غار چیانگ دائو در تایلند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، غار چیانگ دائو (Chiang Dao caves) که یکی از جاذبه های طبیعی و مذهبی تور تایلند به شمار می رود در فاصله 70 کیلومتری شمال چیانگ مای قرار گرفته است. در این مقاله شما را با جاذبه های این غار آشنا خواهیم کرد.

غار چیانگ دائو در تایلند

مجموعه غارهای چیانگ دائو از بیش از 100 غار تشکیل شده که 10 تا 12 کیلومتر در داخل کوه گسترش پیدا کرده اند اما در حال حاضر فقط می توانید از 5 تا از این غارها بازدید کنید. بر اساس افسانه ها زمانی زاهدی در این غار زندگی می کرد، او فرشته ها را متقاعد کرد تا به خلق شگفتی در این غار دست بزنند معجزاتی مثل جریان آبی که از پایه مجسمه طلایی سرازیر است، شهر ناگا، فیل الهی و مقبره ای برای این زاهد که در اعماق غار هستند و تاکنون کسی آن ها را ندیده است. امروز در گوشه ای از غار یک زیارتگاه کوچک برای این زاهد ساخته شده که بومی ها در آن عبادت می کنند. تور تایلند فرصتی مناسب برای بازدید از جاذبه‌های منحصربه‌فرد در تور تایلند است.

برای رسیدن به ورودی اصلی این غار باید از چندین پله شیب دار و لغزنده بالا بروید. این غار را همه به عنوان مکانی مقدس می شناسند پس حتما لباس های مناسب به تن داشته باشید البته نگران نباشید چون می توانید با هزینه 20 بات لباس مناسبی را کرایه کنید. در ورودی این غار دو مکان مقدس نظرتان را جلب می کند، غار روشنایی کمی دارد فقط دالان هایی که قندیل ها و ستون های برجسته دارند با یکی دو لامپ روشن شده اند و روشنایی کمی را به وجود آورده اند. بقیه قسمت های غار کاملا تاریک است و برای کشف آن حتما باید با یک راهنما راهی شوید. با پرداخت 100 بات می توانید یک فانوس گازسوز کرایه کنید و با 100 بات دیگر هم یک راهنما را با خود همراه کنید و به دل غار بزنید. راهنما شما را به دیدن سه غار «تام ما»، «تام کیو» و «تام نام» می برد که در بیش از 500 متری زیر زمین قرار دارند. بعضی از مسیرها بسیار تنگ و باریک هستند و مجبور هستید یکی دوبار سینه خیز بروید تا آن ها را رد کنید اگر دچار تنگاهراسی هستید و فوبیای مکان های تنگ دارید بازدید از این غار را در تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم.

در طول مسیر در میان قندیل و ستون ها اشکال ماسه سنگی طبیعی زیادی می بینید اگر در ماه های بارانی به این غار بروید در بعضی از قسمت های غار که نزدیک رودخانه های زیرزمینی هستند ممکن است جریان های آبی وجود داشته باشد اما در ماه های غیر بارانی کف غار پوشیده از ماسه است. 

انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 598

به "غار چیانگ دائو در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار چیانگ دائو در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید