شگفت&zwnjانگیزترین چیز جهان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انتشارات کتاب نیستان؛ کوچک و به یادماندنی. اثری بی ادعا که مفاهیم پیچیده و بنیادی هستی شناسی را با زبانی ساده و بچگانه به مخاطبان خود عرضه می نماید. دهمین ایستگاه در سفر بچه ها با مجموعه اندیشه های خوشمزه ، چیزی را نشان می دهد که در کمتر کتاب کودکی می توان دید.

شگفت&zwnjانگیزترین چیز جهان

خانم لیدا طرزی نویسنده با همکاری خانم هنگامه غلامی تصویرگر، فضایی خیالی را برای بچه ها هشت سال به بالا ساخته اند و مخاطبانی را که شیفته ماجراجویی های سحرانگیز و فانتزی هستند به تماشای جهان هستی فرا خوانده اند: به حضور در نوعی کارگاه فلسفه که اطراف ما در تمام شبانه روز درحال برگزاریست اما کمتر چشمی توان مشاهده آن را دارد.

پسر سه بار چوبش را مقابل صورت کوچک سگ آبی تکان داد و فریاد زد: سنجاب شو! شروعی مهیج برای بچه ها. آنها قهرمان هایی را که قادر به انجام کارهای باورنکردنی اند، تحسین می نمایند و اغلب ارزو دارند به چنین قدرت هایی دست پیدا نمایند. پدیدآورندگان اثر از همین تمایل پنهان فریبنده عبور از دیوار واقعیت استفاده نموده اند. در نخستین صفحه از داستان، متن و تصویر در تکمیل یکدیگر، ورودی متفاوت را رقم زده است . واکنش های سگ آبی در روبروه با چوب به اصطلاح جادو، مخاطب کودک را با رویکرد منطقی و عقل گرایانه نسبت به پدیده ها، روبرو می نماید. درواقع کودک، مطالبی را که در کتاب علوم تجربی به زبان خشک و غیرهنرمندانه می خوانند در شگفت انگیزترین چیز جهان به زیبایی و به دور از توضیحات حوصله سربر و خسته نماینده می بینند.

دهمین جلد مجموعه اندیشه های خوشمزه دست کوچک خوانندگان خود را می گیرد و آنها را به ضیافت خوب دیدن و فکر کردن می برد. جایی که سرگین غلطان هم جایگاهی دارد و یک چوب معمولی و یک تکه طناب و هر چیز به ظاهر بی ارزش دیگری می تواند با همراهی فکر و احساس مسیولیت، به کیفیت زندگی جانداران، از گیاه و حیوان گرفته تا انسان و حتی اکوسیستم کره زمین یاری کند.

سگ آبی کتاب، فیلسوف کوچکیست که با عملگرایی هوشمندانه، پسربچه را به جهانی جدیدی و به مرحله بالاتری از زندگی رهنمون می گردد. امید که با انتخاب آثار مناسب، راهنمایان شایسته ای را به فرزندان مان معرفی کنیم.

شگف انگیزترین چیز جهان در بیست وچهار صفحه قطع خشتی کوچک توسط انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1421

به "شگفت&zwnjانگیزترین چیز جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت&zwnjانگیزترین چیز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید