عدم تمایل مورالس برای برقراری رابطه با آمریکا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران: رئیس جمهور بولیوی گفت که تمایلی برای رابطه با مقامات کاخ سفید ندارد و در آینده روابط خود با روسای کشورهای روسیه و چین را افزایش می دهد.

عدم تمایل مورالس برای برقراری رابطه با آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانتله سور؛ اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی روز یکشنبه 15 دی در مصاحبه ای خبری گفت کشورش تمایلی برای برقراری رابطه با مقامات واشنگتن ندارد.

این اظهارات پس از نتایج نظرسنجی ها در مورد پرنفوذترین روسای جمهور جهان ایراد شد.

مطابق با این نظرسنجی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دومین مقام را در میان ولادمیر پوتین و شین جین پینگ، روسای جهور روسیه و چین کسب نموده است.

مورالس در مورد نتایج نظرسنجی گفت: با وجود اینکه اوباما دومین مقام را در میان روسای جمهور پرنفوذ جهان کسب نموده است اما من هیچ علاقه ای برای افزایش رابطه با کشور تحت کنترل او را ندارم زیرا برقراری رابطه با این کشور درست به معنای شروع غارتگری و استعمار این کشور همچون به گذشته به شمار می رود.

رئیس جمهور بولیوی خاطرنشان نموده است که در آینده روابط خود با روسای کشورهای روسیه و چین را افزایش می دهد.

مورالس که در سال 2005 به سمت ریاست جمهوری بولیوی دست یافت وی نخستین رئیس جمهور بومی منطقه آمریکای لاتین به شمار می رود.

تمامی روسای جمهور بولیوی تا پیش از موالس از مهره های آمریکایی به شمار می رفتند و مقامات این کشور به وسیله این افراد به استفاده از منافع این کشور می پرداختند. اما مورالس فردی ضد امپریالیستی می باشد که تقریبا تمام روابط بولیوی با آمریکا را قطع نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 474

به "عدم تمایل مورالس برای برقراری رابطه با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم تمایل مورالس برای برقراری رابطه با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید