لوله گذاری طرح گازی نورد استریم-2 از سر گرفته شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، لوله گذاری خط لوله انتقال گاز نورد استریم-2 در آب های دانمارک از سر گرفته شد.

لوله گذاری طرح گازی نورد استریم-2 از سر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کنسرسیوم مجری خط لوله گاز طبیعی نورد استریم- 2 به رهبری روسیه روز شنبه (18 بهمن ماه) بیان کرد که با وجود فشارهای واشینگتن، لوله گذاری این خط لوله را در آب های دانمارک از سر گرفته است.

ساخت این انشعاب که ظرفیت خط لوله کنونی انتقال گاز نورد استریم را دو برابر نموده است و به سالانه 110 میلیارد مترمکعب گاز می رساند، در دسامبر سال 2019 به دلیل تحریم های واشنگتن متوقف شد.

این در حالی است که دولت آلمان از این پروژه حمایت می نماید و اواخر ماه دسامبر کشتی فورتونا که پس از آن از سوی واشنگتن تحریم شد، بخشی از این خط لوله به طول 2 کیلومتر و 600 متری (1.6 مایل) را در آب های آلمان نصب کرد.

بخش عمده این خط لوله ساخته شده و تنها حدود 120 کیلومتر آن برای نصب در آب های دانمارک و 30 کیلومتر آن برای نصب در آب های آلمان باقی مانده است.

به گزارش شانا، هندلزبلات، روزنامه مالی آلمان اوایل این هفته اعلام نموده بود که دولت جدید آمریکا برای نخستین بار درباره احتمال گفت وگو با آلمان با هدف لغو تحریم ها علیه پروژه ساخت خط لوله گاز نورد استریم-2 ابراز تمایل نموده است.

آمریکا این چراغ سبز را به شرط تضمین آلمان برای امنیت انرژی اروپا نشان داده است.

نگاه آلمان به این پروژه همیشه مالی بوده، این در حالی است که آمریکا و چند کشور اروپایی ابراز نگرانی نموده اند که روسیه از فروش گاز و انحصارطلبی گازپروم به عنوان ابزاری سیاسی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1568

به "لوله گذاری طرح گازی نورد استریم-2 از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوله گذاری طرح گازی نورد استریم-2 از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید