاورزی را نیز طراحی نموده ایم که هنوز به مرحله فراوری نرسیده است.

این فعال دانش بنیان همچنین عنوان نمود: شرکت ما برای طراحی سیستم خود از معاونت علمی حدود 48 میلیون تومان وام دریافت نموده است. تصمیم داریم در صورت توسعه سیستم های طراحی شده در شرکت، اقدام به صادرات محصولات خود کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 188

به "سیستم هوشمند پرورش ماهی در کشور بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم هوشمند پرورش ماهی در کشور بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید