آشنایی با غذاهای تایلندی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، غذاهای تایلندی یکی از برترین جاذبه‌های تور تایلند برای بازدید از جاذبه‌های متنوع هستند. در این مقاله شما را با بهترین غذاهای تایلندی که می‌توانید که در سفر خود میل بفرمایید، آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با غذاهای تایلندی

اسپرینگ رول (Spring Roll) تایلند

اسپرینگ رول یک غذای سبک و خوشمزه تایلندی است. اصل این غذا چینی است اما می توانی آن را در تور تایلند میل کنید. این غذای خوش مزه را می توانید در گاری های غذای خیابانی پیدا کنید که به همراه سس چیلی شیرین سرو می شود.

کای جیو (Kai Jeow) تایلند

کای جیو نوعی املت تایلندی است که با برنج سرو می شود. برای تهیه ی این غذا، مخلوط تخم مرغ ،سس ماهی و چیلی را در روغن سرخ می کنند که به همراه برنج سفید و سس چیلی خورده می شود. شاید به نظرتان ترکیب تخم مرغ و برنج با سس چیلی چندان خوب از آب درنیاید ولی کافی است یکبار این غذا را امتحان کنید تا عاشقش بشوید. در تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم طعم غذاهای تایلندی را بچشید.

پد کرا پا (Pad Kra Pao) تایلند

این غذای تایلندی ترکیبی از ریحان و تکه های مرغ سرخ شده است که به همراه برنج، تخم مرغ سرخ شده و چیلی سرو می شود. این غذا برای زمانی که دلتان حسابی هوس یک غذای تند می کند، بهترین انتخاب است. حتی اگر از آشپز بخواهید که غذایتان را تند نکند در زبان تایلندی ها به این معنی است که حداقل دو عدد چیلی را داشته باشد! فروشنده های غذای خیابانی معمولا گوشت این غذا را ریزتر خرد می کنند و طعم اصیل تری دارند.

سوم تم (Som Tam) تایلندی

سوم تم اصلی ترین و رایج ترین غذای تایلندی است. در هر گوشه و کناری از این کشور می توانید گاری های غذای خیابانی را ببینید که این غذا را می فروشند. سوم تم در واقع نوعی سالاد است که از ترکیب پاپایا، هویج، بادام زمینی، گوجه فرنگی، گیاه درخت پالم، لوبیا سبز، سس ماهی و مقدار زیادی فلفل چیلی درست می شود. این سالاد طعم خیلی تندی دارد، با این حال نمی توانید دست از خوردنش بردارید.

انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 599

به "آشنایی با غذاهای تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید