ضرورت توجه بیش از پیش به فعالیت بدنی در پاندمی کرونا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در همه گیری کرونا، فوائد فعالیت بدنی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد چراکه فعالیت بدنی می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

ضرورت توجه بیش از پیش به فعالیت بدنی در پاندمی کرونا

به گزارش خبرنگاران، دکتر مجید سرتیپی افزود: در طول همه گیری کووید- 19، انجام فعالیت بدنی برای همه چالش برانگیز شده است، اما در همین شرایط نیز باید روش هایی مانند پیوستن به کلاس های ورزشی آنلاین و استفاده از مربی مجازی، انجام بازی های خانوادگی و حرکات ورزشی در منزل، طناب زدن و برخی دیگر از این ورزش ها را برای فعال ماندن و کاهش کم تحرکی پیدا کرد.

وی در خصوص اهمیت فعالیت بدنی در همه گیری بیماری کرونا افزود: فعالیت بدنی عملکرد ایمنی بدن را بهبود بخشیده و می تواند شیوع برخی بیماری های زمینه ای از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد، فعالیت بدنی می تواند با کاهش علائم اضطراب و افسردگی به عنوان یک ابزار قدرتمند در مدیریت استرس عمل کند و می تواند به بهبود هرچه بهتر بیمار رها شده از کووید- 19 کمک نماید.

وی گفت: فعالیت بدنی برای افرادی که اخیرا به بیماری کووید-19مبتلا شده اند و یا افرادی که احساس بیماری می کنند و یا آزمایش آنها مثبت شده است، به هیچ وجه چه در خانه و چه در بیرون از خانه نباید فعالیت بدنی داشته باشند و باید در استراحت کامل به سر ببرند. انجام فعالیت بدنی در این شرایط، باعث پیشرفت هرچه بیشتر بیماری می شود.

به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، افرادی هم که اخیرا کووید-19 را تجربه کرده و بهبود یافته اند، نیز 2 تا 4 هفته بعد از اتمام بیماری نباید فعالیت بدنی متوسط تا شدید انجام دهند، این افراد پس از این دوران می توانند فعالیت های بدنی سبک همچون پیاده روی و دوچرخه سواری نرم داشته باشند و به تدریج شدت فعالیت بدنی خود را افزایش دهند و در صورتی که قصد انجام فعالیت بدنی در خارج از منزل را دارند باید تمام نکات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مناطق شلوغ را رعایت کنند.

دکتر سرتیپی افزود: داشتن فعالیت بدنی مناسب یکی از بهترین روش ها برای حفظ ذهن و بدن سالم می باشد و جهت فعالیت بدنی در خارج از منزل در طول دوره پاندمی باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست ها و رعایت آداب سرفه وعطسه از خود و دیگران محافظت کنیم و برای حضور در مکان های خارج از منزل استفاده از ماسک ضروری است.َ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1347

به "ضرورت توجه بیش از پیش به فعالیت بدنی در پاندمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه بیش از پیش به فعالیت بدنی در پاندمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید